• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آلبانی، از میزبانی تروریست های رجوی تا پذیرایی از داعش

  • کد خبر : 15277
  • 12 ژوئن 2018 - 12:47

گزارش ها حاکیست آلبانی پس از میزبانی از تروریست های فرقه رجوی، قرار است میزبان اعضای گروهک تروریستی داعش از حوزۀ بالکان هم باشد.

بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان هفتۀ گذشته در همایشی در تیرانا با اعلام این خبر گفت: یک مرکز هماهنگی در آلبانی برای مبارزان سابق داعش که به کشورهای حوزۀ بالکان بر می گردند ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آلبانی در خصوص ایجاد مرکز تحقیقاتی برای بررسی موضوع مبارزان خارجی گفت: ما تجربۀ کافی برای شرکت در این طرح و پرداختن به موضوع مبارزان خارجی را داریم.

احتمالاً منظور او تجربه این کشور در مدیریت و افراطی زدایی ۳۰۰۰ نفر از مجاهدین هستند که در این کشور روزگار به سر می برند. در این صورت باید گزارشی از روند افراطی زدایی این افراد نیز ارائه می داد.

جالب اینکه فاتمیر مدیو رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی که در زمرۀ حامیان فرقه است به تصمیم دولت آلبانی برای ورود اعضای سابق داعش به این کشور واکنش نشان داد.

به نوشته ایران دیده بان، نماینده پارلمان آلبانی بدون اشاره به حضور حدود ۳ هزار تروریست فرقه رجوی در آلبانی و هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان برای ساخت اردوگاه این افراد، هرگونه اقدامی در راستای ایجاد اردوگاهی برای نگهداری مبارزان خارجی داعش را که از سوریه بازگشته اند، برای آلبانی و منطقه خطرناک خواند.

مدیو افزود: امروز امنیت ملی ما بیشتر از هر وقت دیگر در معرض خطر قرار گرفته است. گویا ایشان از پیشینه و خطر اعضای محصور فرقه در این کشور اطلاعی ندارد. باید از ایشان پرسید که خطر چندصدنفر از شهروندان حوزۀ بالکان که برای چندین ماه در گروه تروریستی داعش حضور داشته اند بیشتر است یا ۳ هزار خارجی که سابقه ترور و انتحاری و خودسوزی آن ها در طول سالیان دراز بر تمام دنیا مسجل شده است. بنابراین امنیت ملی آلبانی، زمانی در معرض خطر قرار گرفت که منافقین را با آن سابقه و پیشینه به خاک خود راه داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=15277

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی