• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

پشت پرده انفجار خونین در حرم امام رضا (ع) + تصاویر

  • کد خبر : 8996
  • 20 ژوئن 2017 - 10:26
بیست و یک سال پیش در چنین روزی در ساعت ۱۴:۲۶ دقیقه جمعیت عزادار حسینی حرم رضوی شاهد جنایت هولناکی از سوی منافقان کوردل بود.

 

فرقه تروریستی رجوی حادثه ی بمب گذاری در حرم امام رضا علیه السلام را با هدف اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در شرایطی رقم زد که خون زائرین بی گناه برگ ننگین دیگری در کارنامه سراسر جنایت و فضاحت این فرقه خود فروخته مورد حمایت آمریکا رقم زد.

پشت پرده انفجار خونین در حرم امام رضا (ع)

آنان در جهت تضعیف انقلاب اسلامی به هر کاری و به هر جنایتی دست زدند. شخصیت های مردمی و افراد مؤثر در انقلاب و نظام را ترور کردند. در اماکن عمومی هم چنین محل اقامه نماز جمعه، بمب منفجر کردند و با حمایت مستقیم و غیر مستقم آمریکا مردم بی گناه این مرز و بوم را بخاک و خون کشیدند.

حتی زنان و کودکان را مورد حملات مسلحانه قرار دادند. مراکز فرهنگی و اقتصادی متعلق به مردم و تجهیزات و امکانات آن ها را منهدم ساختند.

پشت پرده انفجار خونین در حرم امام رضا (ع)

به هر نحو که توانستند در راه پیشرفت انقلاب مانع ایجاد کردند و با دشمن کینه توزی که بخش وسیعی از میهن اسلامی را در اشغال داشت و هول انگیزترین جنایات را در مورد این کشور و این ملت مرتکب می گردید، طرح دوستی ریخته و به سربازانی مزدور و در صف دشمن مبدل شده و در مقابل ملت خود قرار گرفتند و قساوت بارترین و شقاوت آمیزترین مأموریت ها را به نفع دشمن بعثی انجام دادند و تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کنار دشمن و بر ضد ملت خود ایستادند و پس از جنگ نیز با پول و اسلحه دشمن، از ارتکاب به هیچ جنایتی ابا نکردند، و کار را به آن جا رسانیدند که مجری تصمیم وحشتناک اربابان پلید و سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و امثالهم گردیدند و در مقدس ترین زمان و مکان، یعنی در ظهر عاشورا و در حرم امن الهی بمب منفجر کردند و زائران و نیایشگرانی را قطعه قطعه نموده و مجروح کردند که گناه شان عبودیت پروردگار و زیارت حریم ولایت بود، و بدین سان حرم را از خون عده ای مظلوم رنگین ساختند.

شرح ماجرای غم انگیز بمب گذاری در حرم منور رضوی علیه السلام

بیست و یک سال پیش در چنین روزی درست روز عاشورای سال ۱۴۱۵ هجری قمری در ساعت ۱۴:۲۶ دقیقه جمعیت عزادار حسینی حرم رضوی شاهد جنایت هولناکی از سوی منافقان کوردل بود.

در حالی که رواق‌ها و صحن‌ها و بست‌های حرم مملو از جمعیت عاشقی است، ذکر یا حسین بر لبان ‌آن‌ها قطع نمی‌شود و صدای نوحه صحن رضوی را عطرآگین کرده است، در این حین انفجاری سهمگین همه جا را به لرزه در می‌‌آورد.

براثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوطه حجم آن معادل ۱۰ پوند ماده منفجره تی.ان.تی بود، ۲۶ نفر جان داده و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند.

پشت پرده انفجار خونین در حرم امام رضا (ع)

بمب که در قسمت بالای سر مبارک ثامن‌الحجج(ع) منفجر می‌شود و همه چیز را در هم می‌ریزد و زائران را وحشت زده و سراسیمه به اطراف می‌نگرند، شدت انفجار  به حدی است که اعضای بدن تعدادی از زائران همچون سر و دست و پا و انگشت جدا شده و به اطراف محل حتی پشت بام حرم و سقف ضریح مطهر پراکنده می‌شود.

پشت پرده انفجار خونین در حرم امام رضا (ع)

نه تنها سطح حرم و روضه منوره رضوی آغشته می‌شود، بلکه قطعات خرد شده پوست و گوشت زائران به همراه خون، سطح دیوارهای حرم مطهر امام و داخل آن را پوشانده و به خون آغشته می‌شوند و بوی خون و سوختگی و دود، فضای حرم رضوی را پر می‌سازد.

طاقت فرساترین و سوزناکترین صحنه برای خدام رضوی آنجایی است که باید به جمع آوری و پاکسازی حرم مطهر از قطعات ریز ریز شده گوشت، پوست و خون بدن‌های پاره پاره شده زائران بپردازند، به گونه‌ای که باقی مانده بدن‌های زائران در ظهر عاشورای حسینی(ع) در سطح بیشتر رواق‌ها همچون رواق دارالحفاظ، دارالسعاده و نیز گنبد الله وردیخان، گنبد حاتم خانی و… بخش وسیعی از دیوارها را پوشانیده است، این کار سخت و جگرسوز در همان شب و با زحمت بسیار انجام گرفت و صبح روز بعد حرم فرزند موسی بن جعفر(ع) آماده زیارت و طواف عاشقان دلسوخته و عزادار شد.

فیلم فاجعه ی حرم امام رضا علیه السلام را در زیر ببینید:

  چه کسی مسئول این جنایت سهمگین بود ؟

اسناد و مدارکی در دست وجود دارد که حمایت های فراوانی را از جانب سرویس های اطلاعاتی و امنیتی بین المللی برای فرقه رجوی را افشا می سازد.

 

شهرک نظامی امنیتی اشرف که خود از نظر تجهیزات و امکانات شهره ی عام خاص است و مناطق مهم و استراتژیک دیگری که کم هم نبودند از جمله امکاناتی بوده است که این فرقه فقط در کشور عراق از آن برخوردار بوده است. در حال حاضر هم ، پایگاه اصلی و مقر فرماندهی این فرقه در کشور آلبانی به نام لیبرتی و در نزدیکی فرودگاه بغداد می باشد که این خود مزیتی ویژه برای انتقال لوازم و تجهیزات امنیتی و نظامی مورد نیاز از طریق خطوط هوایی خواهد بود و حتی به نوعی کمک به اشراف اطلاعاتی  این گروهک بر پایتخت عراق را شامل گردیده است.

گذشته از همه ی این ها عملکرد غیر حرفه ای گروهک منافقین در بسیاری از موارد گویای همه چیز هست. از حمایت بی دریغ آن ها از دیپلمات های دستگیر شده در لانه جاسوسی گرفته تا بده بستان ها و حمایت متقابل آمریکا از این گروهک همه و همه بیانگر روابط معنا دار منافقین با ایالات متحده آمریکاست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=8996