• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

پول، نقطۀ پیوند منافقین با مزدوران یا نقطۀ جدایی؟

  • کد خبر : 8431
  • 15 آوریل 2017 - 13:13

پس از اخراج منافقین از عراق به آلبانی روشن بود که این گروه بخشی از تمرکز سابق خود را از عراق و شخصیت های عرب به سمت اروپا یعنی جایی که اکنون آنجا حضور دارد ببرد. از همین رو از بدو خروج از عراق، ارتباط اغلب این اشخاص به ویژه عراقی‌ها با منافقین قطع یا کم رنگ شد. منافقین معتقد بودند که در شرایط جدید باید پول های خود را برای … 

اعتراض مزدوران و لابی های مجاهدین خلق فرقه رجوی بخاطر پول

اخیراً یکی از سینه چاکان گروهک تروریستی منافقین که یک روحانی خود فروخته لبنانی است، پس از سال‌ها خدمت که مشخص گردید خالصانه نبوده، خواسته یا ناخواسته علیه این گروهک دست به اقدامات افشاگرانه زده است.

مزدور عربستان علامه حسینی لبنانی مجاهدین خلق فرقه رجوی

محمد علی حسینی، روحانی خود فروخته لبنانی، چند سال قبل و با هدف حمایت از گروهک تروریستی منافقین، اقدام به تأسیس شورای اسلامی عربی کرد تا علاوه بر حمایت از منافقین در ازای کسب پول و حقوق، برنامه و هدف خود برای رسیدن به جایگاه یک شخصیت سیاسی برجسته در لبنان را با کمک آنان دنبال کند.

همزمان، پیوندهایی میان او و عربستان سعودی برقرار شد. او چند بار به عربستان رفت و در دیدارهای عمومی، به دیدار پادشاه عربستان رفت و در رسانه های سعودی و وابسته به آن، عنوان علامه به وی اهدا شد.

لبنانی پس از آن به دلیل متهم شدن به ارتباط با رژیم صهیونیستی، محاکمه و زندان شد. از آن پس شورای اسلامی عربی او که تنها متشکل از تعدادی از نزدیکان او بود، از هم فروپاشید. در آن سال‌ها سیل کمک‌ها از منافقین و ریاض به جیب های لبنانی روانه می شد اما اعضای نگون بخت این شورا، همزمان با دستگیری لبنانی، علاوه بر ترس از متهم شدن به همدستی با او، به دلیل محروم ماندن از کمک های سعودی و منافقین و نارضایتی از لبنانی، به سرعت کنار کشیدند تا پس از آزادی لبنانی از زندان، خود را تنها ببیند.

پس از اخراج منافقین از عراق به آلبانی روشن بود که این گروه بخشی از تمرکز سابق خود را از عراق و شخصیت های عرب به سمت اروپا یعنی جایی که اکنون آنجا حضور دارد ببرد. از همین رو از بدو خروج از عراق، ارتباط اغلب این اشخاص به ویژه عراقی‌ها با منافقین قطع یا کم رنگ شد.

منافقین معتقد بودند که در شرایط جدید باید پول های خود را برای سرمایه گذاری روی افراد جدید به ویژه در آلبانی و اروپاخرج کرد بنابراین مزدوران سابق این گروه که بیشتر نویسندگان بعثی بودند از گردونه ارتزاق خارج شدند و همین امر موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است. هر چند این به معنای آن نیست که منافقین از حمایت آن افراد استقبال نمی کنند اما مسأله اینجاست که خود منافقین نیز می دانند پشتیبانی آن افراد از فرقه رجوی، در مقابل پول های کلان بوده است. بنابراین کم کردن پول‌ها یا قطع آنها به طور طبیعی باعث اعتراض آنان خواهد شد.

محمد علی لبنانی یک از این افراد است. او اخیرا در مطلبی که بر روی صفحه شخصی اش در فیسبوک منتشر کرده بود به صراحت از عدم پرداخت حقوق معوقه اش از منافقین گلایه کرد بود. او خطاب به مریم رجوی سرکرده منافقین، از محمد سید المحدثین که از سرکردگان ارشد این فرقه است شکایت کرده است که وی حقوق او را قطع کرده و پرداخت نمی کند. این گلایه لبنانی عمق ساده اندیشی او را از منافقین نشان می دهد. وی حتی نمی داند که تمامی تصمیمات اتخاذ شده توسط سید المحدثین یا غیر او، از سوی رجوی اتخاذ و ابلاغ می شود.

سایت اینترنتی منافقین نیز از مدتها پیش مطالب حمایت آمیز لبنانی از این گروه را از روی سایت خود حذف کرده است. موضوعی که نشان می دهد منافقین دیگر تمایل چندانی برای سرمایه گذاری روی فرد بی اثری مانند لبنانی ندارند و توجه خود را معطوف افراد جدید کرده اند.

کاملا روشن و آشکار است که گروهی مانند منافقین یا هر گروه تروریستی دیگری به هیچ وجه دارای اصول و معیارهای اخلاقی ثابتی نیستند و از سیاست های ماکیاولیستی حتی با دوستان خود بهره می برند. افرادی که سال‌ها در کنار این سازمان ایستادند – ولو به ازای دریافت پول – اما اکنون به راحتی از گردونه خارج می شوند و حتی حقوق آنها نیز با فریب کاری پرداخت نمی شود و این افراد مجبور به بلند کردن کوس رسوایی خود و گروه بد نام رجوی می شوند.

در آن سوی نیز مزدوران این گروه بی توجه به نام یا اعتبار خود، آبرویشان را در اختیار این گروه منفعت طلب و فرصت طلبد قرار می دهند تا با استفاده از نام و چهره آنها، به اهداف کوتاه مدت خود برسد.

مورد محمد لبنانی، یک مورد از صدها مورد اینچنینی است. علاوه بر نویسندگان بعثی عراقی، بسیاری از شخصیت‌ها و افراد عربی که سال های گذشته در مراسم این گروه در فرانسه شرکت می کردند، امسال دیگر دعوت نشدند تا روشن شود این گروه منفعات طلب استفاده خود را از آنها برده است و دیگر نیازی به آنان ندارد. حضور تعدادی از زنان عرب در نمایش های مضحک روز زن در گروه رجوی در سال های گذشته و نبود آنها در مراسم امسال گویای آنان است این گروه از این افراد به ضرورت نیاز و با هدف تبلیغاتی و تأثیر گذاری در جهان عرب استفاده می کرده است.

در هر صورت مزدوران سابق این گروه اکنون باید به گذشته روابط خود با این گروه تروریستی و عمق بی تعهدی و بی اخلاقی آنان نسبت به آنها بنگرند و حقوق بگیران فعلی آنها هم باید بدانند که در آینده نردیک، قطعا شاهد تکرار این اتفاقات و برخوردها با خود باشند و بی آبرویی و تخریبی که مزدوران سابق با آن مواجه شدند در انتظار آنان نیز خواهد بود. حمایت از تروریسم و منافقین بهای سنگینی دارد که حامیان آن در حال پرداختن آن هستند. از لبنانی تا جولیانی تفاوتی نمی کند. تمامی آنانی که خود را به فرقه بدنام رجوی پیوند زدند، ضربه های سهمگینی را متحمل شدند.

یادداشت از سیدرضا قزوینی غرابی، بنیاد هابیلیان، چهاردهم آوریل ۲۰۱۷

انتهای پیام

***

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=8431

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی