• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
یک کارشناس رسانه در حوزه فرقه رجوی مطرح کرد

تولید محتواهای جعلی و باورپذیر مأموریت اصلی آلبانی نشین‌ها

  • کد خبر : 29976
  • 23 می 2021 - 8:15

کارشناس رسانه در حوزه فرقه رجوی گفت: ماموریت اصلی ارتش سایبری فرقه رجوی در آلبانی تولید خبر، گفتگو، فتوا و محتواهای جعلی به شکلی که برای همه باورپذیر باشد، است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، سید مرتضی اسماعیلی طبا گفت: ارتش سایبری فرقه رجوی و سعودی‌ها برای جنگ تمام عیار در انتخابات ایران آماده شده‌اند.

دکترای مدیریت رسانه ادامه داد: این ستادهای سایبری بر خلاف سایر معاندین نظام ایران، اصلاً به‌طور مستقیم علیه نظام خبر و محتوا تولید و پخش نمی‌کنند؛ بلکه کار آنان رصد دقیق و روانشناسانه فضای سیاسی کشور بر اساس استفاده هوشمندانه از بیگ‌دیتای شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب خارجی در ایران و سپس تولید و پخش خبر جعلی متناسب با نتایج تحلیل کلان‌داده‌ها است.

این کارشناس تصریح کرد: در یک تحلیل محتوا از عملکرد چندساله اخیر این گروه، ساز و کار و فرایند ذیل را در تولید، پخش و بازخوردگیری می‌توان دریافت:

۱. رصد دقیق و دائمی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و دیدگاه‌های گروه‌های سیاسی فعال از طریق تحلیل بیگ‌دیتاهای حاصل از شبکه‌های اجتماعی.

۲. تولید خبر، گفتگو، فتوا و… جعلی از زبان افراد و گروه‌های مرجع به شکلی که بسیار به مواضع و دیدگاه‌ها و ماموریت‌های این افراد و گروه‌ها نزدیک و باورپذیر باشد.

۳. بازخوردگیری از میزان تاثیر و اصلاح اشکالات احتمالی و یا ادامه دادن به روش‌های موفق.

اسماعیلی طبا گفت: جعل سخنان فرماندهی کل سپاه و جعل فتوی آیت‌الله نوری‌همدانی از مصادیق این اقدامات است.

به نوشته تیتر یک، وی ادامه داد: خبرها به‌ قدری دقیق جعل می‌شوند که حتی بعضاً سیاسیون و فعالان رسانه‌ای هم ناخواسته به بازنشر وسیع آن اقدام می‌کنند.

این کارشناس گفت: امروزه با وجود تعدد شبکه‌های اجتماعی بازار شایعات از طریق این رسانه‌ها داغ است و اگر مردم سواد رسانه‌ای خود را بالا نبرند قطعا از این مسیر ضربه خواهند خورد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29976

نوشته های مشابه

16آوریل
سرکردگان فرقه رجوی به اشد مجازات محکوم شوند
سیداحمد آقامیری، فرزند شهید ترور خواستار شد

سرکردگان فرقه رجوی به اشد مجازات محکوم شوند

16آوریل
آموزش ساخت بمب‌های دستی و انفجاری از طریق تلگرام
فعالیت های مشکوک در آستانه فروپاشی فرقه تروریستی رجوی در اشرف ۳

آموزش ساخت بمب‌های دستی و انفجاری از طریق تلگرام