• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

نامه ای سرگشاده به کمیساریای پناهندگی در کشور آلبانی: وضعیت اعضای نجات‌یافته از فرقه رجوی در آلبانی رسیدگی شود / می‌توانیم شهادت بدهیم اعضا از کمترین حقوق انسانی بی‌بهره بوده‌اند

  • کد خبر : 20113
  • 31 مارس 2019 - 9:58

این‌جانب ضمن اعلام همبستگی با اعضای دردمند و نجات‌یافته از فرقه مخوف رجوی «mko» از مقامات آلبانی و رئیس محترم کمیساریای عالی پناهندگان درخواست رسیدگی به وضعیت جداشدگان در کشور آلبانی را دارم.از مسئولین و مقامات آلبانی تقاضا دارم بر اساس قوانین مصوبه حقوق بشر و پناهندگی به وضعیت این عزیزان رسیدگی نموده و مشکلات پناهندگی آنان را حل‌وفصل نمایند.

ریاست محترم کمیساریای پناهندگی همان‌طور که مستحضر هستید، بسیاری از اعضای فرقه رجوی که سال‌ها در این ارگان مخوف و فرقه‌ای عضویت داشتند با رسیدن به آگاهی و شناخت قصد جدایی داشتند که به آن‌ها اجازه داده نمی‌شد و به‌اجبار آن‌ها را در کمپ‌های خود محبوس و زندانی می‌کردند. به همین دلیل پس از سقوط دولت صدام و انتقال از عراق فرصتی پیش آمد تا دسته‌دسته ناراضیان و آگاهان از فرقه  جدا شوند.

به علت سال‌ها عضویت در آن فرقه مخوف اکنون می‌توانیم شهادت بدهیم در فرقه رجوی اعضا از کمترین حقوق انسانی و اولیه بی‌بهره بوده‌اند در سال‌های تاریک و دهشتناکی که عضو این فرقه بودیم سران فرقه ازجمله شخص مسعود و مریم رجوی اجازه بهره‌مند شدن از کوچک‌ترین حقوق انسانی را به ما نمی‌دادند.

ما از اولیه‌ترین حقوق انسانی ازجمله، حق ارتباط، حق تماس با پدر و مادر و خانواده و حتی داشتن وسایل اولیه زندگی، همسر و فرزند محروم بودیم.

حق نگهداری وسایل شخصی زندگی ازجمله آلبوم عکس‌های خانوادگی، حق تحصیل، داشتن مدارک شناسایی و پاسپورت، جرم و ممنوع بود.

زمانی که در عراق بودیم حتی نمی‌توانستیم به‌صورت آزادانه به شهرهای عراق مسافرت کنیم و اعضا در طی ۲۵ سالی که در عراق بودند اجازه نداشتند از کمپ‌های فرقه بیرون بروند و در زمان صدام از کمپ‌ها با دو ردیف نگهبانان داخلی و عراقی محافظت می‌شد. تا مبادا کسی فرار نماید.

کسی حق خروج از کمپ را نداشت، کسی حق اعتراض و جدا شدن از فرقه را نداشت؛ و ما موظف بودیم از ۵ صبح الی ۲۳ شب در اختیار برنامه‌های فرقه بوده و سال‌ها بدون حقوق از ما بیگاری می‌کشیدند.

علاوه بر تضییع حقوق انسانی، در معرض انواع شکنجه‌های روحی و جسمی هم بودیم.

بر طبق قوانین خودساخته رهبر فرقه، همه اعضا موظف‌اند روزانه در جلسات موسوم به عملیات جاری شرکت نموده و در طی این جلسات مورد بازخواست، هجمه و حتی ضرب و شتم فیزیکی قرار می‌گیرند. افراد مجبور به اقرار کشیشی به‌صورت روزمره بوده و هر آنچه در ذهن و فکر می‌گذرد را بایستی بیان کنند.

کمپ‌های مخوف فرقه، سرزمین درد و شکنجه، زندان، قطع ارتباط با دنیا، سرزمین عشق ممنوع و خداحافظی با زندگی است.

اکثر اعضای فرقه  بنا به سال‌هایی که در درون این فرقه مافیایی بودند از تماس با خانواده، داشتن موهبت خانواده و زن و زندگی و فرزند محروم بودند و زندگی عادی را فراموش کرده‌اند لذا بسیاری از افراد فاقد کارت هویت و شناسنامه و پاسپورت و مدارک شخصی هستند.

این‌جانب در بخش پرسنلی سازمان حدود ده سال فعالیت داشتم و به همین دلیل مطلع هستم طبق دستور سلسله‌مراتب هرگونه مدارک شناسایی شخصی و عکس‌های خانوادگی و مدارکی که ارتباط افراد را به خانواده و مراکز قانونی متصل می‌نمود را از بین می‌بردند و به‌جز افراد محدودی از اعضای رده‌بالای فرقه و افرادی که در اروپا مستقر بودند. مدارک شناسایی بقیه را از بین بردند. آن‌ها در هنگام ورود به کمپ مدارک را تحویل گرفته و پس از مدتی از بین می‌بردند تا با انجام عمل بدون هویت نمودن افراد سعی بر وابسته نمودن و جلوگیری از بازگشت و فرار نمایند.

از شما تقاضای رسیدگی و حمایت از اعضای جداشده و بازگردان حقوق آن‌ها رادارم.

مریم سنجابی

انتهای پیام / انجمن نجات استان اردبیل

 

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20113

نوشته های مشابه

01می
خواهش می کنم دلت برای خواهرت بسوزد، دیگر پیر شدم
فریده پرورش، خواهر چشم انتظار فریدون پرورش

خواهش می کنم دلت برای خواهرت بسوزد، دیگر پیر شدم

21آوریل
 دستان مادر را از طرف تو می‌بوسم / خود را از جهنم رجوی نجات بده
پاسخ خانواده سمیع ناظری به اعتراف‌های اجباری وی در سیمای فرقه رجوی

 دستان مادر را از طرف تو می‌بوسم / خود را از جهنم رجوی نجات بده