• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

حامیان فاسدِ فرقه رجوی را بشناسید

  • کد خبر : 11233
  • 21 اکتبر 2017 - 11:08
توماس تیلیس از آن دست مسئولین آمریکایی است که یک‌شبه ره صدساله را طی کرده‌اند. او در عرض تنها پنج سال، از عضویت در شورای شهر به ریاست مجلس نمایندگان کارولینای شمالی رسید و با شکست دادن کی‌هاگن، از حزب دموکرات، به سنا راه پیدا کند.توماس رونالد تیلیس[۱]، متولد ۳۰آگوست۱۹۶۰، سیاستمدار و تاجر آمریکایی و نماینده تازه وارد ایالت کارولینای شمالی[۲] در مجلس سناست. وی پیش از ورود به سنا، عضو مجلس نمایندگان کارولینای شمالی[۳]از شهرستان مکلنبرگ[۴]،  رئیس این مجلس و همچنین نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات سال ۲۰۱۴ مجلس سنا در ایالت کارولینای شمالی بود. در مورد اخیر، وی توانست با شکست دادن کی هاگن[۵]، سناتور وقت ایالت کارولینای شمالی از حزب دموکرات، به سنا راه پیدا کند. تیلیس در مجلس سنا در کمیته خدمات نظامی؛ کمیته امور کهنه سربازان؛ کمیته کشاورزی، تغذیه و جنگلداری؛ کمیته امور سالخوردگان؛ و کمیته قضایی فعالیت کرده است. (۱)توماس تیلیس از آن دست مسئولین آمریکایی است که یک شبه ره صد ساله را طی کرده اند. او در عرض تنها پنج سال، از عضویت در شورای شهر به ریاست مجلس نمایندگان کارولینای شمالی رسید و هنوز چهار ماه از دوره ریاستش نگذشته بود که برای انتخابات مجلس سنا نامزد شد. مردی که قرار بود کنترل سنا را در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دهد، در مدت‌زمانی کوتاه چیزهای زیادی را به دست آورد. از همان ابتدا اینگونه به نظر می رسید که تیلیس می داند به کجا می خواهد برسد، اما معلوم نبود بعد از رسیدن به آن جایگاه چه برنامه‌ای دارد.

تیلیس به عنوان عضو شورای شهرِ کرنلیوس[۶] وارد سیاست شد. کرنیلیوس بخشی ثروتمند در شارلوت[۷] است. در سال ۲۰۰۶ پس از یک دوره حضور در شورای شهر، برای حضور در مجلس سنا با یک جمهوری‌خواه وارد رقابت شد. مانند تمام تازه‌واردها، تیلیس به عنوان نفر دوم وارد شهر رالی[۸] شد اما خیلی زود رفقای جمهوری‌خواه خود را قانع کرد تا او را به عنوان یک رهبر تازه‌وارد انتخاب کنند. در دوره دوم حضور خود، تیلیس به عنوان عضو ناظر وارد مجلس جمهوری‌خواهان شد.

علی‌رغم شکست جمهوری‌خواهان در کارولینای شمالی در سال ۲۰۰۸، تیلیس فرصتی یافت و دست به قمار سیاسی زد. او در سال ۲۰۰۹ از شغلش به عنوان مشاور تجاری، که سالیانه ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشت، استعفا داد و سرسختانه تلاش کرد تا به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۱۰ حضور پیدا کند. او توانست به کارها سر و سامانی بدهد و سرمایه‌ای جمع کند. زمانی که جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۰ توانستند با اختلاف در انتخابات مجلس پیروز شوند مشخص شد که تیلیس از این شرط‌بندی پیروز بیرون آمده است. تیلیس به اندازه‌ای اعضا را تحت تأثیر قرار داده بود که با اختلافی اندک اسکیپ استم[۹]، رهبر با تجربه اقلیت مجلس را شکست داد و به عنوان سخنگو انتخاب شد. استمِ محافظه‌کار و اجتماعی‌تر رهبر اکثریت شد.

جلسه سال ۲۰۱۱ مجلس نمایندگان، اولین جلسه طی یکصد سال اخیر در ایالت کارولینای شمالی بود که در آن جمهوری‌خواهان کنترل هر دو مجلس مجمع عمومی[۱۰] (یعنی مجلس نمایندگان کارولینای شمالی و سنای کارولینای شمالی) را در دست داشتند. تیلیس با جاه‌طلبی و مخارج فروان به این سمت رسیده بود، اما  از آنجا که، برخلاف دو سخنگوی دموکرات و جمهوری‌خواه پیشین مجلس، تجربه زیادی در قانونگذاری و ارتباط گیری نداشت، نتوانست بیش از دوره در مجلس و یک دوره در رهبری جمهوری‌خواهان باقی بماند. (۲)

قوانین وضع شده در مجلس قانونگذار ایالتی در زمان ریاست تیلیس و گرایشات راستگرایانه شدید این دستگاه باعث نارضایتی عمومی شد؛ برای مثال می توان به تظاهرات و اعتراضات ایالتی درپی کاهش شدید بودجه خدمات اجتماعی‌ و همچنین محدودیت شدید بر سقط‌جنین اشاره کرد. تیلیس سال ۲۰۱۱ در یک سخنرانی  اعلام کرد در نظر دارد در خصوص افرادی که از دولت کمک مالی دریافت می‌کنند، سیاست «تفذقه بیانداز و حکوکت کن» را در پیش بگیرد و و آن‌ها را مجبور به انجام آزمایش اعتیاد کند. قانون ارائه کارت شناسایی برای رأی‌دهندگان ایالتی که با حمایت تیلیس تصویب شد، جزو سختگیرانه ترین قوانین ایالتی در ایالات متحده به شمار می رود. مجلس قانونگذار ایالتی حتی در یک مورد دانشمندان را از محاسبه افزایش سطح دریاها منع کرد.(۳)

درخواست غیرقانونی از لابی گرها برای کمک مالی

علی‌رغم ممنوعیت کمک مالی لابی‌گرها به نامزدها، کمپین انتخاباتی تیلیس نامه‌های رسمی جمع آوری کمک مالی را برای آن‌ها ارسال کرده است. به نقل از «رال»[۱۱]، پایگاه خبری پوشش دهنده اخبار «رالی»، درخواست‌های سیاسیون برای جمع‌آوری کمک مالی در کارولینای شمالی همچنان به طور انبوه برای لابی‌گرها ارسال می‌شود. این در حالی است که این کار مغایر قوانین مالی تبلیغات انتخاباتی در ایالت است. حداقل در یکی از این مورد و در ۱۴ سپتامبر یک لابی‌گر ایمیلی از سخنگوی مجلس، تام تیلیس دریافت کرده است که در آن درخواست کمکی ۴ هزار دلاری مطرح شده است. یک منبع آگاه می‌گوید که در واقع کمپین‌ها نمی‌توانند این پول‌ها را از لابی‌گرها دریافت کنند اما از آن‌ها خواسته می‌شود این اطلاعات و تقاضا را به هر حزبی که ممکن است علاقه‌ای به این کار داشته باشد انتقال دهند و هر جا که لازم است پیشنهاد حمایت بدهند. بر اساس قوانین اصلاحی در سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ لابی‌گرها نمی‌توانند خود پولی را به کمپین‌ها اختصاص دهند یا برای آن‌ها پولی جمع کنند. اما همچنان می‌توانند به مشتریان خود برای این کار مشاوره بدهند.» (۴)

 

حمایت از افراد آلوده

نشریه نیوز اند آبزرور[۱۲] در سال ۲۰۱۲ در گزارشی به رابطه نامشروع چارلز توماس[۱۳]، رئیس دفتر تیلیس، با یک لابی‌گر در انجمن سازندگان مسکن اشاره می‌کند. توماس که از قانون‌گذاران سابق اشویل[۱۴] است بلافاصله استعفا می‌دهد. تام در برابر این افشاگری چه واکنشی نشان می‌دهد؟ او آلوده دامن دیگری را استخدام می‌کند.

«تیلیس و توماس در یک آپارتمان در رالی زندگی می‌کردند با این حال تیلیس مدعی شده که از این رابطه مطلع نبوده است. آقای سخنگو بعدتر به توماس و امی هابز یکی دیگر از کارکنانش که به خاطر روابط نامشروع با یک لابی‌گر استعفا داده بود، در مجموع ۱۹,۳۳۳ دلار حق سنوات پرداخت کرد. در آن زمان تیلیس با دفاع از این پرداخت آن را «جنبه انسانی» کار عنوان کرد که برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از ماجرا صورت گرفته است. (۵)

 

افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارکنان خود در وضعیت وخیم اقتصادی

نشریه نیوز و آبزرور در یک‌شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۱۱ در صفحه اول خود مدعی شد تام تیلیس سخنگوی مجلس جمهوری خواهان کارولینای شمالی به نیمی از کارکنان خود حقوق بیش از اندازه می‌دهد که در برخی موارد این افزایش پرداخت تا ۲۷ درصد بوده است. این در حالی است که در آن زمان حزب جمهوری‌خواه بودجه را به شدت کاهش داده بود. علاوه بر این بسیاری از اهالی کارولینای شمالی بیکار هستند و در سرما به سختی زندگی می‌کنند و وابسته به خدمات و برنامه‌های دولتی هستند که حذف یا محدود شده‌اند.

بر اساس این گزارش، جیسون کی[۱۵]، مشاور ارشد تیلیس، افزایش حقوق ۲۷ درصدی داشته و دریافتی سالانه‌اش از ۱۱۰ هزار دلار به ۱۴۰ هزار دلار رسیده است. این افزایش ۳۰ هزار دلاری در اوضاع سخت اقتصادی و در حالی اتفاق افتاده که نرخ بیکاری در کارولینای شمالی در بالاترین سطح خود است. تا حد زیادی این کار مدیون جمهوری‌خواهانی است که اخیراً قانونی را وتو کردند که قرار بود قربانیان زیادی را که از کار برکنار شده‌اند را تحت پوشش قرار دهد. همچنین، به نقل از دانا کوپ[۱۶]، از انجمن کارکنان ایالتی کارولینای شمالی، آخرین باری که اکثر کارکنان ایالتی افزایش حقوق داشته‌اند به سه سال قبل بازمی‌گردد و این افزایش در هیچ حالتی به ۲۷ درصد نزدیک هم نبوده است.

یکی دیگر از افرادی که مورد شفقت تیلیس قرار گرفت، رئیس دفتر او چارلز توماس است. حقوق سالانه او ۳۰ هزار دلار افزایش یافت و از ۱۲۰ هزار دلار به ۱۵۰ هزار دلار رسید. دو مورد قابل‌توجه دیگر که در این گزارش به آن اشاره شده است به کریستوفر هایز و امی هابز باز می‌گردد. هر دو این افراد در ژانویه ۲۰۱۱ با حقوق سالانه ۷۰ هزار دلار به عنوان مشاور استخدام شدند و در کمتر از شش ماه حقوقشان به ۸۲ هزار دلار افزایش یافت.

تام تیلیس که استعداد خوبی در مواجه با این شرایط دارد مدعی شد که حقوق اولیه ۷۰ هزار دلاری میزانی است که افراد تازه استخدام شده برای دوره آزمایشی دریافت می‌کنند و این میزان در صورت عملکرد خوب افزایش می‌یابد. به بیان دیگر، بر اساس صحبت‌های تیلیسِ سخنگو، اگر افراد عملکرد خوبی نداشته باشند افزایش حقوق نخواهند داشت. این صحبت‌ها چندان منطقی نیست چرا که در بسیاری از تجارت‌ها وقتی فرد در دوره آزمایشی عملکرد خوبی نداشته باشد از کار اخراج خواهد شد. این همان حرف‌های مرسوم و دوپهلوی جمهوری‌خواهان است که من را آزار می‌دهد. اما آقای سخنگو فکر می‌کند اکثر اهالی کارولینای شمالی احمق هستند.

پیش از آوریل سال ۲۰۱۱ تیلیس ۱۴ کارمند داشت که هفت مورد از جمله افرادی که ذکر شد افزایش حقوق داشته‌اند. در این گزارش درباره سه فرد دیگر که شامل افزایش حقوق شده‌اند اطلاعاتی ذکر نشده است. سپس در مِی ۲۰۱۱ و در میان اخراج‌ها و بیکار شدن‌ها، تام تیلیس شخص دیگری را با حقوق ۷۰ هزار دلار استخدام کرد. به عنوان شغلی این فرد اشاره‌ای نشده بود و توضیحی نیز درباره آزمایشی بودن یا نبودن این حقوق ۷۰ هزار دلاری ارائه نشده است.

اخیراً و در ژانویه، تیلیس با خودستایی از خود مدعی شد پرداختی‌های دفتر او ۱۷ درصد از فرد قبلی، جو هاکنی[۱۷]، کمتر است و این میزان از کاهش تعداد افراد و دستمزدها اتفاق افتاده است. اما مشخص شد پرداختی‌های دفتر تیلیس ۱۰ درصد بیشتر است و تعداد کارکنان نیز از تعداد افراد در زمان هاکنی بیشتر شده است. چنین ریاکاری‌هایی مختص یک حزب خاص نیست. بر اساس گفته کوپ، «تیلیس و دیگران نسبت به سایر بخش‌های دولتی، همیشه راهی برای پرداخت بیشتر و افزایش حقوق به کارکنان خود پیدا می‌کنند.» (۶)

مخالفت با عذرخواهی از سیاهپوستان بابت کشتاری تاریخی

در سال ۱۸۹۸ نژادپرستان سفیدپوست دولت محلی قانونی ویلمینگتون[۱۸] را سرنگون و مسئولین و رهبران سیاهپوست را از شهر بیرون راندند. به علاوه، جمعیتی شامل حدود ۲ هزار مرد سفیدپوست، به دفتر تنها روزنامه متعلق به سیاه پوستان در ایالات متحده حمله ور شدند و پس از تخریب آن، به افراد و اموال در محله های سیاه پوست یورش بردند. در جریان این شورش نژادی، که یکی از بدترین وقایع نژادپرستانه در تاریخ ایالات متحده به شمار می رود، بین ۱۵ تا ۶۰ شهروند سیاهپوست طی یک هفته کشته شدند و خانه ها و مغازه های آن ها که در زمان جنگ داخلی ساخته شده بود، تخریب شد. (۷) بااین حال، در سال ۲۰۰۷ زمانی که یک کمیسیون غیر حزبی در مجلس نمایندگان کارولینای شمالیی خواستار تصویب قطعنامه ای برای عذرخواهی رسمی بابت کشتار ۱۸۹۹ شد، تام تیلیس، که در آن زمان اولین دوره حضورش در مجلس را می گذراند، جلو آن را گرفت، با این توجیه که «(اکنون) زمان عبور و حرکت رو به جلو است.» او در نامه‌ای به نمایندگان، پرداختن به مباحثی از قبیل کشتار ۱۸۹۹ را «بیهوده» و «وقت گیر» توصیف کرد و از آن ها خواست توجه خود را به موضوعات مهم تری مانند آموزش‌وپرورش، حمل‌ونقل و مشکلاتی مهاجرتی معطوف کنند. (۸)

نگرانی از افزایش تعداد رأی دهندگان رنگین پوست

تام تیلیس، دریکی از سخنرانی هایش از افزایش تعداد رأی دهندگان آفریقایی‌تبار، لاتین و «از سایر نژادها» در ایالات متحده و معضلی که آن ها برای سیاستمداران جمهوری‌خواه ایجاد می کنند، اظهار نگرانی کرده است. او در همین سخنرانی سفیدپوستان را «جمعیت سنتی کارولینای شمالی و ایالت متحده» خواند و از رشد کم جمعیت آن ها نسبت به رنگین پوستان گلایه کرد. (۹)

معافیت مالیاتی به صاحبان جت و کشتی

براساس تبلیغات یک «گروه اقدام سیاسی»[۱۹] در اکثریت سنا، تام تیلیس به دارندگان جت و کشتی معافیت مالیاتی داده است.»

براساس این تبلیغات، قانون‌گذاران کارولینای شمالی با رهبری تیلیس دستورالعمل‌های مالیاتی ایالت را در سال ۲۰۱۳ مورد بازبینی قرار دادند. اما نتیجه این بازبینی توقف ۲۳ ساله مالیاتی برای کشتی‌ها و هواپیماها بوده است.  (۱۰)

تصویب قوانین محافظه کارانه

در سال ۲۰۱۳، دولت محلی در کارولینای شمالی با تصویب طیفی از قوانین محافظه‌کارانه مورد توجه تمام کشور قرار گرفت. در این سال مجمع عمومی جمهوری‌خواه با ریاست تیلیس، قوانینی تصویب کرد که براساس آن  مدارک شناسایی لازم برای افراد رأی‌دهنده افزایش یافت، قوانین تجاری محدود شد، محدودیت‌ها بر سقط‌جنین بیشتر شد، هزینه‌های آموزش کاهش یافت، مزایای بیکاری حذف شد و دستورالعمل‌های مالیاتی تغییر کرد.

همچنین قانون تغییر کدهای مالیاتی که یکی دیگر از قوانین جنجال برانگیز  مصوب در زمان تیلیس است، بااینکه مالیات را برای همه افراد کاهش می‌دهد، اما بیشتر به نفع ثروتمندان است تا افرادی با  درآمدهای کمتر.

اخیراً در تبلیغات یک گروه لیبرال اقدام سیاسی در اکثریت سنا منتشر شد:

«وقتی صحبت از آموزش می‌شود، تام تیلیس با آینده ما قمار می‌کند. به عنوان سخنگو، او نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار از بودجه آموزش‌وپرورش کم، ۹ هزار فرصت شغلی معلمان را نابود و کلاس‌های درس را به شدت شلوغ کرده است. او اکنون وعده پول بیشتر برای آموزش‌وپرورش می‌دهد؟ قبل‌تر هم از این وعده‌های انجام نشده شنیده‌ایم. این در حالی است که تیلیس به دارندگان جت و کشتی شخصی معافیت مالیاتی می‌دهد.»  (۱۱)

انتصاب حامیان مالی به عنوان اعضای هیأت علمی

تیلیس، سه فرد با نام های چامپیون میچل[۲۰]، دویل پاریش[۲۱] و جرج سیواسینک[۲۲] را که هر یک حداقل ۲۰ هزار دلار به سوپر پک[۱]‌ او اهدا کرده بودند، را به عنوان اعضای هیأت نظارت بر دانشگاه کارولینای شمالی منصوب کرد. «چامپیون میچل معتقد است کمک ۲۵ هزار دلاری او ارتباطی با انتصاب اخیرش در هیئت نظارت دانشگاه ندارد. دوئل پاریش که مالک یک هتل و رستوران در شهر رالی است، تنها دموکرات ثبت نام شده بود که تام او را در هیأت نظارت بر دانشگاه‌ها منصوب کرد. او نیز بر اساس گزارش مالی انتخابات فدرال که این هفته منتشر شده است ۲۰ هزار دلار به سوپر پک تیلیس کمک کرده است. تیلیس میچل و پاریش و ۶ عضو دیگر را در ۲۰ مارس منصوب کرد. روز بعد، مجلس جمهوری‌خواهان اعلام کرد که در شمارش آرا اشتباهی پیش آمده و جیمز نانس[۲۳] از آلبرمار[۲۴]ل را حذف و جرج سیواسینک[۲۵] از هیلتون هِد[۲۶] را جایگزین او کرد. سیواسینک مالک شرکت هولدینگ استاندارد است که محموله‌های باری تجاری در شهر شارلوت در اختیار این شرکت است. این شرکت ۲۵ هزار دلار به سوپر پکِ تیلیس کمک کرده است. در حالی که کمپین‌های انتخاباتی ایالتی نمی‌توانند کمکی از شرکت‌ها دریافت کنند، سوپر پک‌ها می‌توانند دریافت کننده این کمک‌ها باشند.» (۱۲)

ترک جلسه مهم مجلس برای حضور در جمع سرمایه‌گذاران

تیلیس «دقایقی» پیش از آغاز مباحث مرتبط با یک لایحه «بحث‌برانگیز»، به دنبال جذب پول برای کمپین تبلیغاتی خود از مجلس خارج شد. «دقایقی پیش از آنکه مجلس کارولینای شمالی مباحث مرتبط با لایحه جنجالی سقط‌جنین را آغاز کند، تام تیلیس، رئیس مجلسف به دنبال امور تبلیغاتی خود از مجلس خارج شد. تیلیس که در آن زمان نامزد پیشروی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس سنا بود، برای جذب سرمایه انتخاباتی به شارلوت سفر کرد. در این سفر، هر یک از حامیان مالی ۲,۶۰۰ دلار برای ملاقات با وی پرداخت کردند. (۱۳)

شارلوت آبزرور در سرمقاله خود نوشت: «تیلیس در  جلسات  قانون‌گذاری مهمی غیبت کرد تا برای کمپین تبلیغاتی خود پول جمع کند. مجلس نمایندگان کارولینای شمالی روز چهارشنبه در مورد ۳۶ لایحه تصمیم‌گیری کرد. بسته کاهش مالیات به ارزش ۲٫۴ میلیون دلار در پنج سال آینده، قانونی بحث‌برانگیز درباره اسلحه و لایحه‌ای مهم و تأثیرگذار بر کسب‌وکار درباره استخدام مهاجرین غیرقانونی از جمله این لوایح بودند. سخنگوی مجلس، تام تیلیسِ جمهوری‌خواه همه آن‌ها را از دست داد. در آن زمان او ۱۶۰۰ کیلومتر دورتر و در واشنگتن دی سی حضور داشت. دو لابی‌گر در انجمن ملی بنکداران-توزیع کنندگان میزبان جلسه جذب سرمایه تیلیس بودند، در این جلسه از شرکت‌کنندگان خواسته شد هر کدام تا حداکثر میزان مجاز یعنی ۲۶۰۰ دلار به کمپین کمک مالی کنند. یک گروه لابی‌گر صنعتی به نام بیمه سلامت آمریکا برنامه دیگری در بعدازظهر چهارشنبه در باشگاه کاپیتول هیل برای تیلیس در نظر گرفته بود. البته این اولین باری نبود که تیلیس جلسه قانون‌گذاری را به دنبال جذب سرمایه تبلیغاتی رها می‌کند. در کنار از دست دادن کارهای مهم در مجلس، دو شغله بودن تیلیس شبیه همان سیاست‌های «ورودی را پرداخت کن تا وارد بازی شوی» است که جمهوری‌خواهان مدت‌ها دموکرات‌ها را به خاطر آن سرزنش می‌کردند. (۱۴)

دریافت هزاران دلار از مسابقات اسب‌دوانی

در سال ۲۰۱۳ نشریه شارلوت آبزرور در گزارشی افشا کرد صنعت شرط‌بندی در مسابقات اسب‌دوانی ۷۰۰ هزار دلار به نامزدهای سیاسی کارولینای شمالی پرداخت کرده که تیلیس با ۱۲۷ هزار دلار، بیشترین دریافتی را داشته است. شارلوت آبزرور می نویسد: «برگزارکنندگان این مسابقات به دنبال لایحه‌ای هستند که صنعت غیرقانونی خود را قانونی کنند. آن‌ها در سه سال گذشته به دنبال قدرت سیاسی، به اندازه نهادهای مختلف، به نامزدهای انتخابات در کارولینای شمالی کمک مالی کرده‌اند. بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سوی گروه دیدبان دموکراسی کارولینای شمالی[۲۷]، از آغاز سال ۲۰۱۰، ۷۰۰ هزار دلار از سوی این گروه به خزانه نامزدهای انتخابات سرازیر شده است. بر اساس تحلیل دادهای نشریه آبزرور و نیوز و آبزرورِ شهر رالی قدرتمندترین بازیگرها در صدر فهرست دریافت‌کنندگان کمک مالی قرار می‌گیرند، تام تیلیس، سخنگوی مجلس بیشترین میزان یعنی ۱۲۷ هزار دلار دریافت کرده است و پس از آن فرماندار پت مک کرور[۲۸]ی و سناتور فیل برگر [۲۹]حضور دارند.» (۱۵)

دست راست تیلیس در زندان!

استفن لاروک[۳۰]، عضو جمهوری خواه سابق مجمع عمومی کارولینای شمالی و «دست راست» تیلیس در مجمع، پس از متهم شدن به اختلاس از سوی دادگاه از مقام خود استعفا داد. لاروک که سابقه سه دوره عضویت در مجمع عمومی را در کارنامه خود داشت، در سال ۲۰۱۲ از سوی یک هیأت منصفه عالی متهم شد به تصرف اموال دولتی. وی در ژولای ۲۰۱۲ از مقام خود استعفا داد. در ژولای ۲۰۱۳، یک دادگاه فدرال که در گرینویل برگزار شد، لاروک را به ۱۲ فقره جرم شامل سرقت، پولشویی و ادعاهای مالیاتی دروغین محکوم کرد. در آگوست ۲۰۱۳ دو قفره از اتهامات لاروک توسط یک قاضی ارشد دادگاه منطقه ای، لغو و مقرر شد دادگاه جدیدی سایر اتهامات وی را بررسی کند. استیفن لاروک در نهایت به یک سال و نه ماه زندان محکوم و در می۲۰۱۷ ، پس از سپری کردن دوره محکومیت، از زندان آزاد شد. (۱۶)

به گزارش رالی نیوز اند آبزرور، لاروک در برابر دادگاه مدعی شد ه است که در مجلس دست راستِ تیلیس بوده و پذیرفته است که کمیته قوانین مجلس، مقررات قانون‌گذاری را دست‌کاری کرده. نماینده سابق جمهوری‌خواه، استیفن لاروک روز سه‌شنبه در جایگاه قرار گرفت و پذیرفت که اشتباهاتی انجام داده است اما مدعی شد که پولی از خیریه‌هایی که بودجه فدرال دارند ندزدیده است. لاروک در توضیح کمیته قوانین مجلس که خود او هم در آن حضور داشته به اعضای هیئت‌منصفه توضیح داد که او دستِ راست تیلیس بوده و این کمیته بر انجام قوانین نظارت می‌کرده اما در کنار آن مقررات قانون‌گذاری را نیز دست‌کاری می‌کرده است. یکی از اعضا می‌پرسد: «آیا در دست‌کاری قوانین کارتان خوب بود؟» لاروک پاسخ می‌دهد که «نه خوب نبودم اما افرادی را دیدم که کارشان خوب بود» و اضافه می‌کند که «سیاست همین است.» (۱۷)

سفر به آلبانی برای دیدار با مریم رجوی

تیلیس در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۱۷ در قالب هیأتی از سناتورهای آمریکایی به تیرانا پایتخت آلبانی سفر کرد تا با مریم رجوی، رهبر فرقه تروریستی مجاهدین خلق دیدار کند. تیلیس را در این دیدار سناتور روی بلانت[۳۱]، نائب رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان در سنا و جان کرونین[۳۲]، سناتور ارشد جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس، همراهی می کردند. آن‌ها علاوه بر رجوی با برخی دیگر از اعضای این گروه تروریستی در پایتخت آلبانی دیدار کردند.

در  این دیدار رجوی از «تلاش‌های خستگی‌ناپذیر» سنای آمریکا برای  محافظت از اعضای مجاهدین در عراق و انتقال امن آن‌ها به آلبانی تشکر کرد. رجوی همچنین از رویکرد خصمانه آمریکا نسبت به ایران به ویژه برای تصویب تحریم‌های جدید تشکر کرد و خواستار تغییر رژیم در این کشور شد.

پیش‌تر در آوریل، سناتور مک‌کین، از حامیان باسابقه گروه رجوی و دشمن سرسخت سیاست‌های تهران از مقر منافقین در آلبانی بازدید و با رجوی ملاقات کرده بود. (۱۸)

تیلیس پیش از آن در ۹ ژولای ۲۰۱۶ در پیامی به گردهمایی سالانه منافقین در پاریس، با ابراز نگرانی از وضع امنیتی اعضای فرقه رجوی که آن موقع در پایگاه لیبرتی بغداد مستقر بودند، از «تلاش همه جانبه» هردو جناح کنگره برای تضمین امنیت و سلامت «مردان و زنان شجاع» ساکن کمپ لیبرتی خبر داده بود. وی در آن پیام، همچنین با ابراز نگرانی از توانایی های نظامی و اطلاعاتی ایران و گسترش دامنه نفوذ خود به سایر کشورها مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین، جمهوری اسلامی را به تشدید تنش ها در منطقه متهم کرد.

پیشتر، در۷مارچ۲۰۱۵، تیلیس به همراه تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس؛ مارک گینگزبرگ[۳۳]، سفیرسابق ایالات متحده در مراکش؛ اویل هینونن[۳۴]، پژوهشگر ارشد اندیشکده بلفر؛ رابرت جوزف[۳۵]، معاون سابق وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل؛ و جوزف دی ترانی[۳۶]، مدیر سابق مرکز ملی مقابله با گسترش سلاح های هسته ای، در پنلی در مجلس سنا با عنوان «پس از تفاهم هسته ای، حالا چه می شود؟» شرکت کرد. برگزارکنندۀ این پنلْ «سازمان جوامع ایرانی آمریکایی » بود که در سال ۲۰۱۲ و در زمان وزارت هیلاری کلینتون توانست پس ازصرف میلیون ها دلار و چندین سال فعالیت لابیگیری، گروهک منافقین را از فهرست سازمان های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا بیرون بیاورد. (۱۹)

ملاقات اعضای رده‌بالای سنای آمریکا با رهبر گروه منافقین همزمان بود با وضع تحریم های جدید واشنگتن علیه کشورمان به بهانه موشک‌های بالستیک، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر.

سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) یکی از منفورترین گروه‌های تروریستی نزد ایرانیان است؛ چرا که در تاریخ سیاه آن‌ها ترورها و بمب‌گذاری‌های متعدد و همراهی با دیکتاتور سابق عراق، صدام حسین در هشت سال جنگ علیه ایران در دهه ۱۹۸۰ به چشم می‌خورد.

منافقین در سال ۱۹۸۶ به عراق فرار کردند و صدام حسین دیکتاتور سابق عراق کمپی به آن‌ها داد. آن‌ها در کنار صدام حسین در جنگ تحمیلی علیه ایران حضور داشتند، جنگی که دیکتاتور سابق عراق در آن و علیه شهروندان و نیروهای نظامی ایران در مقیاس وسیع از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد. این گروه بدنام همچنین مسئول قتل بیش از ۱۷ هزار ایرانی است.

با این حال این گروه تروریستی در آمریکا حضور دارد و دارای دفاتری در اروپا است.

منافقین در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۲ به ترتیب در امریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شدند. اما برای تحت‌فشار قرار دادن ایران این گروه در ۲۶ ژانویه ۲۰۰۹ از فهرست اتحادیه اروپا و در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۲ از فهرست سازمان‌های تروریستی امریکا خارج شد.

پس از خروج رسمی منافقین از این فهرست از سوی واشنگتن، این گروه توانست دارایی‌های خود را آزاد کند و قادر است با نهادهای آمریکایی به تجارت بپردازد. تعدادی از مقامات آمریکایی برای سخنرانی و حمایت از منافقین صدها و هزاران دلار دریافت می‌کنند.

با این حال، این تنها مقامات آمریکایی نیستند که در برابر حمایت سیاسی از منافقین پول دریافت می‌کنند. در ۹ جولای ۲۰۱۶ رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در بریتانیا و امریکا، شاهزاده ترکی الفیصل در کنفرانس سالانه این سازمان در پاریس ۳۰ دقیقه سخنرانی کرد.

پی نوشت اول

(۱) http://www.newsobserver.com/under_the_dome/multiple_thomas_r_tillises

(۲) What Does Thom Tillis Want?, The Atlantic, Sep 29, 2014, https://www.theatlantic.com/politics/archive/2014/09/what-does-thom-tillis-want/380749/

(۳) Thom Tillis Wins North Carolina Senate Primary, motherjones, May. 7, 2014, www.motherjones.com/politics/2014/05/thom-tillis-greg-brannon-north-carolina/

(۴) wral.com, Despite laws, NC legislators still ask lobbyists for money, August 21, 2012, http://www.wral.com/news/state/nccapitol/story/11453437/

(۵) Super PAC ad hits Tillis on sex scandal, newsobserver, April 16, 2014, www.newsobserver.com/news/politics-government/politics-columns-blogs/under-the-dome/article10322390.html

(۶)justice4nifong.blogspot.in, July 5, 2011, justice4nifong.blogspot.in/2011/07/gop-speaker-thom-tillis-caught-with.html

(۷)  John DeSantis, “Wilmington, N.C., Revisits a Bloody 1898 Day”, The New York Times, pp. 1 and 33, 4 June 2006, accessed 23 August 201

(۸) This Republican Tried To Stop North Carolina From Apologizing For A Racist Massacre. He’d Like Your Vote, Please, motherjones, Sep. 16, 2014, www.motherjones.com/politics/2014/09/thom-tillis-wilmington-blocked-apology-racial-massacre/

(۹) Daniel Strauss, NC GOPer: Unlike Blacks Or Hispanics, ‘Traditional’ Population Isn’t Growing (VIDEO), Talking Points Memo, June 17, 2014

(۱۰) Ad says Senate candidate Thom Tillis gave tax breaks to North Carolina’s yacht and jet owners, August 26th, 2014, http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2014/aug/26/senate-majority-pac/ad-says-senate-candidate-thom-tillis-gave-tax-brea/

(۱۱) Ad says Senate candidate Thom Tillis gave tax breaks to North Carolina’s yacht and jet owners, August 26th, 2014, http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2014/aug/26/senate-majority-pac/ad-says-senate-candidate-thom-tillis-gave-tax-brea/

(۱۲) Raleigh News & Observer, 7/17/13

(۱۳) Charlotte Observer, 6/29/13

(۱۴) Editorial, Charlotte Observer, 7/18/13

(۱۵) Charlotte Observer, 6/15/13

(۱۶) NC Policy Watch, 6/5/13

(۱۷) Raleigh News & Observer, Under the Dome, 6/5/13

(۱۸) Senior US Senators Meet Iran Opposition Leader In Albania, huffingtonpost, Aug 16, 2017, www.huffingtonpost.com/entry/senior-us-senators-meet-iranian-opposition-leader-in_us_598f68fae4b063e2ae058020

(۱۹) Clifton, Eli, Tom Cotton Allies Himself with the MEK, LobeLog, May 6th, 2015, http://lobelog.com/tom-cotton-allies-himself-with-the-mek/

 

پی نوشت دوم

[۱]  Thomas Roland Tillis

[۲] North Carolina

[۳] یکی از دو مجالس قانونگذاری مجمع عمومی کارولینای شمالی

[۴] Mecklenburg County

[۵] Kay Hagan

[۶] Cornelius

[۷] Charlotte

[۸] Raleigh, پایتخت ایالت نورث کارولینا

[۹] Skip Stam

[۱۰] نهاد قانونگذار در ایالت نورث کارولینا

[۱۱] WRAL

[۱۲] Raleigh News & Observer

[۱۳] Charles Thomas

[۱۴] Asheville

[۱۵] Jason Kay

[۱۶] Dana Cope

[۱۷] Joe Hackney

[۱۸] Wilmington

[۱۹] political action committee (PAC)

[۲۰] Champion Mitchell

[۲۱] Doyle Parrish

[۲۲] George A. Sywassink

[۲۳] James Nance

[۲۴] Albemarle

[۲۵] George A. Sywassink

[۲۶] Hilton Head

[۲۷] the watchdog group Democracy North Carolina

[۲۸] Pat McCrory

[۲۹] Phil Berger

[۳۰] Stephen LaRoque

[۳۱] Roy Blunt

[۳۲] John Cornyn

[۳۳] Marc Ginsberg

[۳۴] Olli Heinonen

[۳۵] Robert G. Joseph

[۳۶] Joseph R. DeTrani

انتهای پیام /  هابیلیان

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11233

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد