• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

دولت آلبانی «احسان بیدی» را آزاد کند

  • کد خبر : 24108
  • 15 ژانویه 2020 - 11:12

نامه تعدادی از اعضای جداشده فرقه رجوی در آلبانی به خانم «اتیلداجونای» وزیردادگستری دولت آلبانی را که در آن آزادی آقای احسان بیدی را درخواست کرده بودند را خواندم.

در قسمتی از این نامه که در سایت جداشدگان آلبانی انتشار یافته آمده است: احسان بیدی از اعضای جداشده سازمان مجاهدین خلق از مرداد ماه دستگیر و در یک کمپ بسته در مانز زندانی است. وی در طی این مدت از بدیهی ترین حقوق اولیه شهروندی و از جمله حق ملاقات و دسترسی به وکیل محروم بوده است وی بیش از شش سال است که در آلبانی ساکن است و مجوز اقامت ۱۰ ساله در این کشور دارد. اعضای جدا شده ساکن آلبانی از خانم وزیر دادگستری خواهان رسیدگی به وضعیت وی شده اند. ولی به راستی جرم احسان بیدی چیست؟و چرا به مدت شش ماه در یک زندان انفرادی زندانی است؟ طبق بررسی های به عمل آمده تنها جرمی که به وی از طرف پلیس و مسؤولین امنیتی به وی ابلاغ شده افشاگری و تبلیغات بر علیه فرقه رجوی و دعوی شکایت از طرف مسؤولین این سازمان بوده است. از آنجایی که دولت ترامپ نقش اصلی را در صحنه سیاسی آلبانی ایفاء می کند و دولت آلبانی مسؤول پیشبرد سیاست های دولت ترامپ در آلبانی است و سیاست فعلی دولت آمریکا هم علی رغم اینکه بارها اعلام کرده فرقه رجوی هیچ محبوبیت و پایگاهی در میان مردم ایران ندارد استفاده ابزاری از این فرقه در تقابل با جمهوری اسلامی است فرصتی به دست داده تا مسؤولین این فرقه ضمن ایجاد لابی با دولت آلبانی با منتقدین جدا شده خود تسویه حساب نماید.

سازمانی که در قضایای اخیر آبان و آذر ماه سنگ مبارزه برای آزادی و دفاع از حقوق شهروندان ایرانی را به سینه می زند و جمهوری اسلامی را  متهم به نقض حقوق بشر و زندانی نمودن معترضین و مخالفینش می کند چگونه خودش درحالی که هنوز در حاکمیت نیست و به حالت پناهنده در کشور آلبانی به سر می برد این گونه با راپوت دادن و پرونده سازی برای منتقدینش زمینه زندانی کردن یک عضو خود را آن هم در یک کشور خارجی فراهم می سازد.

البته تناقض آشکار محتوا و حرف تا عمل این فرقه فقط به همین مورد خلاصه نمی شود. داستان های زندان اشرف و دستگیری صدها نفر از اعضا به بهانه شک امنیتی و تسویه حساب های خونین مسؤولینی که از چشم رجوی افتاده بودند و همچنین انتقال اعضای منتقد خواهان جدایی به زندان مخوف ابوغریب برگ ناچیزی از دفتر سراسر جنایت و نقض آشکار حقوق انسانها است که تاکنون هیچ گاه در قبال آن پاسخگو نبوده است. اصولا مقوله حقوق بشر و موضوع آزادی ها بهانه و ابزاری در دست رهبران این فرقه مخرب بیش نبوده است که آنها برای رسیدن به هدف نامشروع شان به عنوان وسیله از آن استفاده می کنند.

ما به مثابه اعضای جداشده از این سازمان ضمن محکوم کردن معامله کثیف و بی شرمانه دولت آلبانی با این سازمان آزادی کش خواهان آزادی بی قید و شرط احسان بیدی از زندان انفرادی در مانز می باشیم و توجه دولت آلبانی و وزیر دادگستری را به این حقیقت جلب می کنیم که بیش از این آلت دست سران این سازمان قرار نگیرند و مقدمات آزادی آقای بیدی را هرچه سریع تر فراهم آورند.

گزارش از: علی اکرامی

انتهای پیام / انجمن نجات خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=24108

نوشته های مشابه

22آوریل
«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش
اولین اثر جلسه مخفیانه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرکردگان فرقه رجوی رونمایی شد

«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود