• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

رئیس اداره مرزی و مهاجرت آلبانی پس از یک ماه اعتراف کرد / دستور بازداشت اعضای انجمن «آسیلا» توسط وزیر کشور صادر شده است

  • کد خبر : 37035
  • 15 دسامبر 2022 - 11:47

رئیس اداره مرزی و مهاجرت آلبانی پس از یک ماه اعتراف کرد که دستور بازداشت اعضای انجمن «آسیلا» توسط «بلدی کوچی» وزیر کشور صادر شده است.

به گزارش فراق، به دنبال بازداشت غیرقانونی شش تن از اعضای انجمن حمایت از ایرانیان مقیم آلبانی (آسیلا) توسط اداره مهاجرت آلبانی، همسران این افراد و اعضای آلبانیایی انجمن با ارسال درخواست‌هایی به مقامات مختلف آلبانیایی پیگیر وضعیت نامناسب آن‌ها در کمپ پناهندگان «کارچ» شدند.

کمسیر «فردیناند گتا»، سرپرست اداره مرز و مهاجرت محلی در آلبانی در پاسخی که به نامه «مارگاریتا بالکو» همسر حسن حیرانی داد، ادعا کرد که حسن حیرانی پناهنده غیرقانونی است و دستگیری اون حسب الامر وزیر کشور آلبانی انجام شده است.

در همین رابطه، جرجی تاناسی روزنامه نگار و از اعضای آلبانیایی انجمن «آسیلا» برای اعتراض به پاسخ سرپرست اداره مرز و مهاجرت محلی نامه‌ای منتشر کردند.

به گزارش فراق در متن این نامه که به امضای چند تن دیگر از شهروندان آلبانیایی رسیده، آمده است:

«در پاسخی که کمیسر ارشد «فردیناند گتا» به نامه مارگاریتا بالکو، همسر حسن حیرانی داده است، وی مرتکب چندین اشتباه شده است. ابتدا حسن را شهروند خطاب می کند در حالی که حسن نیز مانند دیگر اعضای مجاهدین خلق جزو افراد بی تابعیت است. آنها پناهجوی سیاسی در آلبانی هستند. دوم این که حسن حیرانی شهروند ایرانی نیست. او یک پناهجوی بدون تابعیت است.

«فردیناند گتا» در نامه خود نشان می دهد که حسن و دوستانش، افراد جدا شده‌ای هستند که مجاهدین خلق خشونت طلب را رها کرده‌اند. آنان به طور غیرقانونی بازداشت شده اند، وضعیت پناهندگی آنها توسط کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد برای پناهندگان و دولت آلبانی نادیده گرفته شده است و آنها را در کارچ Karrec تحت عنوان تهدیدی برای امنیت عمومی حبس کرده‌اند. کمیسر فردی می گوید که دستور بازداشت حسن و سایر افراد ایرانی توسط وزیر کشور، بلدی کوچیBledi Cucit، صادر شده است. این یک اقدام غیر قانونی و مجرمانه است که قوانین آلبانی و بین المللی را نقض می‌کند. وزیر کشور دولت آلبانی، در آزار و اذیت ایرانیانی که فعالیت‌های خشونت آمیز و تروریسم را رد می کنند، در کنار مریم رجوی و ارتش مجاهدین خلق قرار گرفته است. همسران آلبانیایی این ایرانی‌ها باید به نبرد قانونی با دولت ادی راما به خاطر این اقدام جنایتکارانه که در حق آنها انجام داده است، ادامه دهند.»

پاسخ رئیس اداره مرزی و مهاجرت آلبانی به همسر حسن حیرانی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37035

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی