• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

علت پرداخت مستمری از سوی فرقه رجوی به برخی از افراد جداشده

  • کد خبر : 28955
  • 03 مارس 2021 - 11:04

موضوعی که در این یادداشت می خواهیم روی آن تمرکز کنیم دادن مستمری به کسانی است که از فرقه رجوی جدا می شوند.

ابتدا نگاهی به اصل قضیه نگاه کنیم زیرا تناقضی وجود دارد که باید حل شود. تناقض از این قرار است که رجوی کشتن کسانی که از فرقه جدا می شوند را مُباح اعلام نموده و پیشاپیش تکلیف کرده است که هر جا هر مجاهدی که بین کشتن یک پاسدار و یک جداشده گیر کند و یک گلوله در سلاحش باشد، آن گلوله را باید به جدا شده و یا به تعبیر خودشان به بُریده شلیک نماید. اصل تناقض اینجاست، چطور می شود کسی که اینگونه فتوایی را صادر کرده، موظف و موکلف می گردد که هزینه های استقراری و معاش یک فردی که از فرقه جدا شده را بپردازد؟

در واقع باید خدمت شما عرض کنم که پاسخ این تناقض را خود مسعود رجوی یک بار در نشستی داد.

وی گفت: «کسانی که از فرقه جدا می شوند به خاطر رسیدن به مطالباتشان به شکایت روی می آورند. به گفته او دفاع از خود در مقابل یک شکایت در دادگاه های اروپایی بسیار پرهزینه می باشد، زیرا باید در مقابل آن شکایت وکیل بگیرند و چون کار حقوقی فرقه به سیاست بین الملل سازمان هم ربط پیدا می کند باید وکیل های بسیار مجرب و کار کشته بگیرند تا در دادگاه ها بتوانند پیروز شوند وگرنه تبعات بعدی آن بعضا غیر قابل جبران است و با هیچ کلان پولی امکان بازگشت به شرایط مساعد را ندارند. تجربیات نشان داده است که وقتی هزینه های یک فرد جدا شده را به صورت ماهانه تقبل کنیم، آن هزینه ها بسیار کمتر از هزینه های دادگاه ها و وکلا می باشد.»

با یک حساب سر انگشتی می شود فهمید این مبالغی را که به تعدادی از جداشدگان می دهند ناشی از اجبارات است و نه مباحث حقوق بشری و اینگونه مسائل. البته در دنیای بیرون و در مقابل دولت های اروپایی این گونه که خدمت شما عرض کردم نمی گویند، بلکه برای آنان از حقوق بشر و انسانیت حرف می زنند تا با یک تیر دو نشان زده باشند. از طرفی تلاش می کنند که خودشان را مدافع حقوق بشر جا بزنند و از طرفی دیگر از هزینه های سرسام آور وکلا جلوگیری کنند.

البته در هر سربزنگایی تلاش می کنند که از زیر مستمری دادن شانه خالی کنند و برای شکایات محتمل سند سازی کرده و در دادگاه ها پیروز میدان گردند. مثالش در دو سه ماه گذشته وجود دارد از موارد اخیر اگر بخواهم  بگویم قطع مستمری منصور براهویی و یا خلیل انصاریان می باشد.

همانند سایر ترفند ها و شگردهایی که رجوی و دار و دسته بزهکارش انجام می دهند این ترفند نیز لو رفته است، ولی احتمال فریب خوردن افراد خیلی وجود دارد و باید که کنجکاوانه به موضوع نگاه کرد.

یادداشت از : سینا نورانی

عضو جداشده از فرقه رجوی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=28955