• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

حمایت لاریجانی از تصمیم روحانی: لغو سفر اتریش تصمیم درستی بود

  • کد خبر : 5306
  • 03 آوریل 2016 - 16:20

حمایت لاریجانی از تصمیم روحانی:

لغو سفر اتریش تصمیم درستی بود

Roohani

 رییس مجلس شورای اسلامی تصمیم رییس‌جمهور کشورمان در خصوص لغو سفرش به کشور اتریش را تصمیم درستی دانست.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در دیدار نوروزی مدیرعامل و تحریریه پارلمانی ایسنا گفت: گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش بود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رییس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر دکتر روحانی به این کشور گفت: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم.

وی افزود: رییس‌جمهور به درستی تصمیم بر لغو سفر به اتریش گرفت، اما برخی رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آمیز و غیرشفاف موضوع را جور دیگری جلوه دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رسانه‌هایی که سخن رئیس جمهور اتریش مبنی بر «نبود مخاطرات امنیتی در سفر دکتر روحانی به این کشور» را بر سخنان مسئولان و منابع داخلی ترجیح دادند، گفت: معتقدم اگر در جایی مشکلی بوجود می‌آید باید توسط رسانه‌ها برای افکار عمومی باز شود تا مسائل حاشیه‌ای بوجود نیاید. لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش نمونه این مسئله است. براساس اخبار دریافتی زمینه سفر از نظر امنیتی وجود نداشت، ولی در داخل برخی رسانه‌ها با استناد به سخنان رییس‌جمهور اتریش گفتند «مشکل امنیتی» در این کشور وجود نداشت.

لاریجانی ادامه داد: البته شاید منظور رییس جمهور اتریش فقدان ناامنی از ناحیه داعش در این کشور بوده باشد، ولی برخی در داخل مسئله را طور دیگری مطرح کردند و موجب تاثیر منفی بر افکار عمومی داخلی شدند در حالی که اصلی‌ترین وظیفه رسانه علاوه بر اعلام خبر باید صحت و درستی آن باشد تا در داخلی ابهامی بوجود نیاید.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به مطلب منتشر شده توسط وزیر بهداشت و درمان در صفحه تلگرام شخصی‌اش درباره لغو سفر به اتریش و تایید آن افزود: ایشان سخن درستی را اعلام کردند؛ البته بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رییس‌جمهور تصمیم درستی مبنی بر لغو سفر گرفت. وقتی در سفری به طراز امنیتی از سوی کشور دعوت کننده به همه جهات توجه نمی‌شود، میهمان باید تصمیم درستی بگیرد که رییس‌جمهور چنین کرد.

وی ابهام در اطلاع‌رسانی را موجب ایجاد نوعی سرگردانی در افکار عمومی دانست و خواستار پایبندی رسانه‌های ابهام‌آفرین به اخلاق حرفه‌ای شد.

منبع: وبسایت تحلیلی خبری عصر ایران 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=5306

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی