• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال تحریم کامیون دار ایرانی در لهستان

  • کد خبر : 23721
  • 24 دسامبر 2019 - 10:46
فردین کاظمی

همانطور که در خبرها آمده بود؛ فردین کاظمی، راننده ایرانی اهل شهرستان خوی که سال‌هاست در مسیرهای ترانزیت میان ایران و اروپا با کامیونش بار می‌برد، چند روز پیش در جاده‌ای در لهستان می‌رفت که کامیونش خراب و مجبور شده  در کنار جاده توقف کند. وی قصد داشت یک محموله کشمش ایرانی را در مقصدی در لهستان تخلیه و سپس با باری از جمهوری چک به مقصد کرمان به ایران برگردد اما تلاش وی برای برطرف کردن خرابی کامیونش بی نتیجه می ماند و چند روز در کابین خودرویش می خوابد تا اینکه مردم نوع دوست لهستان به خصوص رانندگان لهستانی به کمک وی شتافته و ابتدا به وی پناه می دهند بعد از آن کامیون داران لهستانی تلاش می کنند تا کامیون آقای کاظمی را تعمیر کنند. تلاش های آن بی نتیجه می ماند تا اینکه آنها تصمیم می گیرند موضوع گرفتاری راننده ایرانی را در شبکه های اجتماعی مطرح و از همه درخواست کمک می کنند تا شاید بتوانند با جمع آوری پول برای وی خودرویی دست دوم بخرند که درهمان دو روز اول بیش از ۲۵۰ هزار یورو جمع آوری و با جمع شدن پول بیشتری کامیون جدیدی برای وی تهیه می شود.

حال سرنوشت این راننده ایرانی که به همت مردم نوع دوست لهستان بازتاب گسترده ایی درشبکه های اجتماعی پیدا کرد  اتفاقا محک خوبی بود برای شناخت گروه های ایرانی خارجه نشین از بچه شاه گرفته تا فرقه رجوی که همواره برای مردم ایران اشک تمساح می ریزند. درطول چند روزی که این راننده ایرانی در کشور غریب نیاز به کمک داشت حتی برخی از مردم دیگر کشورها خودشان را به لهستان رساندند تا شاید بتواند از نزدیک کمکی به او کنند اما صدایی حتی از گروه های خارجه نشین لاشخور مدعی حقوق مردم ایران در نیآمد و همین امر باعث شد تا یکبار دیگر چهره فریبکارانه چنین لاشخورهایی برای مردم ایران بیشتر روشن شود. ذکر این نکته هم ضروری است که وقتی رانندگان لهستانی به یک شرکت فروشنده کامیون جهت خرید مراجعه می کنند صاحب آن شرکت عنوان می کند چون ما یک شرکت آمریکایی هستیم به دلیل تحریم های آمریکا نمی توانیم کامیون به راننده ایرانی بفروشیم همین امر هم باعث شد تا یکبار دیگر دروغ بودن ادعای  دولت آمریکا در حمایت از مردم ایران که در همین اعتراضات آبان ماه سنگ حمایت مردم ایران را به سینه می زد را ثابت می کند.

 لازم به یاد آوری است که دولت ترامپ  حتی ورود داروهای حیاتی به ایران هم ممنوع اعلام کرده و شرکت هایی که بخواهند به طور قاچاق دارو و دیگر لازم حیاتی را به ایران برساند مورد تحریم قرارخواهد داد. بله این است آمریکای مدعی حقوق بشر. اما علی رغم کارشکنی دولت فریبکار آمریکا در فروش کامیون به راننده ایرانی و سکوت خفت بار گروه های خارجه نشین مفت خور به همت مردم خوب لهستان کامیونی برای آقای کاظمی راننده ایرانی تهیه شد تا او بتواند با خیالی آسوده به کشورش بازگردد مردم ایران و به خصوص خانواده و دخترآقای کاظمی از مردم لهستان تشکر و قدردانی کردند.

لازم به ذکر است که مردم ایران هم قبلا در جنگ جهانی دوم به گروه هایی ازمردم لهستان که به ایران پناه برده بودند کمک کرده بودند و پاسخ محبت خود را ازمردم لهستان گرفتند.

حمید دهدار

انجمن نجات مرکز خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23721