• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

نشخوار مطالب و خبرهای دول غربی درباره اوکراین توسط رجوی‌های پا به گور

  • کد خبر : 33763
  • 19 مارس 2022 - 10:56

این روزها جنگ اوکراین بسیاری از معادلات جهانی را برهم زده است.

به گزارش فراق، در همان ابتدای جنگ مقامات رسمی ایران  گفتند بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد و ما توسل به جنگ را راه حل نمی دانیم. گسترش ناتو به سمت شرق تنش زا و تهدید جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است. 

همانطور که ایران برای هر بحرانی همواره تمرکز بر راه حل سیاسی و توافق داشته و آغازگر جنگی نبوده در عین حال دفاع از منافع و مرزهای کشور را حق مسلم  خود می‌داند و ذره ای از کیان کشور کوتاه نخواهد آمد.

متاسفانه ادامه  اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا منجر به وضعیتی شده که منطقه اوراسیا را در آستانه ورود به یک بحران فراگیر قرار داد و اکنون شاهد بخشی از نتایج آن از جمله جنگ اوکراین هستیم، اما در این میانه برخوردها و مواضع تبعیض آمیز و هدفدار رسانه های غربی جالب توجه است.

ایران همچنین اعلام کرده رعایت حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه کشورها را امری ضروری می داند و با جنگ و از بین بردن زیر ساخت های کشورها در هر نقطه ای مخالف است.

سال‌هاست جنگی ظالمانه و نابرابر در کشورهای یمن، سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان وجود دارد. بخش های زیادی از خاک این کشورها در تصرف اشغالگران است اما متاسفانه سازمان ملل و نهادهای بین المللی که با مواضع تبعیض آمیز آنان روشن می شود در تسخیر کشورهای غربی و  فلسفه نژاد پرستی هستند و در مقابل کشتار، قتل عام مردم بیگناه و پایمال شدن حقوق این کشورها توجه خاصی نمی کنند. آیا کشتار  و جنگ علیه مردم یمن، افغانستان، سوریه و فلسطین نباید محکوم شود و حقوق و استقلال آنها به رسمیت شناخته شود؟

در حالیکه طبق منشور ملل متحد هر اقدامی که جان مردم غیرنظامی و امنیت کودکان کشورها را به خطر می اندازد غیر قانونی و محکوم است در این سال‌ها شاهدیم به جای تحریم کشورهای متخاصم چون عربستان، امارات، رژیم صهیونیستی و … مردم کشورهای سوریه، یمن، فلسطین و ایران با تحریم های سخت دست به گریبان هستند. تحریم های پزشکی و دارویی که اولین و سخت ترین اثر آن بر روی مردم طبقه پایین، نیازمندان و بیماران است. مجامع بین المللی و حقوق بشری چه می کنند جز سکوت یا تایید.

سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) پس از فروپاشی شوروی سابق با آنکه معاهده هایی داشت که به سمت  شرق و حوزه کشورهای بالتیک گسترش نیابد اما به راحتی همه انها را زیر پا گذاشت و با گسترش حیطه خود در منطقه اوراسیا در سال های اخیر تلاش کرد خود را به مرزهای رقبایش برساند. روسیه سعی زیادی کرد جلوی این گسترش را بگیرد اما غرب اعتنایی به تلاش ها و توافق ها نکرد. بارها روسیه اعلام نمود نزدیک شدن به مرزهایمان را تحمل نمی کنیم و این اقدامات را توطئه و خطر دانسته و با آن مقابله می کنیم اما زیاده خواهی آمریکا  و بی اعتنایی دولت اوکراین باعث افزایش تنش ها و نتیجه جنگی شد که هزاران قربانی، پناهنده و ویرانی های گسترده به ارمغان خواهد آورد.

حالا با سیل محکومیت ها و تحریم ها از جانب دول غربی و اروپایی بیشتر متوجه می شویم. منافع ملت ها و  کشورهای آسیا  برای سازمان ملل و شورای امنیت نه تنها بی اهمیت است که تلاش آنها فقط در راستای به دست آوردن قدرت و منافع و برتری  غرب و اروپاست.

در دنیای معاصر تجزیه کشورها به هر بهانه ای قابل پذیرش نیست اما سازمان های بین المللی غربی در خبرهایی که همسو با منافع خود تنظیم می کنند فقط روسیه را دیده و او را متجاوز معرفی می کنند. چرا تجاوز و اشغالگری عربستان، امارات، رژیم صهیونیستی و آمریکا که بخش های زیادی از کشورهای سوریه، یمن  عراق و فلسطین را اشغال کرده اند محکوم نمی شود؟ تناقضی که هرگز به آن پاسخ نمی دهند و نمی پردازند.

در این میان  بی اراده ترین کشورها و سازمان های دست نشانده نیز به خاطر منافع شان دنباله رو آنها خواهند بود.

فرقه زوار در رفته رجوی هم که در سال های اخیر بعد از اخراج به آلبانی، ماه به ماه با انبوهی فراری و جدا شده و معضلات ناراضیان دست به گریبان است به خاطر ارتزاق حقیرانه مجبور است روزانه به نشخوار مطالب و خبرهای دول غربی و رسانه های مافیایی بپردازد و خوش رقصی هایش را برای ادامه گذران زندگی ادامه بدهد.

فرقه ای که روزی ادعای طلایه‌داری مبارزه برای محرومان دنیا داشت و افتخارش آموزش دیدن در فلسطین بود به روزی رسیده که حالا پادویی اسرائیل، آمریکا و انشای چندباره لاطائلات ارباب ها  برایش حیاتی است. پیرو خط ارباب در ظاهر وانمود می کنند نگران مردم اوکراین هستند. فرقه رجوی خائنی که بعد از سه دهه وطن فروشی و کاسه لیسی در عراق با اردنگی به آلبانی پرتاب شد و باز هم احمقانه فکر می کند با حمایت از دول غربی و  پادویی اسرائیل می تواند به نوایی برسد اما توبه گرگ مرگ است و آنکه پشت به مردم و وطن کند راه چاره ای دیگر ندارد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=33763

نوشته های مشابه