• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

وقتی فرد در فرقه رجوی مسئله دار می شود: دیروز فرمانده، امروز کارگر!

  • کد خبر : 27103
  • 06 اکتبر 2020 - 12:57

مسئله داری یعنی اینکه عضوی در فرقه رجوی به قوانین و اصول دیکتاتوری و ضوابط پوشالی معترض می شود .

این اولین و کمترین حق هرانسان درمحیط جمعی از کانون خانواده تا اجتماعات بزرگتر از جمله مدارس، شرکت ها، پادگان های نظامی و دانشگاه و دولت ها است که انسان به اشکالات و بی قانونی ها انتقاد کند و تقابل داشته باشد .

اما تفاوت فرقه ها به خصوص فرقه مجاهدین با تمامی تجمعات انسانی در کره زمین یک چیز است و آن اینکه در فرقه هیچ دری به بیرون وجود ندارد و هیچ زندگی برای عضو فرقه خارج از چارچوب فرقه وجود ندارد .

به فرض برای عضو و کارمند یک شرکت در جامعه عادی بعد از ساعت کاری زندگی شخصی وجود دارد و درصورت بروز تضاد در کار شرکت و فرد قوانین برای رسیدگی هم در شرکت و هم درخارج از آن وجود دارد .

اما در فرقه رجوی یک سیکل بسته و فقط درونی است و قوانین فرقه ای رسیدگی می کند و رسیدگی هم بر اساس ضوابط مشخص شده رهبری فرقه است که درنهایت قانون یک طرفه و به سود و چارچوب تشکیلات است و فرد مسئله دار و معترض مجبور به تسلیم و پذیرش حقارت می شود .

در اینجا جاری شدن محرومیت ها علیه فرد مسئله دار در فرقه با یک حکم قانونی در جامعه آزاد و عادی علیه یک فرد متخلف زمین تا آسمان فرق دارد. درجامعه همه می دانند کمیسیون انضباطی و دادسرا وحکم های مشخص وجود دارد اما در فرقه رجوی جایگزین این تنبیهات و احقاق حق به چه شکل است؟

از آنجایی که گفتیم هیچ دری به بیرون از فرقه برای اعضا وجود ندارد لذا یک انسان در فرقه تمامی مایحتاج زندگی و ضروریات روزمره اش را هم از دست فرقه می گیرد و محرومیت ها در فرقه ها شکل صددرصد متناقض با جامعه عادی دارد .

موارد محرومیت ها

مصرف غذا: می گویند کارکن و اعتراض نکن و غذا مصرف کن. این فرد اگر مسئله دار شود و کم کاری کند به جرم تمارض، هیچ کس حق ندارد برای او غذا ببرد و فرد مسئله دار هم جایی ندارد مثل جامعه آزاد مثلا برود رستورانی غذا صرف کند. لذا مجبور به کار در هرشرایط حتی مریضی هم می شود تا غذا به او بدهند. حق حضور در جمع و وارد شدن به سالن غذاخوری را هم ندارد .

مریضی و دارو و درمان: درقوانین فرقه مسئله دارها مریضی شان به رسمیت شناخته نمی شود و آن را تمارض می دانند و به آنها رسیدگی پزشکی نمی شود و دکترها و امدادگرها توجیه می شوند که به افراد مسئله دار خدمات ندهند و این فرد دنیای آزاد هم ندارد که به دکتر برود .

ورزش کردن: در مناسبات مجاهدین این کار هم جمعی و در راستای اهداف فرقه و با حرکات و شعار فرقه ای است و فرد مسئله دار چون چارچوب و ضوابط را قبول ندارد حق ورزش چه جمعی و چه فردی ندارد .

مطالعه و کتاب: درفرقه فقط مکتوبات رهبری و تشکیلات مجاز است و فرد معترض حق ندارد به هیچ کتاب و موارد سرگرم کننده ای مراجعه کند و دسترسی داشته باشد. حتی قرآن خواندن .

بهداشت: حمام، آرایشگاه، لباسشویی و … مسئول دارد. یعنی اگر مسئله دار بخواهد به آرایشگاه مراجعه کند آرایشگر نمی تواند موی او را کوتاه یا اصلاح کند چون تشکیلات قانون تحریم و بایکوت گذاشته استفاده از سایر اماکن بهداشتی و ضروری هم به همین گونه بوده است. (طبق تجارب نگارنده قبل از جدایی از فرقه)

حضور در جمع: اگرفردی مسئله دارشود هنگام حضور درسر میز غذا خوری کسی حق ندارد کنار یا روبرو و یا سرآن میز بنشیند و با او غذا بخورد. تحریم و تحقیر تشکیلات است اگرکسی نقض کند به عنوان حلقه ضعیف و داشتن پل با مسئله دار محاکمه و با او برخورد خواهد شد لذا فرد مسئله دار منزوی می شود .

تحریم مکالمه: هیچ کس حق ندارد با فرد مسئله دارحرف بزند. زندگی پانسیونی و شبانه روزی و فرد مسئله دار هم غیر از آنجا جایی ندارد و کسی ندارد که با او حرف بزند وخود را تخلیه نماید لذا گاهأ ماه ها فرد مسئله دار تحریم مکالماتی شده و از فشار به بن بست می رسد و مجبور به تسلیم و اعلام بریدگی می کند و آن وقت از فرد تعهدهای متعدد گرفته می شود .
در واقع همه چیز در ظرف تشکیلاتی مجاهدین سیستماتیک است و هیچ راه فراری برای نفس کشیدن عضو مسئله دار وجود ندارد. اگر مسئله دار شدی بایستی با تحمل بایکوت ها در یک فضای بسته فقط به عاقبت دیوانگی و روانی شدن فکر کنی .

یک مصداق از تحقیر فرد مسئله دار  درفرقه رجوی

فردی تا روز قبل، فرمانده گردان توپخانه بود به نام مرتضی غ، به محض اعلام مسئله داری او را از همه چیز حذف و صبح ها موقع اعلام برنامه او را هم به ته صف آورده و موقعی که برنامه همه به صورت گروهی اعلام می شد نامبرده در نهایت بلاتکلیفی مانده و فرمانده مربوطه او را به یک کارگر سودانی که درکارهای خدماتی حضور داشت سپرد و گفت تو هم کارت را با سید آدم (کارگر سودانی) دنبال کن .

یعنی تا دیروز فرمانده آتشبار توپ و کاتیوشا بود و روز بعد با یک اعتراض مسئله دار شده و قانون تحریم و بایکوت او را به قهر فرستاده تا تحت مسئول کارسودانی قرار گیرد!

انتهای پیام /  انجمن نجات مرکز کرمانشاه

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27103