• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

انتشار مطالب وقیحانه توسط فرقه رجوی از ماجرای انفجار در حرم مطهر امام رضا(ع)

  • کد خبر : 21056
  • 27 ژوئن 2019 - 9:20

فراق: روز دوشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۳ همزمان با روز عاشورای حسینی و در حالی که رواقها، صحن‌ها و اطراف مرقد حرم امام هشتم از جمعیت موج می‌زد، انفجار بمبی توسط عوامل خودفرخته رجوی رخ داد.بازخوانی این جنایت تاریخی از آنجایی اهمیت دارد که فرقه ضاله رجوی با وجود اعتراف چند عضو دستگیر شده ، وقیحانه و بی شرمانه این جنایت را به حکومت ایران نسبت می دهد.

بر اثر این انفجار، ده‌ها تن از زائران و علاقه‌مندان اهل بیت(ع) در حرم امام رضا(ع) شهید و مجروح شدند. این حادثه در ساعت ۱۴:۲۶ روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ همزمان با روز عاشورا و در حالی که در رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها و اطراف آرامگاه امام هشتم شیعیان، مردم حضور داشتند و مشغول عزاداری بودند، روی داد.

این بمب‌گذاری در محلی واقع در قسمت بالای سر ضریح انجام و منفجر شد. بر اثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوطه حجم آن معادل ۱۰ پوند (۵/۴ کیلوگرم) ماده منفجره تی.ان.تی بود، ۲۶ نفر جان داده و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند. شرایط ویژه پس از انفجار، موجب شد درهای صحن‌ها و حرم بسته شود به نحوی که در ساعات اولیه، صرفاً مسوولان و خادمان آستان قدس رضوی امکان ورود و خروج به حرم را داشتند. در این انفجار، به بنای آرامگاه، آسیب کمی رسید و کاشی کاری‌ها و آیینه کاری‌های بسیار ظریف ۸۰۰ ساله حرم، تا حدودی آسیب دید. منافقین عامل این حادثه بودند که هدف آن سازمان از این کار اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بوده است. دو زن به همین اتهام و همچنین قتل کشیش‌های مسیحی -مهدی دیباج و هایک هوسپیان مهر، محاکمه و سپس با تخفیف در مجازات از اعدام رهایی یافتند. علیرضا رحمانی و مهدی نحوی از اعضای فرقه رجوی در این باره دستگیر شدند. حرم امام‌رضا(ع) روز بعد از این جنایت طی مراسمی رسمی گشایش یافت. خرابی‌های این واقعه طی یک شبانه روز، بازسازی و مرمت شد. تشییع پیکر این شهدا روز دوازدهم محرم‌الحرام ۱۳۷۳ه.ش بر دوش جمعیت کثیری از شهر مشهد تا حرم‌رضوی برگزار شد و پیکر مطهر ۱۰نفر از این شهدا که خانواده‌های ایشان در مشهد بودند، به دستور آیت‌الله‌طبسی تولیت آستان قدس در صحن جمهوری حرم مطهر به خاک سپرده شدند. بقیه شهدا که یکی از آنها تبعه کشور پاکستان بود، به خواسته بازماندگانشان به شهرهای بزرگ و کوچک خود منتقل شدند.
در حالی که آن زمان فرقه رجوی به برنامه ریزی خود در انفجار حرم مطهر امام رضا (ع) اعتراف کرده بود اما هم اکنون این فرقه تروریستی پس از گذشت سال ها با انتشار مطالبی وقیحانه در سایت های خود از این انفجار برائت می جوید.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=21056