• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
بررسی پرونده فردی که بیش از 2 دهه حماقت کرده و از خواب غفلت بیدار نشده است

سعید ماسوری، زندانی سیاسی یا تروریست شناسنامه‌دار؟

  • کد خبر : 46171
  • 07 می 2024 - 9:24

سعید ماسوری یکی از قدیمی‌ترین تروریست‌های فرقه رجوی می‌باشد که به رغم بیش از دو دهه زندانی شدن در ایران البته با نگاه رأفت اسلامی-حکم صادره وی اعدام بود- هنوز دست از حماقت بر نداشته است.

به گزارش فراق، وی متولد ۱۳۴۴در خرم‌آباد بوده و ۱۹دی ماه ۷۹ هنگامی که با غلامحسین کلبی به قصد انجام عملیات تروریستی به شهر دزفول ورود کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سعید ماسوری در سال ۱۳۸۱ در دادگاه انقلاب تهران به جرم محاربه و عاملیت از سازمان تروریستی مجاهدین خلق به اعدام محکوم شد ولی سرانجام پس از تجدید نظر، حکم وی با رأفت  اسلامی به حبس ابد تغییر یافت.

نامبرده که هنوز در تفکرات دو دهه قبل غوطه ور است، هر از گاهی از زندان یادداشت‌های مخالف نظام ایران می‌نویسد و جالب این که تمامی این یادداشت ها بلافاصله در سایت های فرقه رجوی بازنشر می‌شود.

اینکه وی چرا اعدام نشده موضوع بحث ما نیست چرا که در اغلب کشورها جرم خیانت و عملیات مسلحانه علیه کشور، اعدام است ولی این که این فسیل مغز هنوز از محبت‌های پدرانه نظام ایران سر عقل نیامده واقعا جای تعجب دارد.

بخشعلی علیزاده در بخشی از خاطراتش درباره وی می‌نویسد: سعید ماسوری در نشست های موسوم به عملیات جاری اعضا را تحقیر می کرد و شخصیت افراد را به خاطر خودنمایی هایی که داشت زیر پا می‌گذاشت. ماسوری به خاطر اینکه در نظر مسئولین سازمان بالا بکشد هیچ حد اخلاقی را در برخورد با اعضا رعایت نمی‌کرد.

بنا بر اظهارات و شهادت اغلب جداشده‌های فرقه رجوی، سعید ماسوری یکی از فرماندهان این فرقه بوده و در بخش آموزش و آماده‌سازی تیم‌های عملیاتی و اعزام این تیم‌ها در عملیات‌های تروریستی نقش مهمی داشته است.

همچنین نامبرده در سال ۷۹ که عملیات های موسوم به «س» (سرنگونی) توسط رجوی آغاز شد، در جلسه‌ای در قرارگاه پارسیان با حضور مسعود رجوی، به عنوان یکی از فرماندهان حاضر، نقش فعالی در تأیید دستورات و صحبت‌های مربوط به عملیات سرنگونی داشته است.

در ادامه همین عملیات‌ها بوده که ماسوری به عنوان سینه چاک و پیش قراول همراه غلام‌حسین کلبی و به قصد انجام عملیات تروریستی وارد کشور شده که خوشبختانه قبل از هر گونه اقدامی، شناسایی و دستگیر می‌شود.

مسعود رجوی در بسیاری از عملیات‌های تروریستی که هماهنگ با دستگاه اطلاعاتی صدام انجام می‌داد، جز قربانی کردن اعضای خود و بهره‌برداری از خون آن‌ها هدفی نداشت. حالا هم که بدبخت سعید ماسوری ناخواسته زنده مانده نمی‌داند که برای فرقه جز نامش که برای تولید محتواهای سفارشی لازمش دارد، کارکرد و خاصیتی ندارد. البته ماسوری هم هنوز به جهت تعطیل کردن مغز خود نمی‌داند که آوردن نام مجاهدین در داخل ایران جز شکستن دندان و تف، چیزی برایش نخواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=46171

نوشته های مشابه

28آوریل
سرانجام سید سیکو و جاسوس‌های شوروی در تهران
بازخوانی پرونده دستگیری و اعدام محمدرضا سعادتی، نزدیکترین فرد به مسعود رجوی

سرانجام سید سیکو و جاسوس‌های شوروی در تهران