• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
به مناسبت5 آوریل روز جهانی وجدان:

دردنامه‌ای برای وجدان‌های بیدار

  • کد خبر : 33908
  • 06 آوریل 2022 - 10:28

 5آوریل، روز جهانی وجدان است. این روز از سوی سازمان ملل متحد با هدف ترویج فرهنگ صلح بر اساس ارزش های جهان شمول و اصولی مانند آزادی، کرامت انسانی می باشد.

به گزارش فراق، هدف از بزرگداشت این روز ترویج فرهنگ صلح بر اساس مجموعه‌ای از ارزش‌های جهان‌شمول، نگرش‌ها و رفتارهای الهام گرفته از اصول آزادی، کرامت انسانی، خردورزی، توجه به ترازوی وجدان، عدالت، مردم‌سالاری، حقوق بشر، مدارا و همبستگی است.

مجمع عمومی از کلیه کشورهای عضو، سازمانهای سیستم ملل متحد و سایر سازمانهای بین المللی و منطقه ای و همچنین بخش خصوصی و جامعه مدنی از جمله سازمانها و افراد غیردولتی دعوت کرده است تا فرهنگ صلح را با عشق و وجدان مطابق با فرهنگ و سایر شرایط یا آداب و رسوم مناسب جوامع محلی، ملی و منطقه ای آنها بسازند، از جمله با آموزش کیفیت و فعالیتهای آگاهی بخشی عمومی، از این طریق توسعه پایدار را تقویت می کند.

لازم است به مناسبت این روز نکاتی را در باب اقدامات ضد انسانی فرقه تروریستی رجوی و نیز آلام و مصایبی که بر خانواده های اسیران این فرقه در گذر سالیان گذشته به استحضار وجدان های بیدار برسانیم.

فرقه جنایتکار رجوی با عنوان سازمان مجاهدین خلق با عقبه ای غیرقابل دفاع و مملو از خشونت و تروریسم در کمال ناباوری در یک روند بحث برانگیز و مبهم از لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، آمریکا و دیگر متحدین خارج گردید. در شرایطی که حتی اگر استدلال این کشورها مبنی بر خلع سلاح و تعهد به دوری از مبارزات مسلحانه از سوی این گروه را نیز بپذیریم باز هم اساسا به دلیل ماهیت فرقه ای، ساختار متصلب، غیردمکراتیک و استثمارگرانه و نیز نقض گسترده و نظام مند حقوق بشر توسط رهبران آن در خلال سال های متمادی، علی القاعده نباید این سازمان را در دسته گروه های سیاسی اپوزیسیونی جای می دادند.

متاسفانه در سال های اخیر پس از انتقال اعضای سازمان به آلبانی مصایب و مشکلات اعضا و خانواده های آنان صدچندان گردیده است. اعضا گریزی جز تبعیت محض از دستورات رهبران سازمان ندارند و بسیاری از حقوق انسانی ایشان در کمپ سازمان نادیده انگاشته می شود. کوچکترین مسائل و موضوعات مربوط به زندگی شخصی ایشان کنترل گردیده و امکان برقراری هرگونه ارتباطی با خانواده ها از ایشان سلب گردیده است. بخش فاسد دولت آلبانی نیز در همکاری کامل با سران سازمان به تشدید وضعیت و فشار بر اعضای سازمان یاری می رساند. این دولت نه تنها امکان برقراری ارتباط میان اعضا و خانواده های چشم انتظار و نگران را بسیار محدود کرده است بلکه از ورود خانواده های اعضا به خاک خود نیز  ممانعت به عمل می آورد. با نهایت تاسف باید گفت دولت این کشور ارزش های همچون عدالت و حقوق بشر را فدای کسب منافع سیاسی و کمک های مالی نموده است.

در این راستا خانواده های اسیران فرقه رجوی از دولت آلبانی درخواست دارند که شرایط یک ارتباط ساده با عزیزانشان را برای آن ها مهیا کند و این خواسته را سال ها از تمام وجدان های بیدار جامعه جهانی مطالبه کردند.

وجدان، خصیصه و توانایی است که به افراد کمک می‌کند که همیشه و خصوصا در موقعیت‌های خاص به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=33908

نوشته های مشابه