• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

فراق برای اولین بار منتشر می کند: دستورالعمل لورفتهِ نشست‌های «عملیات جاری» / حقوق بشر در «اشرف ۳» مُثله می شود

  • کد خبر : 29621
  • 20 آوریل 2021 - 13:48

به جرات می توان مدعی شد که «عملیات جاری» یکی از جدی ترین ابزار سرکوب فردی و جمعی در فرقه رجوی است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق،  عملیات جاری در فرقه رجوی مانند یک دوربین مدار بسته ای است که خود فرد آن را کنترل کرده و بعد در نشستی باید فلش بک کارهای روزمره خود را به بقیه نشان بدهد. کسی نمی تواند یک روز در نشست های مختص عملیات جاری غیبت کند و یا فاکت روزانه خودش را ثبت نکرده باشد.

در متنی که اخیرا از دستورالعمل این نشست سرکوبگرانه به دست فراق رسیده، با روش های این ابزار ضد حقوق بشری آشنا می شوید.

لازم به توضیح است متنی که لو رفته برای سطح مربیان در فرقه تهیه شده است که براساس آن می بایست طرح درس خود را برای نیروهای یگان ها تنظیم کرده و نشست های عملیات جاری یگان خود را برگزار نمایند.

در این متن منتشر شده متوجه خواهید شد که حقوق بشر چگونه در زندان سربسته «اشرف۳» مثله می شود و هیچ نهاد بین المللی هم جرأت ورود به آن را ندارد.

به گزارش فراق، دستورالعمل نشست های عملیات جاری برای نیروی جدید الورود فرقه رجوی را در زیر می خوانید:

«مراحل» برگزاری عملیات جاری برای نیروی جدید الورود

    1. مرحله اول= شناسایی:  نیرو در این مرحله تا ۲ روز اول بعد از ورودش نیاز به برگزاری نشست عملیات جاری ندارد. دراین مرحله باید نیرو را شناخت و متناسب با وضعیت نیرو زمان شروع و نحوه ورود به بحث عملیات جاری را تنطیم کرد. در این مرحله در زمانی که سایرنیروهای قدیمی نشست ع-ج  دارند، بهتر است که توسط فرمانده یگان برای نیروهای جدید الورود،  نشست اجرایی روزانه گذاشته تا در جریان  تضادها ومشکلات آنها  قرار بگیرد و آنها را حل کند.

    2. مرحله دوم= برگزاری کلاس عملیات جاری:  از شب دوم  به بعد، درهمان زمانبندی نشست عملیات جاری کلاس رسمی عملیات جاری برگزار می شود. این کلاس حداقل ۶ ساعت زمان می خواهد (مطابق طرح درس ضمیمه).

ضوابط عملیات جاری :

 این ضوابط برای نیروها در کلاس آموزشی می بایست به شکل مناسبی، به نیروها آموزش داده شود:

    1. ضوابط عام:

    • شرکت کلیه نفرات در زمانبندی نشست الزامی است.

    • هر نفر  لازم است که یک دفترچه خاص عملیات جاری داشته باشد.

    • در بیرون از نشست عملیات جاری،  صحبت یا برخورد نفرات انتقاد کننده و سوژه با یکدیگر ممنوع است.

ضوابط ونکات مربوط به  برگزار کنندکان نشست ع.ج :

    1. عملیات جاری ظرف صفرصفر تناقضات دوران نیست، لذا درگزارشات صفر صفر، تناقضات جیم و دوران (موضوع غسل های هفتگی) بیان نمی شود. ‌ فاکت اینگونه تناقضات را سمت و سو می دهیم تا در گزارش به مسؤل به صورت کتبی نوشته و در صورتی که نشست غسل دارند، در آنجا طرح کنند.

    2. عملیات جاری بخصوص در سطح پذیرش نباید تبدیل به دیگ برای حل و فصل مسائل افراد شود. در این رابطه  مسؤل نشست نباید اجازه بدهد که نکات و صحبت های جمع سمت و سوی تحلیل و پرداختن به مسائل ریشه ای سوژه شود. همچنین در مورد انتقادات تکراری نفرات باید دقت کرد که نشست عملیات جاری تبدیل به دیگ نشود. در اینگونه موارد با دادن ظریف تذکر به نفرات می توان از آنهاخواست که از صحبت های  تکراری خود داری کنند. (تذکر نباید این شکاف را ایجادکند که درنشست سکوت کنند).

    3. نشست های عملیات جاری اساسا توسط معاون یگان ها برگزار شده و فرمانده یگان یک شب در میان در یکی از این نشستها شرکت خواهد کرد.

    4. نشست های عملیات جاری در ترکیب کامل یگان فقط توسط فرمانده یگان مجاز می باشد.

    5. نشست صفرصفر یگانی هفته ای یکبار  توسط فرمانده یگان برگزار می شود.

    6. درنشست های عملیات جاری نیروها، به جز در موارد خاص تیغ و تیغ کشی ممنوع است! (موارد خاص می بایست در نشست ستاد، تصویب شود.)

    7. عدم شرکت فرد در نشست عملیات جاری، مرز سرخ است و به هیچ وجه نمی توان از نیرویی پذیرفت که در نشست های عملیات جاری شرکت نکند.

    8. درصورتی که فردی بخواهد در نشست عملیات جاری نقض ضابطه کند، باید به وی تذکر داده شود.

    9. همه نیروها حداقل می بایست هر هفته یکبار فاکت های خود را بخوانند. دراین رابطه مسئول نشست باید جدول کنترلی داشته باشد.

    10. متناسب با وضعیت نفرات ضعیف یا مشکل دار، مسئول نشست می بایست چپ و راست صحبت های جمع را تنظیم کند و کنترل کند که جمع زیاده روی نکند. همچنین درموارد خاص می توان تا طی کردن پروسه معینی، به برخی از نیروها، این امتیاز را داد که فقط در نشست شرکت کنند ولی به دیگران انتقاد نکرده یا گزارشی نخوانند.(این موارد باید در ستاد تصویب شود)

    11. رعایت فرم ها در عملیات جاری نیرو خیلی مهم است و لذا از ابتدا می بایست رعایت شود. مثلا نیرو وقتی سوژه است می بایست بلند شود، جواب دادن در نشست مطلقا ممنوع است، این مسئله از ابتدا باید خوب جا بیفتد.

    12. عملیات جاری می بایست به شکلی به نیروها آموزش داده شود که نیرو جذب آن شود و نه اینکه از آن به دافعه بیفتد، لذا بکار بردن کلماتی مانند «تیغ و تیغ کشی» و «پوست کندن»، «از نشست بیرون کردن» و هر چیزی که نیرو را به دافعه بیانداز‌د بایستی پرهیز کرد.

ریل برگزاری نشست ع.ج :

    1. ابتدا صفرصفر انتقادات برگزار می شود دراین رابطه مسئول نشست به ترتیب اسامی نفرات را از  یک سمت کلاس می خواند و سایرین  انتقادات خود ر نسبت به وی طرح می کنند

    2. بعد از صفرصفر، مسئول نشست از روی جدولی کنترلی، نفرات صدا کرده تا گزارشات خود را بخوانند در این رابطه ریل کار به صورت زیر اجرا می شود:

    • خواندن تناقضات

    • خواندن فاکتهای شناسایی

    • خواندن دو دوستگاه: فاکتهای شناسایی خودش یا  انتقاداتی که دیگران از وی کرده اند. را در دو دستگاه می خواند.

• صحبت های جمع در رابطه با نیرو. (نکات نباید تکراری باشد/ دو یا سه نفر صحبت کنند، کافی است/همزمان با صحبت دیگران در رابطه با سوژه، نفر کوپل نیرو، نکات جمع را در دفتر وی یادداشت کند).

    • مسئول نشست از نیرو می خواهد که نکات و  نظرات  اثباتی خودش را نسبت به حرف جمع بیان کند.

    • نیرو نکات خود را بیان می کند و در نهایت مسئول نشست به صورت آموزشی نکات گزارش وی را برای سوژه وسایرنفرات باز می کند.

    3. متناسب باوقت، با همین روش سوژه های بعدی گزارشات خود را می خوانند. ( روش درست هر ده دقیقه یک نفر می باشد).

در این دستورالعمل مشاهده می شود که چگونه هیچ عذر و بهانه ای برای عدم شرکت در این نشست های سرکوبگرانه پذیرفته نمی شود و شخصیت انسانی هر فرد مورد بازجویی قرار می گیرد.

در واقع هدف رجوی از این نشست ها کنترل ذهن افراد است و اینکه زودتر بحران های داخلی را شناسایی و در نطفه سرکوب کند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29621