• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سیانور نشان می‌دهد منافقین چگونه از درون متلاشی شد

  • کد خبر : 7019
  • 21 نوامبر 2016 - 9:55

عضو سابق فرقه منافقین:
سیانور نشان می‌دهد منافقین چگونه از درون متلاشی شد

sianor«مریم سنجابی»، یکی از اعضای سابق فرقه منافقین گفت: در فیلم سیانور به خوبی نشان داده شد که ایدئولوژی غلط چگونه باعث شد اعضای خود فرقه قربانی شوند؛ در واقع انحراف در فرقه بسیار خوب به تصویر کشیده شد.

به گزارش فراق از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مریم سنجابی معتقد است فیلم سیانور به یک مخاطب عام اطلاعات کلی اما مفیدی در رابطه با منافقین و انحرافات موجود در آن ارائه می‌دهد. سنجابی که از نزدیک با ایدئولوژی فرقه و تحولات رخ داده در آن آشنا است و بسیاری از مسائل را از نزدیک درک کرده با اظهار تاسف درمورد اینکه فرصت اندک اجازه نمی‌دهد که تمامی تحولاتی که در فرقه رخ داد و به خصوص آن انشعابی که فرقه در سال ۵۴ گرفتار آن شد یا بلایی که به سر جوان‌ها آمد نشان داده شود گفت: هرچند فرصت اندک فیلم اجازه نمی‌دهد که تمامی مطالب بیان شود ولی خیلی منصفانه به همه چیز پرداخته شده بود. با توجه به اینکه خودم در این فرقه حضور داشتم و تجربیات تلخی دارم همین که واقعیت را بیان کردند می‌تواند تاثیرگذار باشد. به خاطر همین از عوامل این فیلم تشکر می‌کنم. اگر می‌خواستند که درمورد بعضی از مطالب اغراق کنند قطعا تاثیر منفی می‌گذاشت.
وی در ادامه درباره روابط تقی شهرام و بهرام آرام گفت: من بعد از انقلاب ۵۷ به منافقین پیوستم اما می‌دانم که تقی شهرام و بهرام آرام شخصیت‌های اصلی‌ای بودند که ایدئولوژی مارکسیستی فرقه را بنیان گذاشتند.‌ای کاش در این فیلم بیشتر به روابط میان تقی شهرام و بهرام آرام پرداخته می‌شد. اما در این فیلم خوب نشان داده شد که این فرقه چگونه از درون متلاشی شد و انشعاب کرد.

http://www.aparat.com/v/1i24C

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=7019