• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

دبیرکل سازمان ملل متحد به ندای قربانیان تروریسم در ایران هم پاسخ دهد

  • کد خبر : 31185
  • 11 سپتامبر 2021 - 11:04

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نوشت: امروز ما در همبستگی با همه قربانیان تروریسم در سراسر جهان، ایستاده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نوشت: امروز، روز تلخی را که در اذهان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان حک شده است، گرامی می‌داریم؛ روزی که نزدیک به سه هزار نفر از بیش از ۹۰ کشور جهان قربانی و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

وی با خانواده‌های قربانیان این حملات ابراز همدردی کرد و ادامه داد: به بازماندگان ادای احترام می‌کنیم، کسانی که برای ادامه زندگی مجبور به غلبه بر زخم‌های جسمی و روحی شده‌اند.

گوترش از کسانی که در نخستین لحظات در آن حملات تروریستی خود را در معرض خطر قرار دادند و همه کسانی که فداکاری کردند، تقدیر کرد و اضافه کرد: این نمونه‌ای از انسانیت و شفقت است که تروریسم به دنبال حذف آن است.

وی، همبستگی، وحدت و عزمی را که ۲۰ سال پیش توسط جامعه بین‌المللی با هدف آینده‌ای بدون تروریسم ابراز شد، یادآوری کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرد: امروز ما در همبستگی با مردم شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا و همچنین همه قربانیان تروریسم در سراسر جهان، ایستاده‌ایم و تعهد خود را برای همکاری به منظور حفظ حقوق و نیاز‌های آنها تجدید می‌کنیم.

۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، ۱۹ عضو القاعده با ۲ فروند هواپیمای تجاری_مسافری ربوده شده، برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک را هدف گرفتند. آنها هواپیمای سوم را به ساختمان پنتاگون در ارینگتون در ایالت ویرجینیا کوبیدند و تنها هواپیمای چهارم بود که در مسیر واشنگتن، در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد و نتوانست مأموریت خود را به پایان برساند.

حملات ۱۱ سپتامبر، جهان را برای روز‌های متمادی در شوک فرو برد و تحلیلگران آن را با حملاتی مانند، بمباران بندر پرل هاربر توسط ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم مقایسه کردند.در این حمله بزرگ تروریستی ۱۵ تبعه سعودی، دو تبعه اماراتی، یک تبعه مصری و یک لبنانی شرکت داشتند؛ همگی عضو شبکه تروریستی القاعده، گروهی که از مبداء و کانون پرورش تروریسم یعنی عربستان تغذیه فکری و روانی شده بودند.

به گزارش فراق، جمهوری اسلامی ایران با ۱۷۰۰۰ شهید ترور که عمده آنها توسط فرقه تروریستی رجوی به شهادت رسیدند، یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است. خانواده های اعضای گرفتار در فرقه تروریستی رجوی هم یکی دیگر از قربانیان تروریسم این فرقه جنایتکار هستند که متاسفانه علی‌رغم نامه نگاری‌های بین‌المللی تا کنون توجه جدی به خواسته آنها نشده است. خواسته نهایی قربانیان تروریسم در ایران این است که دبیرکل سازمان ملل متحد به ندای این قربانیان تروریسم نیز پاسخ دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31185

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!