• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل بنیاد هابیلیان:

فرقه رجوی تلاش می‌کند با اطلاعات غلط، آمریکایی‌ها را وادار به تقابل نظامی با ایران کند

  • کد خبر : 35614
  • 30 آگوست 2022 - 13:21

مدیرعامل بنیاد هابیلیان گفت: فرقه رجوی در شرایط حاضر به‌صورت عیان و آشکار با بخش اصلی جنگ‌طلب آمریکا یعنی نئوکان‌ها مرتبط است و تلاش می‌کند با دادن اطلاعات غلط، مقامات آمریکایی را وادار به تقابل نظامی با ایران کنند.

به گزارش فراق، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد طی گفتگویی با جام‌جم به عملکرد خط نفاق در قبل و بعد از انقلاب، نحوه تقابل آن‌ها با جمهوری اسلامی و همسویی این جریان با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت.

پژوهشگر حوزه تروریسم درباره دلایل استفاده از حربه ترور و حذف فیزیکی از سوی گروه‌های ستیزه‌جو در مواجهه با نظام‌های سیاسی تصریح کرد: وقتی رژیم پهلوی در انقلاب ۱۳۵۷ ساقط شد آمریکا به این نتیجه رسید که پایگاه مهمی را در منطقه از دست داده است و از این‌رو برای ایجاد تزلزل در جامعه ایرانی اقدامات مختلفی ازجمله ترور را برای رسیدن به اهداف خود در دستور کار قرار داد.

وی افزود: ایجاد آشوب‌های داخلی، شورش تجزیه‌طلب‌ها، انجام پروژه‌هایی مثل کودتا و براندازی و همچنین اقدام نظامی ازجمله اقداماتی بود که از سوی غرب و آمریکا برای فروپاشی نظام تازه پاگرفته جمهوری‌اسلامی در دستور کار مقامات ایالات‌متحده قرار گرفته و گرچه چنین شیوه‌هایی در برخی از کشور‌های دنیا نظیر مصر، شیلی و لیبی جواب داده بود، اما نکته اینجاست که آمریکایی‌ها همچنان در درک مفاهیم انقلاب اسلامی عاجزند.

گونه‌شناسی گروه‌های ترور در ایران

مدیرعامل بنیاد هابیلیان با بیان این‌که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۳۵گروه مسلح به تقابل با ملت و نظام جمهوری اسلامی پرداختند، گفت: این گروه‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. بخشی از آن‌ها به‌دنبال تجزیه کشور هستند. دسته‌ای دیگر از آن‌ها مخالف تام و تمام اعتقادات مذهبی و شیعی مردم ایران هستند و با اقدامات خرابکارانه سعی در ایجاد اختلافات دینی بین مردم را دارند. در این میان منافقین و گروه‌های مارکسیستی که سابقه فعالیت آن‌ها به قبل از انقلاب می‌رسد و بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی هم تا مدتی تلاش‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی داشتند، اما بعد‌ها با روشن شدن ماهیت ضدانقلابی آن‌ها به فعالیت‌های زیرزمینی و مخفیانه روی آوردند.

همسویی آشکار با صهیونیسم

وی رویکرد‌های منافقین را کاملا در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: امروز با توجه به گستردگی فضای رسانه‌ای به‌راحتی می‌توان تشخیص دارد که موضع‌گیری‌ها و اقدامات این گروه تروریستی کاملا مطابق با برنامه‌ها و اهداف رژیم اشغالگر قدس پیش می‌رود. این نشانه‌ها را کاملا می‌توان در عملکرد رسانه‌ای منافقین در حوزه رسانه و لابی با جریان جنگ‌طلب آمریکا و گروه‌های صهیونیستی در بحث‌های نظامی جمهوری اسلامی، فعالیت‌های هسته‌ای و همچنین همراهی با رژیم‌صهیونیستی در حذف فیزیکی برخی دانشمندان هسته‌ای و چهره‌های شاخص رصد کرد.

خطای محاسباتی جریان نفاق

این پژوهشگر حوزه تروریسم با تاکید بر این‌که منافقین بر‌اساس معیار‌های مادی به نتیجه‌بخش بودن اقدامات خرابکارانه خود امید داشتند، گفت: قاعدتا اگر مبنا را محاسبات مادی قرار دهیم شاید این تصور جریان نفاق را قابل تحقق بدانیم. ازاین‌جهت که نظام جمهوری اسلامی تازه پا گرفته و هنوز به لحاظ ساختاری مستقر نشده بود و از سوی دیگر کشور تحت‌فشار تحریم قرار داشت و گذشته از آن عراق هم جنگی نابرابر علیه ملت ایران به راه انداخته بود. در این اوضاع و احوال، منافقین هم گمان می‌کردند با انفجار برخی مراکز و حذف فیزیکی رهبران فکری انقلاب و ترور بی‌هدف مردم کوچه و بازار، زمینه هرج‌ومرج و آشوب در کشور را فراهم کنند و باعث فروپاشی نظام تازه شکل‌گرفته جمهوری اسلامی شوند، اما با راهبری و هدایت درست امام و همچنین همراهی و همگرایی مردم، نظام جمهوری اسلامی توانست برخلاف محاسبات مادی صدام، آمریکایی‌ها و منافقین به سلامت از کوران حوادث و رویداد‌های تلخ گذر کند. بعد از استقلال آمریکا در عراق در سال ۲۰۰۲، منافقین وقتی از صدام به‌عنوان حامی اصلی خود ناامید شدند با آمریکایی‌ها ارتباط مستقیم گرفتند و در شرایط حاضر هم کاملا به‌صورت عیان و آشکار با بخش اصلی جنگ‌طلب آمریکا یعنی نئوکان‌ها مرتبطند و تلاش می‌کنند با دادن اطلاعات غلط، مقامات آمریکایی را وادار به تقابل نظامی با ایران کنند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35614