• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نجات یافتگان از فرقه رجوی در آلبانی از حقوق قانونی خود آگاه باشند / مسؤولیت شما صرفا با سازمان ملل متحد است

  • کد خبر : 11102
  • 17 اکتبر 2017 - 11:39

 

افراد نجات یافته از فرقه رجوی مستقر در کشور آلبانی مطالبی را در خصوص شرایط اقامتی خود در آلبانی در ارتباط با فرقه رجوی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، و وزارت کشور مطرح نموده اند که برای آگاهی آنها مطالبی اعلام می شود.

قبل از هر چیز باید توجه داشت که شما عزیزان را فرقه رجوی به عنوان پناهنده سیاسی به کشور آلبانی آورده است. بنابراین مسؤولیت شما صرفا با سازمان ملل متحد است و اگر کمیساریا هر قرار و مداری با دولت آلبانی و فرقه رجوی داشته است به خودش مربوط است و نمی تواند از زیر بار مسئولیت های خود در قبال پناهندگان سیاسی در هر کجا که هستند شانه خالی کند.

خروج از آلبانی به طرق غیر قانونی را تحت هر عنوانی که باشد به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. هم اکنون افرادی در کمپ های پناهندگی در کشورهای مجاور در وضعیت بسیار بدی گرفتار شده اند که این همان چیزی است که فرقه رجوی می خواهد تا دست نجات یافتگان را از دنیای آزاد و خانواده کوتاه کند. ممکن است تعدادی توانسته باشند خود را به اروپا برسانند اما ریسک آن بسیار بالاست.

نجات یافتگان به قول معروف باید هرچه فریاد دارند بر سر کمیساریا در آلبانی یا همان RMSA بزنند، چرا که آنان تنها ارگان مسئول در این رابطه هستند که باید مسائل مربوط به هزینه زندگی و اوراق هویتی تمامی پناهندگان سیاسی مستقر در آلبانی را حل نمایند و هر قراردادی با هر طرفی که داشته اند به خودشان مربوط است و موضوع کار شما نیست.

افرادی نامه داده اند که فرقه رجوی مستمری آنان را قطع کرده است. لازم به ذکر است که این مستمری از ابتدا هم نمی بایست توسط فرقه رجوی پرداخت می شد. کمیساریا ظاهرا به این افراد گفته است که خودشان بروند مسئله شان را با فرقه حل کنند. این حرف غیر قانونی است و باید از کمیساریا خواسته شود تا این را  به طور کتبی بنویسد و بدهد. فرقه هم البته از افراد برای دادن مستمری تعهدنامه و امضای وفاداری می خواهد که دقیقا مصداق آشکار نقض حقوق بشر است که با همدستی کمیساریا و دولت آلبانی صورت می گیرد.

جامعه نجات یافتگان باید دور از گرایش های سیاسی با حفظ همبستگی و یک پارچگی مسائل اقامتی خود در آلبانی را در ارتباط با کمسیاریا حل نمایند.

انتهای پیام / بنیاد خانواده سحر با تلخیص و ویرایش

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11102

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی