• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

ببینید৷ مستند «از تیرانا تا تهران» + فیلم

  • کد خبر : 36681
  • 27 نوامبر 2022 - 9:40

مستند «از تیرانا تا تهران» روایتی  دردناک از رنج خانواده های اسیران فرقه رجوی و سندی دیگر بر نقض حقوق اولیه اعضای مجاهدین خلق توسط سران این فرقه مخرب است.

به گزارش فراق، در این مستند که به صورت دو زبانه، با زیر نویس فارسی و انگلیسی توسط مرکز انجمن نجات تهیه شده روایت های دردناک از خانواده های اعضای گرفتار در تشکیلات مریم رجوی، در قرارگاه موسوم به «اشرف ۳» در شمال شهر تیرانا، قابل مشاهده است. این فیلم همچنین سند دیگری بر نقض حقوق اولیه اعضای مجاهدین خلق توسط سران این فرقه مخرب است.

این فیلم مستند که با سفر اعضای آلبانیایی انجمن حمایت از ایرانیان مقیم آلبانی (آسیلا) به ایران و دیدار آن‌ها با خانواده‌های چشم انتظار اعضای مجاهدین خلق شکل گرفت، ۲۶ آبان ماه در مراسمی با حضور مسئولین انجمن نجات، اعضای سابق مجاهدین خلق و خانواده‌های اعضای دربند این تشکیلات رونمایی شد.

خلاصه ای از روایتی که این مستند ارائه می‌دهد این است که مسئولین آلبانیایی انجمن آسیلا، آقایان داشامیر مرسولی، جرجی تاناسی و ولادمیر ویزی به دعوت مدیر عامل انجمن نجات ایران، از جانب خانواده‌های اعضای گرفتار در اردوگاه سازمان مجاهدین خلق در آلبانی، صبح پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ وارد تهران شده و مستقیما عازم اصفهان می‌شوند.

آن ها در جمع خانواده‌های اصفهانی حضور یافته و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در راستای کمک به نجات‌یافته‌گان فرقه رجوی و دیگر اقدامات فرهنگی و حقوق بشری که در آلبانی صورت داده‌اند می‌پردازند. مرسولی، تاناسی و ویزی به سؤالات حاضران در جلسه پاسخ می‌دهند و به صدای رنج خانواده‌ها در سالیان دوری از عزیرانشان گوش می‌سپارند.

دومین مقصد مهمانان انجمن نجات، شهر شیراز است که در آنجا نیز میهمانان انجمن نجات در جمع خانواده‌ها حاضر می‌شوند، پای درد دل آنها نشسته و ابراز امیدواری می‌کنند که شرایط به زودی بهتر شده و با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است احتمال امکان برقراری ارتباط خانواده‌ها با عزیزانشان بیشتر شود.

مقصد سوم مشهد مقدس است جایی که مسئولین آلبانیایی آسیلا علاوه بر حضور در جمع خانواده‌ها میهمان خانواده حسن حیرانی مدیر اجرایی آسیلا هستند که شمه‌ای از مهمان نوازی ایرانی را به عینه مشاهده می‌کنند. در این دیدار زحمات این مدت آقای حسن حیرانی و دوستان و همکارانشان در آسیلا در آلبانی مورد تقدیر مهمانان قرار می‌گیرد.

در نهایت مهمانان انجمن نجات عازم تهران می‌شوند و در جمع بزرگی از خانواده‌ها که از شهرهای مختلف ایران آمده‌اند حضور می‌یابند و به خانواده ها نوید می‌دهند که ارتباط با عزیزانشان که خواسته دیرینه آنها بوده و رجوی مانع تحقق آن است به زودی زود محقق گردد.

در تمامی جلسات برگزار شده، ارتباط تصویری با آلبانی برقرار می‌شود و اعضای فعال در انجمن آسیلا از آلبانی نیز حضور فعال دارند. محمود دهقان که تا پیش از ساخت مستند «از تیرانا تا تهران» آخرین نجات یافته از فرقه رجوی است، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اعضای درون اردوگاه مجاهدین خلق می‌پردازد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36681