• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

خدمات رجوی به صدام

  • کد خبر : 27069
  • 03 اکتبر 2020 - 9:18

رجوی در طول هشت سال جنگ تحمیلی خدماتی بی‌شائبه در پشت جبهه‌ها به ارتش بعثی صدام کرد؛ ولی این تمام خیانت‌های آن‌ها نیست و عمده شنود مکالمات بیسیمی و تلفنی نیروهای ایرانی بیشتر از سوی این افراد صورت می‌گرفت.

مزدوران رجوی با بهره‌گیری از امکاناتی که رژیم صدام در اختیار آن‌ها قرار داده بود اطلاعات بسیاری از نیروها و پایگا‌ه‌های نظامی ایران در اختیار ارتش بعثی قرار می‌دادند. 

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، وکیل سابق رجوی (عبدالکریم لاهیجی) که یک حقوقدان ایرانی مقیم فرانسه است می‌گوید: وقتی رجوی به فرانسه آمد او و هوادارانش به‌سرعت با کمبود پول مواجه شدند، دولت عراق به وی پیشنهاد حمایت داد و آنان پذیرفتند و در درازمدت به عوامل رژیم عراق مبدل گشتند.

 پیشنهاد طرف عراقی برای منافقین بسیار جالب توجه و مغتنم بود. امکاناتی که بلافاصله پس از این توافق، عراق در اختیار منافقین قرار داد، بسیار متنوع و ارزشمند بود:

۱- ایجاد پایگاه در خاک عراق جهت استقرار نیرو؛

۲- اجازه آموزش و سازماندهی؛

۳- ایجاد سر پل ارتباطی با استفاده از مرزهای آن کشور؛

۴- راه‌اندازی رادیو صدای مجاهد در خاک عراق؛

۵- در اختیار قرار دادن امکانات رادیویی؛

۶- ایجاد دالان هوایی بین پاریس و کردستان عراق از طریق بغداد، جهت برقراری ارتباطات و… .

نیازی به اشاره ندارد که اجازه عملیات از مرزهای عراق علیه ایران جزء اولین اولویت‌ها و امکاناتی بود که عراقی‌ها در اختیار منافقین قرار دادند. با استقرار و سازماندهی منافقین پس از توافقات یادشده با طرف عراقی، منافقین سه بخش عمده از فعالیت‌های خود را در خاک عراق و با تکیه بر پشتیبانی و امکانات فنی ارتش عراق مستقر کردند:

۱- بخش اطلاعات؛ شامل راه‌اندازی سیستم‌های شنود و پارازیت بر روی شبکه بیسیمی نیروهای نظامی در سراسر نوار مرزی؛

۲- بخش نیرویی؛ جهت ارتباط‌گیری، اعزام تیم عملیاتی به داخل شهرها و ایجاد راه مواصلاتی برای هدایت عواملی که از داخل کشور به آن‌ها می پیوندند (با استفاده ازقاچاقچیان)؛

۳- بخش نظامی؛ که از اوایل سال ۱۳۶۱ سازماندهی شد و تا نیمه سال ۶۳ به کارعملیاتی، مین‌گذاری و کمین در برابر نیروهای نظامی ایران ادامه داد و با عنوان «بخش کردستان» مشخص می گردید.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27069

نوشته های مشابه

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱