• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

اعتراضات مردمی در آلبانی و غافلگیری فرقه رجوی

  • کد خبر : 28011
  • 24 دسامبر 2020 - 12:45

در طی روزهای گذشته نا آرامی‌هایی در کشور آلبانی شکل گرفت و باعث شد تا اعتراضاتی انجام گیرد. مردم خشمگین و به جان آمده از وضعیت بد معیشتی با آتش زدن سطل های زباله و زد و خورد با نیروهای پلیس نارضایتی خود را علنی کردند.

تا کنون که این گزارش خدمت شما تهیه می گردد یک نفر در جریان این ناآرامی ها کشته شده و ده ها نفر زخمی و تعدادی دیگر توسط پلیس دستگیر شد.

کشور آلبانی به لحاظ اقتصادی بسیار فقیر و مردمانش به شدت در تنگنا قرار دارند. البته قصد ما در این گزارش زیر ذره بین بردن وضعیت معیشتی مردم آلبانی و چگونگی رفتار دولت مردان که عمدتا افراد فاسد می باشند، نیست. این خود داستان دیگری دارد و قصد مداخله در امور کشور دیگری را نداریم.

اما آنچه که به ما ربط دارد، حضور غیر قانونی فرقه رجوی در آن کشور است. آنچه که به ما ربط دارد نحوه برخورد دولت مردان فاسد آلبانی با پدیده تشکیلات رجوی است. آنچه به ما ربط دارد این استکه چرا خانواده های اسیران فرقه رجوی نتوانستند از جانب دولت آلبانی ویزای تردد به آن کشور را بگیرند تا به دیدار فرزندان خود بشتابند. آنچه به ما ربط دارد این است که چرا دولت آلبانی کشته شدن افراد در سازمان مجاهدین را مخفی کرده و از تحویل دادن اجساد افرادی که در ادوگاه مانز موسوم به «اشرف ۳» به خانواده هایشان اجتناب می ورزد. آنچه به ما ربط دارد نحوه تنظیم رابطه دولت مردان فاسد آلبانی با خانواده سمیه محمدی است که پدر و مادر برای ملاقات دخترشان از کانادا راهی آلبانی می شوند و با برخوردهای سرکوبگرایانه مقامات آلبانی مواجه شده و در نهایت از آلبانی اخراج می گردند.

شنیده ها حاکی از آن است که نگرانی فزاینده ای تمام تشکیلات رجوی را فرا گرفته و نمی دانند که چگونه باید با این مسئله برخورد نمایند.

نا آرامی ها در آلبانی از گذشته وجود داشت و هر از گاهی مردم به جان آمده از فساد دولتی را به ویژه در شهر تیرانا، بندر «دورس» و یا شهر «اِشکودرا» به خیابان می ریخت، ولی با سرکوب و دستگیری های معترضین تا مدتی خاموش می شد ولی این بار مردم بندر دورس با شدت بیشتری وارد عمل شده و اعتراضات خود را به نمایش گذاشتند.

امیدواریم که هرچه زودتر مردم فقیر و بیچاره آلبانی از وضعیتی که در آن گرفتار هستند خلاصی پیدا کنند و به طبع آن فرزندان مردم ایران که در اسارت فرقه رجوی هستند رها شده و به نزد خانواده های خود بازگردند.

گزارش از: سعید محمدپور

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=28011

نوشته های مشابه

05می
ترور یک جوان ۱۹ ساله پیش چشمان مادرش
مروری بر جنایات فرقه تروریستی رجوی

ترور یک جوان ۱۹ ساله پیش چشمان مادرش

02می
ابزار‌های مقابله با گسترش اخبار جعلی / ۱
سلسله آموزش‌های پایگاه خبری-تحلیلی فراق در حوزه سواد رسانه‌ای

ابزار‌های مقابله با گسترش اخبار جعلی / ۱