• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تلنگری به مناسبت روز تجلیل از اسرا و مفقودان

  • کد خبر : 10959
  • 03 اکتبر 2017 - 10:01

شهادت، چراغ راه بشریت است. شهید هم راهنمای بشر و خدمت‌گزار انسانیت است. پس از این مرتبه از ایمان مرحله‌ای وجود دارد که آن را «اسارت» می‌نامند. با توجه به جهاد قافله سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و همراهی خواهرش با او در این جهاد، باید حضرت زینب (س) را اسطوره اسارت نامید.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فراق، در تقویم ملی کشورمان، ۱۱ محرم روز «تجلیل از اسرا و مفقودان» نام گرفته است. انقلاب اسلامی، دستاورد مبارزه مردمی است که از جان، مال و زندگی‌شان گذشتند. هشت سال دفاع مقدس، سند گران‌بهای این فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌ها است. اسیران ایرانی، با پیروی از کاروان اسیران عاشورا، در اسارت آزادگی آفریدند و دشمن ریاکار را رسوا ساختند.

به احترام اسیران جنگی و مفقودان آن، روز یازده محرم هر سال را که هم زمان با مصیبت دردناک اسارت اهل بیت پیامبر است، «روز تجلیل از اسرا و مفقودان» نامگذاری کرده‌اند. بزرگ و پاینده باد نام اسیران آزاده و شهیدان گم نام بی‌قرار که نشان آنها در بی‌نشانی شان است.

لحظه‌های اسارت، لحظه‌های اثبات حقانیت ایران و دفاع از استقلال و آزادی سرزمینی بود که با سال‌ها مبارزه و با خون هزاران لاله عاشق به ثمر نشست. فریاد خاموش غیورمردانی که با دژخیمان فرومایه به رویارویی پرداختند و از سرزمین مادری دفاع کردند. آنان پس از نبردی جانانه و دلاورمردانه، بر مصیبت‌های اسارت صبر کردند و با تحمل ضربات کینه و خشم دشمن، مایه ماندگاری و پایداری ایران اسلامی شدند.

صبر و استقامت اسیران ایرانی، گواه شکوه و صلابت انقلاب نوپایی بود که برای والایی کلمه الله، در برابر دنیای دشمن ایستاد. شکنجه و درد و غم اسارت، بر ایمان راسخ آنها به انقلاب و ارزش‌ها افزود و اسارتگاه‌ها را به دانشگاه‌های تربیت انسان‌های آزاده تبدیل کرد. پای مردی اسرا در اسارت، بار دیگر نشانه پیروزی ایمان بر فکر و خون و اسارت بر شمشیر و قدرت بود.

اما امروز دیگر نوبت بیداری و رشادت اسیرانی است که خواسته و یا ناخواسته اسیر اذهان بیمار فرقه ای به نام رجوی شدند. آری هم اکنون نوبت آن رسیده تا تمام اسیران دربند این فرقه حصارهای ذهنی و دیوارهای آلوده آن فرقه را درهم شکنند و بنیان آن فتنه را بسوزانند تا شاید رستگار شوند و در مقابل اسیران واقعی و ملت ایران سخنی برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=10959

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی