• امروز : یکشنبه - ۱۷ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Sunday - 7 June - 2026

بزرگترین فداکاری رجوی در حق مجاهدین ایفای نقش شوهری برای زنانشان بود

  • کد خبر : 51373
  • 15 اردیبهشت 1404 - 13:23

در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۱، یک درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعضای مسلح سازمان مجاهدین خلق روی داد که منجر به کشته شدن تعدادی از اعضای این سازمان شد.

zanan rajavi 3

مسعود رجوی این روز را «خون‌های پربرکت» نامید. بله، باید هم پربرکت می‌بودند؛ چراکه او در مأمنی امن زندگی می‌کرد که هیچ خطری متوجه‌اش نبود. مسعود رجوی با خیالی آسوده، مشغول بود تا مریم قجر، همسر دوست و یار قدیمی خود را از چنگش بیرون بکشد و به عیش و نوش بپردازد. البته بعد از آن نیز فداکاری بزرگی کرد و نقش شوهری را برای زنان وامانده در مجاهدین خلق بازی کرد. در حالی که تعدادی ناآگاه، با این توهم که رجوی برای هموار کردن مسیر آزادی به فرانسه رفته، جان باختند؛ بدترین سناریویی که می‌توانست برایشان رقم بخورد، همین بود. در نهایت، جان‌هایشان را برای کسی از دست دادند که تنها به فکر غرایز حیوانی خود بود.

در سال‌های پس از آن واقعه، رجوی بارها ثابت کرد که همان عیاش سابق است. در اردوگاه اشرف نیز با همان سیاست، اعضا را در میان آتش و خون رها کرد و خود جان به سلامت برد. هم او و هم مریم قجر، همواره از صحنه‌های خطر دوری کردند تا باز هم «خون‌های پربرکت» باعث بقایشان شوند.

امروز، رجوی و رسانه‌های تحت سلطه‌اش چنان این رویداد را بازگو می‌کنند که گویا قهرمان ماجرا کسی جز او نبوده؛ تنها به این دلیل که هنوز زنده است و به «مبارزه» ادامه می‌دهد! مبارزه‌ای وهم‌آلود و پر از ابهام و پرسش‌های بی‌پاسخ…

سعید محمدپور

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=51373

نوشته های مشابه

12خرداد
نقش راهبردی زنان در امنیت اعتقادی و فرهنگی
واکاوی سیره زندگانی حضرت زهرا(س)

نقش راهبردی زنان در امنیت اعتقادی و فرهنگی

10خرداد
حفظ انسجام اجتماعی و پرهیز از قطبی‌سازی، مهم‌ترین شرط عبور از شرایط پساجنگ
مروری سریع بر یک فراز از پیام رهبر انقلاب به قلم محمدرضا اخضریان کاشانی استاد دانشگاه تهران

حفظ انسجام اجتماعی و پرهیز از قطبی‌سازی، مهم‌ترین شرط عبور از شرایط پساجنگ