• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

هراس افکنی و بحران سازی شغل اصلی منافقین

  • کد خبر : 24858
  • 12 مارس 2020 - 12:37

طبق آخرین خبرها، ایران هراسی-کرونا هراسی، با پمپاژ  گسترده همراه نمودن نام ایران با گسترش ویروس کرونا در صدر اخبار سایت های معاند، دشمنان و منافقین قرار گرفته است.

آنان  بارها و بارها اثبات کردند برای مردم ایران، زندگی، آسایش و عزت آنها ارزشی قائل نیستند ایادی دون صفتی که  آنچه که به دنبالش هستند، قدرت و منفعت  بوده و بازیچه دست عوامل هستند.

افراد حقیری که برای بدست آوردن پناهندگی و یا لقمه نانی در خارجه دنبال رو بنگاه ها و مافیای ایران هراسی هستند. بنگاه و شرکت های خبرپراکنی با منشا دلارهای سعودی ، عبری و آمریکایی دنباله روهایی هستند که برای آنها پول و به دست آوردن منفعت حرف  اول را می زند.

این قلم به مزد های بی دین، بی شخصیت و بی هویت بدون اتکا به منابع خبری سالم و علمی، هر آنچه که شایسته خودشان هست را تحت عنوان خبر و سایه وحشت و نگرانی برای مردم ایران مخابره می کنند. دردهایی بدون درمان، وحشت هایی بی انتها و سایه های یأس بی پایان، نوشتار و گفتار آنان را پر می کند و این حجم  از گستردگی ایران ستیزی و خاورمیانه ستیزی بی علت  نیست. و به قطع یقین می رساند که جز با انبوهی حمایت های بین المللی  دشمنان ایران امکانپذیز نیست.

 در چند روز گذشته  با توسل به فشار های بین المللی و ایجاد جو روانی گروه هایی از وزارت بهداشت جهانی روانه ایران شدند ولی خوشبختانه این گروه ها همگی سیستم های پیشرفته ، و توان پزشکی ایران و راستی آزمایی را دریافتند.  برخی خبرهای منتشره در این زمینه چنین بود.

رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت : کشور ایران یکی از قویترین سیستم های بهداشتی را در منطقه شرق مدیترانه دارد نماینده اعزامی سازمان بهداشت جهانی گفت: نظام سلامت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا قدرتمند است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ ریچارد برنان که به عنوان یکی از اعضای تیم سازمان جهانی بهداشت برای بررسی وضعیت مدیریت بیماری کووید ۱۹ به ایران سفر کرده بود با اعلام اینکه ۲۲ آزمایشگاه در ایران برای تشخیص ویروس کرونا راه اندازی شده و قرار است تعداد این آزمایشگاه‌ها به زودی به ۵۰ مورد برسد، اظهار کرد: ویروس کرونا، یک ویروس جدید، پیچیده و نوپدید است، اما نظام سلامت ایران هم بسیار قدرتمند و مدرن است.

مدیر منطقه‌ای امور اورژانس سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی اذعان کرد: نظام سلامت ایران ظرفیت بسیار خوبی برای انجام آزمایش‌های تشخیصی دارد و در بازدیدی که از انستیتو پاستور ایران داشتیم، متوجه شدم که ظرفیت بسیار بالایی نه تنها در انستیتو پاستور بلکه در ایران برای انجام آزمایش‌های تشخیصی ایجاد شده است. تعیین بیمارستان‌های ویژه در همه استان‌های ایران برای پذیرش بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹، یک سیاست بسیار مناسب از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران بود. تمرکز اقدامات درمانی در این بیمارستان‌ها برای اطمینان از دسترسی مردم، کیفیت ارائه خدمات و کنترل عفونت‌ها از سوی ایران بسیار خوب و قابل قبول بوده است.

 در حالیکه وزارت بهداشت با تمام توان و بسیج کادرهای درمانی مشغول تلاش شبانه روزی هست و در سراسر کشور نیز عزم ملی و تلاش  همه جانبه ای برای مقابله با این بیماری نوظهور شکل گرفته، مثل همیشه متوجه می شویم که دشمنان با سو استفاده از موقعیت پیش آمده، به دنبال ضربه زدن به کشور و سلامت مردم، ایجاد جو ناامنی و ناراضی سازی، ایجاد تش و نگرانی  برای  رسیدن به مقاصد خویش هستند.

علیرغم مشکلات پدید آمده، آنچه که در این روزها به مردم، کمک و یاری می دهد، خنان امیدوار کننده کمک های مادی و همیاری واقعی و نکات علمی است، نه ایجاد ترس و تشویش و نگرانی.

مارک لیپسیج، متخصص بیماری های همه گیر و استاد دانشگاه هاروارد، اپیدمی لوژیست معروف که در بیان نظراتش از کلمات دقیقی استفاده می کند در طی مصاحبه ای  گفته است فکر می کنم محتمل ترین نتیجه )ویروس جدید) این است که امکان جلوگیری از شیوع این بیماری وجود ندارد به دلیل اینکه این بیماری دوره نهفته ناشناخته ای دارد که امکان شناسایی افراد بیمار را سلب می کند.

مهمترین دلیل خطرناک بودن این ویروس این است که در بعضی از موارد فرد مبتلا هیچ گونه علائمی ندارد.  این ویروس کشنده است ولی نه خیلی، مردم را مبتلا می کند ولی نه با روش های قابل پیش بینی  و شناسایی. در یک نقطه باید از امید به اینکه نقطه ای از جهان بتواند از آثار  این بیماری در امان بماند دست برداشت. باید به این بیماری به چشم یک مشکل عمومی نگاه کرد. (منبع آتلانتیک نویسنده جیمز همبلینگ- ایسنا)

دقیقا در زمانی که یک پزشک و متخصص مشهور در  یک مرکز جهانی  چنین نظریه ای ارائه می دهد و در حالی که شاهدیم اغلب کشورهای جهان در گیر ویروس جدید که منشا آن کشور چین بوده، شده اند جالب است که سایت های مغرض معاندانه نه اشاره ای به اپیدمی و فراگیری ویروس می کنند و نه سرزنشی  متوجه کشور مبدا می شود و در عوض دقیقا بر پایه ضدیت و برنامه ریزی های هدفدار سعی می کنند ایران را به عنوان مبدا انتشار ویروس، جلوه داده و  تا حد امکان با مشکل مبتلا به مردم ناجوانمردانه ترین رفتار را انجام دهند.

اتفاقا در همین روزهای سخت است  که مردم ایران بیشتر متوجه شدند که متاسفانه کشورهای اروپایی و در راس آن کشور امریکا هم  نه تنها هیچ کمک  انسان دوستانه و دارویی به کشور ما نمی کند بلکه برخلاف ادعاها ایران در معرض تحریم دارویی نیز هست. 

آقای موسوی  سخنگوی وزارت جمهوی اسلامی دیروز تأکید کرد آمریکا با محدود کردن ورود منابع مالی ایران در سایر کشورها به کانال مالی سوئیس که با تبلیغات فراوان برای ارسال اقلام بشردوستانه به ایران راه‌اندازی شده، عملاً راه ارسال دارو و اقلام پزشکی به ایران را بسته است.

با این  حال علی رغم  تنهایی  کشور ایران و دشمنان گسترده، خوشبختانه شرکت های حوزه سلامت و فناوری اطلاعات  از جمله شرکت های پارک فناوری پردیس  شروع به تولید یا افزایش ظرفیت تولید محصولات خود برای مقابله با  شیوع ویروس کرونا نمودند. در یک قلم ۱۷ شرکت عضو پارک فناوری پردیس امکان تولید محصولات با چهار عملکرد پیشگیری و تشخیص درمان و مطالعات پژوهشی را شروع نمودند.

هم چنین به نقل از وزارت بهداشت دکتر مصطفی قانعی  گفت: دو شرکت  ایرانی تولید دو داروی گیاهی درمانی را در پیش گرفته و و دو شرکت دیگر در زمینه  تولید دو داروی دیگر فعالیت می کنند. 

سایر بخش های پزشکی ایران نیز با تلاش های  خود چه در بخش های خدمات دهی، چه تولید و پژوهش دست به کارند و بر خلاف دشمنان که دروغ و یأس پمپاژ میکنند  به مردم و هموطنان خود امیدواری و روحیه می دهند.

در روزهای  ابتلای  مردم به  بیماری  کرونا، آرامش و دوری از اضطراب می تواند باعث بهبودی سیستم ایمنی مردم شده و آنها را تا حدی در امان نگه دارد و دوستان ایران و هم وطنان در روحیه دادن به مردم تلاش می کنند ولی منافقین بازهم خود را سیه روی کرده و با  شایعه سازی های متعدد و تهیه اخبار منفی از سراسر جهان  به ضربه زدن به  سلامت و روان مردم و سیاه نمایی ادامه می دهند.

دیگر خبر خوب اینکه با تلاش شبانه روزی پزشکان و پرستاران جان برکف آمار بهبود یافتگان، هر روز بیشتر می شود اما مغرضین این اخبار امید بخش را پخش نمی کنند در عوض اخباری که ایجاد نگرانی می کند چون بستن برخی مرزهای کشورها به روی ایران را، در بوق و کرنا و به خبرهای داغ تبدیل می کنند ولی  بازشدن مرزها را گزارش نمی دهند.

باز هم در روزهای سخت این دشمنان و منافقان  نشان دادند که چگونه در فضاهای پرتلاطم به جای قرار گرفتن در کنار مردم دست در جبهه مقابل هستند.

گزارش از: مریم سنجابی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=24858

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد