• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

فتنه جدید فرقه رجوی در اسپانیا با حمایت از حزب افراطی «وکس»

  • کد خبر : 28628
  • 04 فوریه 2021 - 9:19

در آستانه انتخابات کاتالونیا، حزب راست افراطی وکس، کمپین بزرگی را علیه مسلمانان این منطقه آغاز کرده تا بتواند از طریق تحریک احساسات آرای بیشتری را به سمت خود جذب کند.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، نام حزب وکس در فضای سیاسی اسپانیا با نام ایران گره خورده است. دلیل این امر تامین مالی آن‌ها توسط مجاهدین خلق (فرقه تروریستی رجوی) در سال ۲۰۱۳ است. به عبارتی این حزب با پولی که از سوی مجاهدین خلق در اختیار مؤسسین قرار گرفته به وجود آمده است. اما از آنجایی که در فضای عمومی اسپانیا تفکیکی میان جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های اپوزیسیون وجود ندارد در نخستین گزارش‌های منتشر شده درباره این موضوع نام ایران به عنوان تامین‌کننده مالی حزب مطرح شد و تا امروز نیز ادامه دارد.

در آستانه انتخابات منطقه کاتالونیا که روز ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن ماه) برگزار خواهد شد، احزاب مختلف محلی و سراسری رقابت گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. در این میان حزب راست افراطی وکس (VOX) کمپین بزرگی را علیه مسلمانان در این منطقه آغاز کرده است تا بتواند از طریق تحریک احساسات آرای بیشتری را به سمت خود جذب کند.

به نوشته تسنیم، در میان تبلیغات این حزب، ضدیت با اسلام و مسلمانان به شکلی کاملاً صریح ابراز می‌شود و از آنجایی که بارسلونا و منطقه کاتالونیا، جمعیت مسلمان زیادی را در خود جای داده است (این منطقه با بیش از ۵۶۴ هزار نفر بیشترین جمعیت مسلمان را در اسپانیا داراست)، وکس امیدوار است از طریق ترساندن مردم از خطر این افراد سهم بیشتری در پارلمان این منطقه به دست بیاورد.

روز گذشته هشتگ #StopIslamizacíon که عمدتاً از سوی حساب رسمی حزب وکس و اعضای آن داغ شد، صحنه کاملی از این موج اسلام هراسی در سیاست اسپانیا را به نمایش گذاشت.

ملاحظات درباره این توییت‌ها:

اول اینکه این لحن تند و صریح علیه اسلام در حساب رسمی حزب وکس (سومین حزب قدرتمند حال حاضر در سیاست اسپانیا) منتشر شده است. در این توییت‌ها که مشتی نمونه خروار‌اند، نظیر چنین سخنانی را از طرف نمایندگان پارلمانی و سیاستمداران رسمی عضو این حزب نیز می‌بینیم. به عبارتی این مواضع از طرف گروه‌های شهروندی و حساب‌های عادی توییتری منتشرنشده بلکه کاملاً رسمی به حساب می‌آید.

دوم، باید توجه کرد که چگونه در این کمپین مفصل توییتری، مضمون‌های مختلف مورد توجه وکس با یکدیگر آمیخته شده و با برچسب خطر اسلام ارائه شدهاند. این مضون‌ها عبارتند از: اسپانیای متحد (تقابل با موج استقلال‌طلبی در کاتالونیا)، اسپانیای خالص (تقابل و ستیز با مهاجران و پدیده مهاجرت)، اسپانیای مسیحی (در تقابل با دین اسلام و جمعیت مسلمان) و اسپانیای امن (در تقابل با ناامنی حضور بیگانگان به ویژه مسلمانان). در کنار این‌ها می‌توانیم شعار اسپانیای تک فرهنگی (عموماً وارد جزئیات این فرهنگ نمیشوند، اما عملکرد حزب نشان می‌دهد که برخی نشانه‌های فرهنگی مثل گاوبازی و نیز سنت کاتولیک مد نظر آنهاست) را در تقابل با چند فرهنگی یا به عبارتی «گلوبالیسم» نیز ببینیم.

سوم، کمپین ضداسلامی حزب وکس در راستای رقابت برای گرفتن کرسی‌های بیشتر در پارلمان کاتالونیا و به این ترتیب مقابله با احزاب استقلال‌طلب است. با این حال این حزب پروایی از نفرت پراکنی برای رسیدن به این هدف ندارد. شکاف‌های اجتماعی ناشی از این گفتمان می‌توانند بسیار مخرب باشند.

چهارم، باید توجه داشت که نام حزب وکس در فضای سیاسی اسپانیا با نام ایران گره خورده است. دلیل این امر تامین مالی آن‌ها توسط مجاهدین خلق (فرقه رجوی) در سال ۲۰۱۳ است. به عبارتی این حزب با پولی که از سوی مجاهدین خلق در اختیار مؤسسین قرار گرفته به وجود آمده است. اما از آنجایی که در فضای عمومی اسپانیا تفکیکی میان جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های اپوزیسیون وجود ندارد در نخستین گزارش‌های منتشر شده درباره این موضوع نام ایران به عنوان تامین‌کننده مالی حزب مطرح شد و تا امروز نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=28628

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!