• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

انتشار اطلاعات غلط به منظور ایجاد تفرقه، جزو اصلی‌ترین برنامه‌های فرقه رجوی است: برادران فاسق داعی الاسلام، نوکر رجوی را بشناسید

  • کد خبر : 29876
  • 15 می 2021 - 9:40

یکی از سرمایه‌گذاری های اصلی فرقه رجوی از گذشته، تلاش برای بر هم زدن و آسیب رساندن به مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، از تحصن مزدوران اجاره ای مقابل هیات های ایرانی و محل مذاکرات گرفته تا انتشار اطلاعات غلط و شایعه پراکنی همیشه در دستور کار این فرقه خیانتکار قرار داشته است.

در حال حاضر نیز فرقه رجوی با توجه به اینکه خود را مهمترین جریانی می داند که از توافق های احتمالی ایران و غرب زیان خواهد دید لذا از روش های دیرینه خود برای تفرقه افکنی میان کشورهای عضو برجام و حتی جریان های داخل کشور استفاده می کند.

یکی از این روش ها برای ایجاد تفرقه، دادن اطلاعات غلط به شخصیت های مختلف سیاسی است تا فرقه رجوی عنوان همیشگی منافق را بر پیشانی سیاه خود به یدک کشیده باشد.

برادران داعی‌الاسلام از مزدوران فرقه رجوی یکی از همین منبع های تولید اطلاعات جعلی بوده و همواره در انتشار اخبار غلط ید طولایی دارند. مرور مواضع و اظهارات این دو برادر (حتی در اخبار آشکار) با چاشنی هایی نظیر «اخبار محرمانه» کاملا نشان می دهد که متاسفانه برخی افراد زودباور این مطالب را باور نمودند؛ حتی در نمونه های اخیر گزارش های این دو برادر سوژه ساخت یک سریال هم گردید که بسیار حاشیه ساز شد.

اما مروری بر سوابق برادران فاسق داعی الاسلام، قضاوت را در مورد این دو برادر و اطلاعاتی که منتشر می کنند، آسان می سازد.

حسن داعی‌الاسلام هوادار پوششی فرقه تروریستی رجوی  به‌عنوان فعال سیاسی و تحلیلگر مسائل ایران، مقیم در آمریکا متولد ۱۳۳۵ تهران بوده و فعالیت اصلی او در زمینه شناسایی لابی‌های حمایتی از سازمان در اروپا و آمریکا بوده‌ است. او سردبیر تارنمای فوروم ایرانیان آمریکا و در سال‌های اخیر به‌عنوان هوادار پوششی برای فرقه رجوی فعالیت داشته است.

 حسن داعی‌الاسلام یا همان حسن داعی از اعضای این فرقه بوده و برادری به نام سیدحسین داعی‌الاسلام و خواهری به نام فاطمه داعی‌الاسلام دارد. سابقه کاری حسن داعی نشان می‌دهد وی سال‌ها در بخش ارتش در فرقه رجوی معاون حسن نظام‌الملک و از معاونان مرکزیت فرقه بود، بخش ارتش قوی‌ترین سیستم جاسوسی سازمان و ناظر بر تحرکات و آرایش نظامی ارتش ایران در زمان جنگ بود و تمام اطلاعات توسط این ارگان به مسعود رجوی و سپس به عباس داوری و مهدی ابریشمچی داده می‌شد تا در اختیار ارتش و نیروی هوایی صدام قرار گیرد.

بعدا یک فایل صوتی لورفته از او حاکی از ارتباط سازمان‌یافته‌اش با مجاهدین بود، برای همین از طرف سازمان دچار محدودیت‌هایی در حوزه کاری خود از طریق بایکوت خبری و مصاحبه‌ای شد. مسعود خدابنده، عضو سابق فرقه رجوی، درباره او گفته است: «بدون هیچ تردیدی می‌توانم بگویم که حسن داعی‌الاسلام عضو چیزی است که ما آن را فرقه رجوی می‌نامیم. روی همین اصل حسن داعی مطیع رهبری رجوی است و اقدامی نخواهد کرد که به‌نوعی با نیازها و التزامات آنها تناقض داشته باشه و قطعا بدون اطلاع یا رضایت و موافقت آنها نخواهد بود (حالا اگر نخواهیم بگوییم که عملا دستور می‌گیرد. مهد‌ها هم مثل اعضای القاعده کارت عضویت برای اعضایشان صادر نمی‌کنند؛ اما من بسیار شک دارم که سازمان روزی عضویت او را تکذیب کند همان‌طورکه هیچ‌گاه رد نکردند که علیرضا جعفرزاده عضو این گروه است. نوشته‌های داعی‌الاسلام در وبسایت فرقه رجوی دیده می‌شود. آنها نوشته‌های کسی را منتشر نمی‌کنند، جز آنها را که در چارچوب قیدها و دستورات سازمانی باشد.»

مهدی نوربخش، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه هریسبورگ می‌گوید: «من حسن داعی‌الاسلام را از نزدیک و به‌طور شخصی می‌شناسم. او روزنامه‌نگار نیست، بلکه تاجر عطر است. او یک عضو سابق فرقه رجوی است که برای سال‌ها منتقد سازمان بود. چندین سال در اروپا زندگی می‌کرد تا اینکه به آمریکا و به فنیکس آریزونا آمد. دوباره منافقین او را جذب کردند و درحال‌حاضر در طرح و دفاع از مواضع سازمان تروریستی‌اش فعال است. کسانی که او را می‌شناسند به‌خوبی می‌دانند که تعهد و التزام او به این سازمان عملی فرصت‌طلبانه است.»

داعی در گفته‌ها و نوشته‌هایش از شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) به ریاست تریتا پارسی همواره به‌عنوان لابی طرفدار جمهوری اسلامی یاد می‌کرده؛ برای همین سال ۲۰۰۸ این شورا از حسن داعی به دادگاه فدرال ایالات متحده شکایت کرد و وی را به بدنام‌کردن این شورا و آسیب‌رساندن به حیثت و کمک‌های مردمی آن متهم کرد. دادگاه درخواست داعی‌الاسلام مبنی بر حکم مردودبودن شکایت را رد کرد اما از نایاک برای تأیید خصمانه‌بودن تبلیغات داعی‌الاسلام علیه نایاک شواهد قابل تأیید خواست که داعی‌الاسلام با پرداخت هزینه درخواست حکم، خواستار حکم بازرسی کامپیوترهای نایاک برای یافتن تاریخچه نامه‌ها، پرونده‌ها، جلسات و شواهدی شد که این لابی‌گری را تأیید کنند.

 نایاک با سرپیچی از دستور دادگاه و عدم همکاری، پرونده را چند سال به تعویق انداخت و در‌نهایت سال ۲۰۱۵ دادگاه اعلام کرد که مدارک کافی برای اثبات دست‌کاری یا حذف مدارک توسط نایاک وجود ندارد؛ اما به‌دلیل سرپیچی مکرر نایاک از دستور بازرسی دادگاه و به‌تعویق‌انداختن روند پرونده به مدت چند سال که هزینه‌های بسیاری را برای داعی‌الاسلام برای درخواست‌های بازرسی مکرر به‌همراه داشته‌ است، نایاک را به پرداخت جریمه موظف کرد.

در یک ایمیل که در سال ۲۰۰۸ بین حسن داعی الاسلام مهره تبلیغاتی و لابیگر سازمان مجاهدین خلق در آمریکا و کنت تیمرمن جنگ طلب شناخته شده آمریکایی رد و بدل شده است، سرنخ های روشنی از وابستگی او به فرقه رجوی به دست می آید. این ایمیل بخشی از سلسله مکاتبات داعی الاسلام با تیمرمن و کسب تکلیف از وی برای حمله تبلیغاتی به اهداف مقابل محافظه کاران است. اهداف مورد اشاره داعی الاسلام بر اساس این ایمیل  بنیاد راکفلر، یک سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا و فعال ضد جنگ و کمپین انتخاباتی اوباما و کلینتون  است. داعی الاسلام به نئوکانها پیشنهاد می کند با توسل به مسایلی  نظیر حمایت آنها از سازمان ایرانی-آمریکایی نیاک به کمپین اوباما حمله کنند. داعی الاسلام برای متقاعد کردن تیمرمن به حمایت از وی برای تخریب سازمان نیاک در سطح وب (عمده ترین گروه فعال ضد سازمان مجاهدین خلق)، چنین حملاتی را بخشی از حمله به کمپین اوباما بر می شمرد. وی تخریب مدیر این سازمان را سر آغازی برای حمله به سرتاسر فضای اینترنت می داند و از تیمرمن و دوستانش می خواهد متوجه اهمیت چنین حملات تبلیغاتی باشند!

اما کنت تیمرمن کیست؟ کنت تیمرمن ۵۸ ساله روزنامه نگار، فعال سیاسی جمهوری خواه، محافظه کار و عامل پروپاگاندای جنگ طلبان فعال در زمینه سیاست ایران و نزدیک به حلقه ای است که طرفدار و تبلیغ کننده جنگ با ایران هستند. وی در گزارشی با عنوان «شش روز تا جنگ» طرح جامعی از حمله به ایران را بر اساس منابع اطلاعاتی و مشورت با فرماندهان نظامی و سیاسی در اسرائیل و واشنگتن ارائه داده است. تیمرمن به شدت به مجاهدین خلق که طرفدار حمله نظامی به ایران هستند نزدیک است.

پژوهش از: سرویس سیاسی فراق

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29876