• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گزارشی از نشست خانواده های اسیران فرقه رجوی در یزد: هدف «تشکل مادران» رساندن صدای مادر به سازمان های حقوق بشری است

  • کد خبر : 23082
  • 11 نوامبر 2019 - 13:47

با سلام خدمت مخاطبان سایت فراق، افتخار این را داشتم که تا در سفری استانی در خدمت خانم ثریا عبداللهی باشم و ایشان را همراهی نمایم.

روز سه شنبه هفته گذشته، ۱۴ آبان ماه ۹۸ در استان یزد جلسه ای با حضور تعدادی از خانواده های اسرای فرقه رجوی تشکیل شد که هدف از آن معرفی «تشکل مادران» توسط خانم عبداللهی بود.

در این جلسه که به ریاست ثریا عبداللهی تشکیل شد، مسئول انجمن نجات مرکز یزد، جناب آقای یغمائی و معاون ایشان جناب آقای سعادت، نکاتی درباره ضرورت حضور خانواده ها در چنین همایش هایی مطرح کردند. سپس جلسه توسط خانم عبداللهی ادامه یافت و خانواده ها به نکات مهمی که ایشان مطرح نمود توجه نمودند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

خانم عبداللهی از اینکه در جمع خانواده های بسیار خوب و صمیمی استان یزد بود ابراز خوشنودی و خرسندی نمود و به اطلاع خانواده ها رساند که تشکلی به نام «تشکل مادران» در انجمن نجات مرکزی ( تهران ) تشکیل شده و هدف آن رساندن صدای مادران اسرای فرقه رجوی به همه رسانه ها و سازمان های حقوق بشری است. وی ادامه داد: «تشکل مادران» قصد دارد که این صدا را هر چه بیشتر به گوش جهانیان برسانند تا همه با خبر شوند که در فرقه رجوی چه جنایت هایی در حال وقوع است و عناصر رجوی مانع از دیدار مادران و خانواده ها با عزیزانشان که اکنون در فرقه به اسارت می برند می شوند.

خانم عبدالهی در ادامه این نشست از زجری که مادران تحمل می کنند سخن گفت. سخنان وی حاضرین را بسیار تحت تاثیر قرار داده بود، زیرا خود خانم عبداللهی فرزندش در بین اسرای فرقه رجوی می باشد که برای رهایی پسرش از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است. او هر یک نفری را که از فرقه می تواند نجات دهد به مثابه آزادی فرزند خود می داند.

در ادامه این جلسه بَیانیه ای از سوی مادران و خانواده ها قرائت گردید که بعد از موافقت با این بیانیه همه حاضرین آن را امضاء و از آن حمایت به عمل آوردند.

همچنین دو تن از رها یافتگان از فرقه رجوی، بخشعلی علیزاده (بنده) و سعداله سیفی حضور داشتند و به افشای ترفند و حقه های رجوی در قبال خانواده ها پرداختند که مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.

در انتهای جلسه خانواده ها به طرح سوالات و ابهامات خود پرداختند و توسط گردانندگان جلسه به آنها پاسخ داده شد.

ساعت پنج بعد از ظهر روز سه شنبه مصاحبه ای با سیمای شبکه یزد داشتیم که بیشتر سئوالات در خصوص چگونگی اسارت رها یافتگان از فرقه و به اسارت گرفتن فرزند خانم عبداللهی و تحصن چندین ساله ایشان و خانواده ها در اشرف (عراق)بود. در این مصاحبه ابتدا خانم عبداللهی شرح کامل چگونگی اسارت فرزند خود به دست اعضای ََفرقه رجوی در ترکیه را دادند و بعد از آن آقای بخشعلی علیزاده و سعداله سیفی به چگونگی اسارت و وضعیت خود در زندان اشرف و لیبرتی و آلبانی پرداختند و چهره و ماهیت منفور فرقه را بیشتر آشکار کردند.

روز پنچشنبه ۱۶ آبان  نیز یک جلسه پرسش و پاسخ با جمعی از خبرنگاران در خانه خبرنگاران استان یزد تشکیل شد . در این جلسه خانم عبداللهی به صورت مبسوط به اهداف ایجاد «تشکل مادران » پرداخت و از خبرنگاران خواست که در این راستا، کمک کار انجمن نجات به ویژه تشکل مادران باشند تا صدای آنها بیشتر و بهتر شنیده شود. این جلسه با استقبال خبرنگاران مواجه شد و آنها نیز قول همکاری و مساعدت دادند .

گزارش از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23082