• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

این کوردلان نمی دانند «سردار سلیمانی» خط قرمز ملت ایران بود

  • کد خبر : 24155
  • 19 ژانویه 2020 - 9:21

فراق: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت بود رسید. طبق باور وی و باور همه ایرانی ها، شهیدان همیشه زنده هستند و قاسم سلیمانی تا ابد در دل همه ایرانی ها زنده خواهد ماند.

اگر تصور آمریکایی ها این است که با ترور شهید سلیمانی کار موفقیت آمیزی انجام داده اند، باید به آنها گفت سری به شهرهای ایران بزنید تا ببینید صدها هزار قاسم سلیمانی دیگر در خیابان ها هستند.

سردار سلیمانی به صورت رسمی برای کمک به حل و فصل مشکلات داخلی عراق از طریق فرودگاه رسمی این کشور وارد بغداد شده بود و سفر وی با هماهنگی کامل با دولت عراق انجام شده بود، طبیعتا جمهوری اسلامی ایران هم کاملا مطلع بود، وقتی که هماهنگی با دولت عراق انجام شده طبیعتا مقامات امنیتی عراق آمریکایی ها را هم در جریان می گذارند.

توجه داشته باشید که شهید سلیمانی هم به صورت هماهنگ شده و هم با پاسپورت دیپلماتیک وارد عراق شد پس می توان گفت ترور ایشان یک نامردی کامل به حساب می آید.

تا به حال ایران و متحدان ایران در منطقه تلاش داشتند خطوط قرمز نانوشته ای را مراعات کنند که با آمریکایی ها و متحدین آنها داشته اند، اما عبور آمریکا از خطوط قرمز به این معنا است که از این پس دیگر قابل مراعات نخواهد بود و هم نظامیان هم دیپلمات های آمریکایی و هم شهروندان و هم پیمانکاران آمریکایی دیگر در منطقه و جهان امنیت نخواهند داشت چون هیچ خطوط قرمزی دیگر وجود ندارد.

قطعا از این پس دیگر نباید به فکر گفت وگو و یا مذاکره بود و حتی اگر گفت و گوهایی قبلا به صورت محرمانه و یا با میانجی گری کشورهای ثالث برای مثلا آزادی برخی زندانیان بود دیگر باید آنها را فراموش کرد.

برخی باور دارند که این عملیات توسط اسرائیلی ها انجام شده اما آمریکا آن را پوشش داده و دلیل آن را هم بی اطلاعی پنتاگون از ماجرا می دانند، به هر حال آنها نیز تاوان این ماجرا را ممکن است مجبور شوند بدهند.

ایرانی ها قطعا در حال تحقیق هستند که عملیات توسط که انجام شده و به دنبال آن خواهند بود که پاسخی در حد و اندازه این ماجرا نشان دهند.

نباید تصور کرد که مثلا پاسخ ترور شهید سلیمانی با حمله به چهارتا سرباز آمریکایی داده خواهد شد چون ماجرا در این حد نیست بلکه ایرانی ها امروزه باور دارند باید اطمینان داشت که پاسخ هم به صورت واضح توسط ایران داده شود هم اینکه آنقدر سنگین باشد که ترامپ و نتانیاهو از درد آن فریاد بزنند و برای همیشه حضورشان در منطقه پاک شود.

برخی باور دارند که این عملیات به این دلیل انجام شده که هم ترامپ در داخل با مشکلات عدیده مواجه است هم نتانیاهو و آنها تلاش دارند توجه ها را به خارج جلب کنند.

مضاف بر این باید توجه داشت که مساله فقط به ایران بر نمی گردد بلکه عراقی ها هم یکی از فرماندهان بزرگ خود را از دست داده اند و امروزه هم دولت هم نیروهای نظامی و امنیتی عراق باید به فکر پاسخ دادن به ترور یکی از فرماندهان بزرگ که رسما یک مقام دولتی بوده باشند.

آمریکا با انجام عملیات تروریستی در منطقه شکست شدید دیپلماسی خورد زیرا در همان آغازین راه از دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنچنان سیلی خورد که هیچ گاه جهان آن را فراموش نخواهد کرد و از طرفی نیز پارلمان عراق با رای اکثریت قاطع خود حکم به اخراج آنان داده و از این پس آنان را اشغالگر تلقی خواهد کرد.

آمریکا عملا خواسته کار ناتمام داعش را تمام کند اما متوجه نیستند که تازه شروع شده و دیگر در هیچ جای منطقه هیچ آمریکایی امنیت نخواهد داشت، حتی جاهایی که همین دیروز آمریکایی ها می توانستند به راحتی در آن تردد کنند.

اما با ترور  سردار سلیمانی توسط یانکی ها، منافقین رقص و پایکوبی کردند، این کور دلان نمی دانند که شهادت سردار سلیمانی خط قرمز ملت ایران بود. ملت ایران به تمام دنیا  نشان دادند که هیچ ابر قدرتی نمی تواند دیگر بار خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار نماید. ملت ایران به تمامی دولت ها و تمامی هان نشان داد که با شرکت در مراسم عزاداری هم بیعت مجدد خود را با رهبری نشان دادند هم نفرت انتقام را به آمریکایی ها.

این کور دلان نمی دانند دیگر در بین ملت ایران جایگاهی ندارند. ملت ایران با این حرکت عظیم به دنیا ثابت کردند که دیگر نمی شود خط قرمز ها را بشکنند .

یادداشت از:  نادر محمدی – کردستان

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=24155

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»