• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

اتهام زنی بی‌پایه آلبانی علیه ایران صدای سخنگوی سازمان ملل را هم درآورد

  • کد خبر : 35766
  • 13 سپتامبر 2022 - 11:42

سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام زنی بی پایه و اساس آمریکا و آلبانی علیه ایران اعلام کرد که سازمان ملل اطلاعات مستقلی درباره حمله سایبری به آلبانی در اختیار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در پیامی افزود: سازمان ملل اطلاعات و تاییدیه مستقلی مبنی بر اینکه آلبانی مورد حمله سایبری قرار گرفته یا خیر در اختیار نداریم.

وی در عین حال درباره حملات سایبری گفت که با توجه به افزایش حملات سایبری در سالهای اخیر، کشورهای عضو سازمان ملل باید با توافق بر سر یک چارچوب مشخص از اثرات مخرب حملات سایبری بکاهند.

در عین حال کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد، جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، با نخست وزیر آلبانی گفتگو و حمایت قاطع واشنگتن از این کشور را به او اعلام کرده است.

نخست‌وزیر آلبانی چهارشنبه گذشته با مطرح کردن اتهام بی پایه و اساس حمله سایبری علیه ایران، عنوان کرد که کشورش روابط خود را با ایران قطع کرده است.

 بعد از اخراج فرقه تروریستی رجوی از عراق، این فرقه به دستور آمریکا و با هماهنگی دیگر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند از آنجا به جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه مردم ایران ادامه دهد. فرقه رجوی هر ساله اجلاسی را با دعوت از چهره های ضد ایرانی به تیرانا برگزار می‌کرد اما اجلاس امسال این فرقه تروریستی بنا به دلایل امنیتی لغو شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه ایران با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان را بر اساس چنین ادعاهای بی پایه، اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی دانست.

وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده مند کردن این حوزه، تأکید شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می‌شمارد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35766

نوشته های مشابه