• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

رجوی نقش شعبان بی مخ را در«گروه اقدام ایران» بازی می کند

  • کد خبر : 17028
  • 04 سپتامبر 2018 - 10:43

اوایل همین ماه وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو، از ایجاد گروهی به نام «اقدام ایران» خبر داد و هدف آن را  ایجاد تغییر در رفتار حکومت ایران اعلام کرد. در پاسخ، وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف گفت که هر گونه تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست است. وی در یک پست توئیتری در سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، نوشت: «۶۵ سال پیش، آمریکا دولت دکتر مصدق را که منتخب دمکراتیک مردم بود را با توسل به دیکتاتوری ساقط کرد و برای ۲۵ سال بعد ایرانیان را منکوب کرد. اکنون، گروه اقدام با فشار و دروغ پردازی و عوام فریبی همان رویا را در سر دارد. دیگر هرگز.»
در حقیقت، چندین تن از مقامات دولت ترامپ که روابط نزدیکی با منافقین دارند، مصمم به براندازی حکومت ایران هستند. کایتلین جانستون روزنامه نگار آمریکایی در وب سایت مدیوم، درباره حمایت های گسترده جان بولتون از فرقه، می نویسد: «یک سال پیش، این آدم به تمام معنا روانی که به زودی مشاور امنیت ملی ترامپ می شود در گردهمایی مجاهدین خلق حاضر شد و اعلام کرد که این فرقه اپوزیسون واقعی برای حکومت ایران است.»
بولتون دراین مراسم گفت: « من در طول ده سالی که به این گردهمایی ها آمده ام گفته ام که سیاست اعلام شده آمریکا باید سرنگونی در تهران باشد. رفتار و اهداف ایران تغییر نخواهد کرد و بنابر این تنها راه حل تغییر خود ایران است. و برای همین است که پیش از ۲۰۱۹، ما که اینجاییم در تهران جشن خواهیم گرفت.»

جانستون ذکر می کند که احساسات بولتون با شباهت های بسیار از سوی وکیل ترامپ یعنی رودی جولیانی تکرار شد. جولیانی در گردهمایی سالانه منافقین در دو ماه پیش در پاریس گفت: « آزادی همین جاست… من می خواهم که این گردهمایی را سال آینده در تهران داشته باشیم»
بدین ترتیب به نظر می رسد که جواد ظریف حق دارد. رفتار آمریکا از ۱۹۵۳ تا کنون فرقی نکرده است. در آن زمان سازمان سیا سعی کرد که اوباشان خیابانی را به خدمت بگیرد و به آن ها پول های خوبی بدهد که علیه دولت قانونی مصدق آشوب به راه بیندازند. شعبان جعفری مشهور به «شعبون بی مخ» یکی از همین اراذل بود. او رهبر اوباشی بود که به خیابان ریختند و علیه مصدق شعارها دادند و هواداران مصدق را سرکوب کردند و برای سلطنت پهلوی سینه چاک کردند.
امروز مریم رجوی، نسخه مدرن شعبان جعفری و دار و دسته اش است. به علاوه منافقین قطعا پتانسیل های بیشتر برای ایجاد آشوب و ترور و خشونت نسبتا به شعبان جعفری ها دارند. سابقه خشونت هایی که منافقین مرتکب شده اند شامل همه نوع خشونتی می شود از نزاع های خیابانی با سلاح های سرد تا حملات تروریستی با بمب و خمپاره برای ترور شهروندان ایرانی تا درگیری نظامی با تانک و آرپی جی و کلاشینکوف در کشتار مردم کرد عراق و سربازان ایرانی.
ایوان کسیچ روزنامه نگاری مستقل است که در مقاله ای در آمریکن هرالد تریبیون، مجاهدین خلق را تروریست هایی بدتر از داعش معرفی می کند که قربانیان بیشتری هم نسبت به داعش دارند. او در فهرستی، از رفتارهای خشونت آمیز منافقین ، از نقش آن ها در نسل کشی کرد های عراق، از بمب گذاری های آن ها علیه شهروندان و مقامات حکومتی ایران و همچنین کشتار شهروندان آمریکایی شاغل در ایران در دهه ۷۰ میلادی، می نویسد.
دقیق ترین بخش این مقاله به توصیف حملات همزمان اعضای منافقین به مواضع دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سیزده کشور جهان در آوریل ۱۹۹۲ می پردازد. این حوادث نشان می دهد که مجاهدین خلق در هر زمان که بخواهند، پتانسیل کافی برای ارتکاب به رفتارهای قلدرمآبانه و اوباش گری دارند.
ایوان کسیچ این حملات را چنین شرح می دهد:
« در آوریل ۱۹۹۲ آن ها در موجی ازحملات همزمان به مواضع دیپلماتیک ایران در سیزده کشور آمریکای شمالی و اروپای غربی، افرادی را گروگان گرفتند و دفاتر کار آن ها را ویران کردند. در نیویورک پنج مرد مسلح به چاقو به دفتر حفظ منافع ایران هجوم آوردند، سه نفر را گروگان گرفتند، و درطول دوساعت وحشیگری پشت درهای بسته اثاثیه و کامپیوتر ها را تخریب کردند. هنگامی که پلیس از طریق در پشتی موفق به ورود شد، دو تن از گروگان ها فرار کردند و نفر سوم پس از آن که مهاجمین تسلیم پلیس شدند آزاد شد. در اوتاوا سفارت ایران توسط ۳۵ نفر که مسلح به چماق و چکش بودند، مورد حمله و غارت قرار گرفتند. در اروپا، اعضای مجاهدین خل به سفارت ها و کنسولگری های ایران در بن، هامبورگ، لاهه، استکهلم، کپنهاگ، برن، پاریس و لندن، حمله کردند. چندین تن از مهاجمین دستگیر شدند وبسیاری از دفاتر مواضع ایران به شدت آسیب دید، برخی با بمب های دستی تخریب شدند. حدود بیست نفر از مهاجمین دستگیر شدند، چهار نفر به دلیل استنشاق دود و شوک حمله تحت درمان قرار گرفتند. همچنین در سفارت ایران در لاهه پس از آنکه یک اتومبیل با ضربه به دروازه ورودی مجموعه آن را باز کرد، اعتراض کنندگان که مسلح به میله های فلزی و چماق بودند به داخل هجوم آوردند وارد ساختمان شدند و خسارات شدیدی وارد کردند. در استکهلم، ۵۰ عضو مجاهدین خلق دو ساختمان سفارت ایران و ۶ اتومبیل را به آتش کشیدند. همسر و دو فرزند سفیر برای شوک وارده تحت درمان قرار گرفتند و یکی از کارمندان سفارت دچار سوختگی شد. یک کارمند سفارت هنگامی که اعضای مجاهدین خلق به سفارت ایران در اسلو حمله کردند مجروح شد، و چندین تن دیگر در سفارت کپنهاگ که مجاهدین پنجره ها را شکستند آسیب دیدند. آن ها همچنین به پنجره های سفارت ایران در لندن سنگ پرتاب کردند و پرچم ایران را پاره کردند و پایین آوردند و پس از آن به در دفاتر ایران ایر در لندن بمب دتس پرتاب کردند که باعث خسارانی شد اما کسی آسیب ندید. بعدها در همان دهه ۹۰، دیپلمات های ایرانی در دانمارک، اتریش و ایتالیا مورد حمله قرا گرفتند. همچنین دیپلمات های غربی نیز هدف مجاهدین بوده اند؛ در آگوست ۲۰۰۳، منافقین در مجموعه سازمان ملل در عراق بمب گذاشتند تا سازمان ملل را وادار به ترک عراق کنند.»
مریم رجوی روزی ابزار عملیاتی صدام حسین برای کشتار کرد های عراق بود. فرمان مشهور او در آن زمان به اعضا بارها از سوی اعضای سابق تشکیلاتش یادآوری شده است: «کردها را زیر تانک بگیرید و گلوله هایتان را برای پاسدارها نگه دارید.» همچنین، با توجه به تجربه منافقین در قتل دانشمندان هسته ای ایران، به عنوان بازوی عملیاتی موساد، امروز قطعا توانایی دارد که تبدیل بشود به عاملی برای سازمان سیا که بسیار تهاجمی تر و وحشی تر از شعبان بی مخ باشد.

یادداشت از مزدا پارسی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز فارس

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=17028