• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

احتمال انتخاب مجدد «سالی برشیا» در آلبانی آتش به جان فرقه رجوی انداخت

  • کد خبر : 36011
  • 13 اکتبر 2022 - 12:10
ادی راما، نخست وزیر کنونی آلبانی

احتمال جابه جایی «ادی راما» و انتخاب مجدد «سالی برشیا» به عنوان نخست وزیر آلبانی، آتش به جان فرقه رجوی انداخته است.

به گزارش فراق، «سالی برشیا» نخست وزیر سابق آلبانی (دوره مسئولیت ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۵ – ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۳) از مخالفان سرسخت فرقه رجوی و حضور آن ها در آلبانی بوده و بارها در نشست‌های رسانه‌ای ادامه حضور این فرقه تروریستی را خطری بزرگ برای کشورش عنوان کرده است.

به دنبال ناکارآمدی دولت «ادی راما» در الحاق به اتحادیه اروپا، فسادهای سیستمایک در ساختارهای اداری، فقر و مشکلات امنیتی به وجود آمده محبوبیت وی به شدت کاهش یافته و از طرف نخبگان و مردم این نوا به گوش می رسد که سالی بریشا باید دوباره به صحنه سیاست برگردد.

نخست وزیر کنونی آلبانی این روزها سخت زیر فشار چهره های مهم سیاسی داخل آلبانی و رسانه های منتقد است. مهمترین عاملی که باعث شد صدای مخالفین و منتقدین وی بیشتر شود حملات سایبری توسط هکرهایی بود که زیر ساخت های آلبانی را نشانه رفته بودند.

برخی اظهار نظرهای غیر مسئولانه مقامات آلبانیایی حاکی از این بود که این حملات توسط ایران طراحی شده اما جالب اینجاست در ردیابی منبع حملات سایبری مشخص شد که این حملات از داخل کشور صربستان صورت گرفته و نوع هک روسی بوده است.

ادی راما در ادامه برای اینکه از آتش اعتراض ها علیه دولت متبوعش بکاهد و یک قربانی برای سیاست های اشتباه خود معرفی کند به یوررو نیوز آلبانی گفت که ما اینها (سازمان مجاهدین خلق) را به لحاظ حقوق بشری و انسان دوستانه گذاشتیم به کشور ما بیایند ولی اکنون مشاهده شده که فعالیت های غیرقانونی کردند و این نقض تعهداتی بود که به آن متعهد شده بودند.

حال این مصاحبه آتشی بر جان رجوی انداخته و از آن زمان اذهان تشکیلات را به خود مشغول کرده که نکند آلبانی عذر سازمان را بخواهد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36011