• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

قربانیان فرقه ر جوی – ۱۰ به قتل رساندن مینوفتحعلی

  • کد خبر : 7163
  • 13 دسامبر 2016 - 8:40

قربانیان فرقه  ر جوی – ۱۰

 به قتل رساندن مینوفتحعلی

در سال ۱۳۸۰ خانم دیگری از اعضای شورای رهبری  بنام مینو فتحعلی  بدلیل فشارهای زیادی که در تشکیلات به وی می آوردند در یک اقدام شجاعانه و با طراحی و  با  درخواست کمک از  یکی از همکارانش اقدام به  فرار نمود.

در سالهای  قبل از  ۸۲ که  حکومت صدام در عراق برپا بود  تقریبا هیچکس اجازه خروج از سازمان را نداشت و بطور رسمی کسی نمیتوانست از سازمان خارج شود و هرکس  هم که بعد  از ماه ها طی مراحل وحشتناک جلسات جمعی تحقیر و خرد کردن شخصیت فرد بالاخره اجازه خروج می یافت به زندان ابوغریب منتقل  می گشت.

به همین دلیل یکسری افراد  ازترس رفتن به زندان ابوغریب، برای خروج ازتشکیلات اقدام به فرار می کردند. مینو فتحعلی هم بخاطر رها شدن از فشارهای جلسات تحقیر وکتک و ناسزاها چون راهی برای خروج نداشت فرار کرد. بلافاصله پس از فرار او ، حدود ۳۰الی۴۰ گشت با دستور رجوی  و انبوهی نیروهای عراقی برای پیدا کردنش بسیج شدند و سرانجام پس از دو سه روز توسط گشت های سازمان و عراقی ها او و همراهش را در بغداد دستگیر کرده و  به کمپ باز گرداندند. سپس او  را چند ماهی زندانی کرده  و در زیر شدیدترین فشارها بود. در آن زمان  یکی از سران سازمان بنام مهوش سپهری (نسرین )  رسما” درجلسه ای اعلام کرد حکم فرار مینو از تشکیلات  مرگ است  و بایستی کشته می شد.  هم چنین در جلسه ای در حضور رجوی حکم مرگش اعلام شد و فردی که او را دستگیر کرده بود(زهره شفایی) مورد بازخواست رجوی قرار گرفت و رجوی خشمگینانه فریاد می زد  : “تو که  دستور تیر داشتی چرا همانجا وی را نکشتی و او را آوردی؟”… چند ماه بعد در جلسات جمعی و محاکمه اعضای متمرد شورای رهبری ، مینو فتحعلی از زندان به جلسه آورده می شود و توسط شخص رجوی  و در حضور ۶۰۰الی ۷۰۰ تن از  اعضای شورای رهبری  محاکمه می شود. در آن جلسه در طی ساعت های متمادی سیلی از فحش و ناسزا و تحقیر  و حکم اعدام به سمت وی روانه شده  و به او اعلام می شود  که سزای فرار از تشکیلات رجوی مرگ است.

سرانجام چندماه  بعد همزمان با ورود  نیروهای امریکایی به کمپ اشرف  از ترس اینکه  او مجددا” فرارنکند و به نزد نیروهای آمریکایی نرود او را به به قتل رسانده و  اعلام کردند که در بمباران نیروهای ائتلاف در اشرف کشته شده است. و این درحالی بود حتی یک نفر هم در جریان بمباران های اشرف کشته نشد و هنگام بمباران، کمپ اشرف تخلیه شده و هیچکس در بمباران  مقرها و ساختمان های کمپ اشرف کشته نشد. جسد مینو فتحعلی  هم توسط کسی دیده نشد. و البته همه  می دانستند که حکم قتل وی اجرا  شده است.

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=7163

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی