• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

جمعی از اعضای سابق فرقه رجوی خطاب به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد: فرقه رجوی بدیهی ترین حقوق اعضا را نقض می کند / دولت آلبانی و کمیساریا تا کنون به مسؤولیت های خود عمل نکرده است

  • کد خبر : 18934
  • 24 دسامبر 2018 - 10:13

جمعی از اعضای سابق فرقه رجوی در خوزستان به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان آلبانی نامه نوشتند.

به گزارش فراق، متن این نامه به شرح زیر است:

کمیساریای محترم ملل متحد در آلبانی

احتراما ما جمعی از اعضای سابق فرقه رجوی که هر کدام سال ها از بهترین لحظات عمر و جوانی خود را در توهم مبارزه برای آزادی و رفاه اقتصادی مردم ایران دراین سازمان گذرانده ایم و تجارب سالیان حضور در تشکیلات این سازمان ما را به درک و شناخت عمیقی نسبت به ماهیت ضد دمکراتیک و مناسبات فرقه گرایانه مسعود ومریم رجوی رهبران آن رساند به طوریکه با پذیرش سخت ترین فشارها و تهمت ها تصمیم به جدایی و یا فرار از آنها گرفتیم.
خواسته های زیر را به استحضار می رسانیم که امیدواریم باتوجه به مسئولیت شما به عنوان نخستین مسئول حقوق شهروندی پناهجویان ایرانی در آلبانی مورد توجه وبررسی قرار گیرد:

۱-اخبار نگران کننده که از آلبانی به ما می رسد حاکی از آن است که اعضای جداشده از این سازمان که طبق تعاریف جامعه شناسانه کاملا عملکرد فرقه گرایانه دارد به شدت به لحاظ آزادی های اجتماعی وحقوق شهروندی از جانب مسئولین مجاهدین خلق تحت فشارهستند.
آنها حتی در برخی موارد با قطع مستمری ماهیانه مواجه هستند که شرایط زندگی را بر آنها بسیار سخت نموده است این شیوه از طرف رهبران فرقه با هدف خسته و فرسوده کردن اعضا و نا امید کردن آنها از نهادهای حقوق بشری و زندگی شرافتمندانه و آزادانه صورت می گیرد تا آنها را مجبور به بازگشت به زندان مانز و یا مقر اشرف سه نمایند و از طرف دیگر با سیاه نمایی و وارونه نشان دادن شرایط بیرون از کمپ مانع از جدایی دیگر اعضای ناراضی گردند.

۲- طبق قوانین و استانداردهای مندرج درحقوق بشرسازمان ملل اعضای فرقه رجوی به صورت مستقل و بدون وابستگی سازمانی در آلبانی پناهجو محسوب شده و می بایست از تمامی حقوق شهروندی و پناهندگی برخوردار باشند ولی متاسفانه رهبران این فرقه با انعقاد یک قرارداد بی شرمانه وغیرقانونی وبدون اطلاع اعضا با دولت آلبانی و کمیساریا خود را در آلبانی قیم اعضا قلمداد نموده و با استناد به همین توافق یک جانبه بدیهی ترین حقوق اعضارا نقض می کند . متاسفانه دولت آلبانی و کمیساریای تحت نظر شما هم تا کنون به مسئولیت های خود عمل نکرده است. ما به عنوان اعضای سابق ضمن حمایت ازخواسته های به حق اعضای این سازمان وبه ویژه جداشدگان در آلبانی از شخص شما درخواست داریم که بیش از این تحت تاثیر شیوه های فریبکارانه سران این سازمان قرارنگرفته و به مسئولیت انسانی خود در قبال به رسمیت شناختن حقوق پناهندگی این اعضا عمل نمایید.
با آرزوی اینکه حقوق انسانی پناهجویان ایرانی قربانی زد و بندهای سیاسی ومنافع مادی نشود واین قربانیان بتوانند همانند دیگرانسانها آزادانه در کنارخانوادهای خود قرار گیرند.
با احترام
اعضای سابق وجداشده های فرقه رجوی درخوزستان
رونوشت:
۱-کمیساریای ملل متحد درژنو
۲-نخست وزیرمحترم آلبانی
۳-سفارت جمهوری اسلامی ایران درآلبانی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=18934