• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
رسوایی جدید برای رجوی‌ها در آلبانی

بازداشت جمعی از اعضای فرقه رجوی به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی / ماجرای دستگیری «نرگس ابریشمچی» و «حسن نایب‌آقا» در ۱۸ جولای ۲۰۲۱

  • کد خبر : 32281
  • 05 دسامبر 2021 - 9:11

تعدادی از اعضای فرقه رجوی به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی در آلبانی بازداشت شدند.

به گزارش فراق، تعدادی از اعضای فرقه رجوی که از سال ۲۰۱۳ میلادی به آلبانی پناهنده شده‌اند بر اساس یک سند رسمی که توسط روزنامه آلبانیایی منتشر شده است، به دلیل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی دستگیر شده‌اند.

روزنامه «اگزیت» آلبانی گزارش داد، این سند خطاب به یک گیرنده دیپلماتیک خارجی که دارای امضا و مهر مدیر اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی است، جزئیات یک برگه محرمانه از جرایم را ارائه می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها شامل اعضای این فرقه می‌شود.

به گزارش فارس در این بیانیه آمده است که دو عضو فرقه به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شدند. در ۱۱ جولای ۲۰۲۱ میلادی، پلیس یک خودرو حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد. تحقیقات بیشتر منجر به دستگیری اعضای اصلی باند شد.

بر اساس این سند، مشخص شد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی، همین باند قاچاق تلاش کرده است حدود ۴۰۰ عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند.

اما این همه ماجرا نیست. در ۱۸ جولای ۲۰۲۱، یک محموله مواد مخدر توسط پلیس کشف و ضبط شد و دو مقام ارشد فرقه رجوی یعنی «نرگس ابریشمچی» و «حسن نایب‌آقا» دستگیر شدند. در سند رسمی گزارش شده است که آنها به ایفای نقش محوری در سازماندهی و حمل محموله مواد مخدر به ایتالیا اعتراف کرده‌اند. این دو نفر با دستور مستقیم سفیر امریکا در آلبانی آزاد شده‌اند.

به گفته یک منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود، این رویکرد جنایتکارانه به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. اسناد و منبع ادعا می‌کنند که اطلاعات مربوط به این جنایات نیز به سفارت آمریکا در تیرانا تحویل داده شده است.

به نوشته فارس، «اگزیت» می گوید، برای ارزیابی درستی سند با سفارت آمریکا تماس گرفته اما هیچ پاسخ رسمی داده نشده است.

این رسانه در ادامه نوشته است «MEK» که با نام «مجاهدین خلق ایران» شناخته می‌شود، یک گروه اپوزیسیون سیاسی ستیزه‌جوی ایرانی است که از سرنگونی حکومت فعلی حمایت می‌کند. اگرچه این نام‌گذاری از آن زمان لغو شده اما قبلاً توسط اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ژاپن به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شد. آنها اکنون از حمایت و حتی حمایت گسترده اتحادیه اروپا و آمریکا برخوردار هستند.

در سال ۲۰۱۳، دولت آمریکا از این فرقه در تبعید درخواست کرد که در آلبانی مستقر شوند، اما آنها در ابتدا این پیشنهاد را رد کردند. آنها در نهایت موافقت کردند که ۳۰۰۰ عضو را به کشور منتقل کنند و آمریکا ۲۰ میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای این هدف کمک کرد. در سال ۲۰۱۶، ۲۸۰ عضو دیگر به آلبانی به یک اردوگاه تحت حفاظت شدید در «مانز»، شهر دورس نقل مکان کردند. تعداد کمی از روزنامه‌نگاران اجازه ورود به این  محوطه را پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=32281

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی