• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مریم رجوی و تاکتیک های دروغ رسانه ای درفاکس نیوز

  • کد خبر : 12775
  • 18 ژانویه 2018 - 11:44

روز شنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸، گزارشی از شبکه خبری فاکس نیوزپخش گردید که پشت پرده آن به مریم رجوی و فریبکاری مجاهدین در تظاهرات اخیر ایران اختصاص داشته است.

شبکه خبری فاکس نیوز که از رسانه های زیر مجموعه روبرت مرداک می باشد، یکی از غول های رسانه ای آمریکا است که بشدت از دونالد ترامپ حمایت کرده و خانه رسانه ای جنگ طلبان و محافظه کاران ضد ایرانی محسوب می گردد.

این شبکه در گزارشی که تنها منبع آن کانال های وابسته به مریم رجوی و شبکه چت اینترنتی برخی اعضا و هواداران فرقه در خارج کشور بوده، مدعی شده بطور مستقیم با تظاهر کنندگان در داخل ایران ارتباط برقرار کرده و «معترضان ایرانی ضمن تشکر از دونالد ترامپ خواستار تحریم های قوی علیه ایران می باشند»

شبکه خبری فاکس نیوز با اینکه در ابتدا عنوان می نماید به دلیل خطری که مردم را تهدید میکند، نمی تواند هویت و صدای معترضین و تظاهرکنندگانی که با آنها در تماس بوده را فاش نماید، بلافاصله در قدم بعدی اشاره می کند که «آنها از اعضای فرقه رجوی و حامیان شبکه شورای ملی مقاومت به رهبری مریم رجوی هستند که در تظاهرات ضد حکومتی ایران، تصاویر مقامات ایران را پایین کشیده و بجایش تصاویری از مریم رجوی نصب کرده اند. آنها امیدوار هستند تا پایان سال ۲۰۱۸ به ایران فعلی پایان دهند.»

از دیگر دروغپردازی های شبکه فاکس نیوز علیه مردم ایران، می توان به درخواست تحریم های شدید اشاره نمود که در واقع تکرار سخنان مریم رجوی در اطلاعیه های گوناگونی است که ذیل نام او انتشار یافته است. فراموش نباید کرد که شبکه فاکس نیوز اولین رسانه ای بود که صراحتا از قول جنگ طلبان و همکاران آمریکایی و منطقه ای مریم رجوی، خواستار بمباران شهرها، و تحریم نفتی – بانکی ایران شده بود.

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در یک افشاگری اعلام کرده بود:« قبل از آن که درسال ۲۰۱۵ توافق اتمی با ایران را امضا کنیم، برخی از شخصیت های آمریکایی و سازمان های خشونت طلب ایرانی، کشورهای اسرائیل، مصر و عربستان سعودی از ایالات متحده خواستند ایران را بمباران کند.»

این رسانه محافظه کار که مریم رجوی و فرقه رجوی را بعنوان آلترناتیو معرفی نموده و تظاهر کنندگان را اعضا و هواداران مجاهدین خلق می داند، در گوشه ای دیگر از گزارش خود مدعی شده است بیش از ۸۰۰۰ نفر از تظاهر کنندگان دستگیر شده و اکثر آنها در آستانه اعدام قرار گرفته اند.

رسانه دروغپرداز فاکس نیوز در یک فریبکاری مطلق، ظاهرا از زبان مردمی که در حال تظاهرات در تهران بوده اند و با آنها در تماس زنده بوده گفته است: «در سال ۱۳۸۸ اوباما و دولت آمریکا از معترضان در ایران حمایت نکردند، اما این بار که مردم ایران به اراده خود اعتراض می‌کنند، آمریکا کنار آنها می‌ایستد.» در صورتیکه این سخنان مربوط به  نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل و جلسه شورای امنیت ۵ ژانویه ۲۰۱۸ بوده که مسعود و مریم رجوی نیز در یکی از پیام ها از آن متن استفاده کرده است.

گزارش جعلی و بدون پشتوانه فاکس نیوز که بنام تظاهر کنندگان ایرانی عضو و هوادار مجاهدین خلق از آنتن این شبکه پخش گردیده، نشان می دهد که دست مریم رجوی و سازمان های تروریستی وابسته به او در خارج کشور، چقدر از صحنه واقعی و مردم ایران کوتاه و بریده است. طوریکه حاضر می شوند با ترفند های رسانه ای و تماس های جعلی از سایر کشورها، حق و حقوق مردم ایران را در یک رسانه ضد ایرانی بربایند تا خوشآیند ضد ایرانی ترین افراد جهان قرار گیرند.

یادداشت از فرزاد رهنما

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=12775