• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

حذف صدها حساب کاربری جعلی مرتبط با فرقه تروریستی رجوی توسط فیس بوک / فیس بوک، فرقه رجوی را نقره داغ کرد

  • کد خبر : 29469
  • 07 آوریل 2021 - 11:30

فیس‌بوک اعلام کرد که صد‌ها حساب کاربری جعلی مرتبط با فرقه تروریستی رجوی در آلبانی را حذف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، بر اساس گزارشی که «آسوشیتد پرس» منتشر کرده، این حساب‌های کاربری با نام و تصاویر جعلی به انتشار محتوا‌هایی در انتقاد از ایران و حمایت از فرقه تروریستی رجوی پرداخته‌اند.

فیس‌بوک تشخیص داده که این حساب‌های کاربری از یک مکان مشخص در آلبانی از سوی افرادی که برای فرقه تروریستی رجوی کار می‌کردند، اداره می‌شده است.

آسوشیتد پرس نوشت: «فیس‌بوک سرنخ‌های دیگری نیز از یک مقر در آلبانی به دست آورده که در آن به ازای پرداخت پول، افرادی اقدام به انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی می‌کردند.»

فیس‎بوک می‌گوید، که این شبکه حساب‌های جعلی در سال ۲۰۱۷ و مجددا در اواخر سال ۲۰۲۰ فعال بوده و بیش از ۳۰۰ حساب کاربری، صفحه و گروه به عنوان بخشی از اقدامات فیس‌بوک حذف شده اند.

در پاره‌ای از موارد این حساب‌های کاربری در تصاویر افراد مشهور در ایران و یا افراد فوت شده استفاده کرده اند؛ بخشی از این حساب‌ها نیز که اخیرا در اینستاگرام فعالیت داشته اند، از تصاویر تولید شده به وسیله رایانه استفاده می‌کردند.

پیش از این نیز بارها حساب های کاربری جعلی مرتبط با فرقه تروریستی رجوی در شبکه های اجتماعی مختلف حذف شده، اما این بار می توان به جرات گفت که فیس بوک فرقه رجوی را نقره داغ کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29469