• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مصاحبه با حاج قدرت صدیق – پدر محمد رضا گروگان در لیبرتی عراق

  • کد خبر : 4907
  • 19 ژانویه 2016 - 0:25

مصاحبه با حاج قدرت صدیق

پدر محمد رضا گروگان در لیبرتی عراق

س- با عرض خوشآمد گویی، لطفا درمورد سفر اخیرتان به عراق توضیحاتی بدهید.
ج- سفر اخیر من همراه با تعدادی ازدوستان وهموطنان به عراق، درآبانماه سال جاری اتفاق افتاد.
به محض اینکه در مقابل ورودی لیبرتی حاضر شدیم، آدم های رجوی بدون اینکه سئوالی ازمابکنند، بنای فحاشی وسنگ پراکنی برعلیه ما را نمودند.
من که به آنجا رفته بودم نه نظامی بودم ونه حتی شغل دولتی داشته ودارم. فردی هستم از قشر زحمتکش جامعه که صرفا برای ملاقات پسرم محمد رضا تحمل رنج این سفر را کرده بودم.
حضور ما درمقابل درب لیبرتی سه روز ادامه داشت و من حتی راضی باین بودم که پسرم را ازفاصله ای که بتوانیم همدیگر را بشناسیم ، ببینم که مامورین رجوی باین کار هم رضایت ندادند.
س-  شما بهمراه  دیگر خانواده ها به پارلمان عراق هم مراجعه کردید. حاصل این مراجعه وگفتگو چه بود؟
ج- بلی به پارلمان رفتیم ومعاون نخست وزیری هم قول داده که بعد ازتعطیلات سال نو میلادی، دررفع مشکل ما پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
ما خانواده ها یک خواسته داریم وآنهم ملاقات با فرزندان خودمان است. ما این خواست خود را بادولتمردان وپارلمانتریست های عراق هم مطرح کردیم.
در وحله ی اول، این مسئولین عراقی باورنکردند که به درخواست باین سادگی وطبیعی ما جواب داده نمیشود ودرعوض ان بسوی ما سنگ پرتاب کرده وتوهین میکنند.
آنها متوجه شدند که ما طی سال های قبل هم بارها برای طرح این درخواست ساده وابتدائی به عراق آمده ایم وهمواره ملاقاتی دربین نبوده است.
یکی از نمایندگان یو. ان هم درآن جلسه حضور داشت که وعده ی پیگیری داد وگفت ترتیب ملاقات درمقر یو . ان در جنب لیبرتی را  خواهد داد.
ما با پشتگرمی به این قول ها، به ایران بازگشته ایم وامیدوارم که با عملی شدن وعده های داده شده ، موفق به دیدار عزیزانمان بشویم.
س- اگر مایل به طرح نکته ای هستید، لطفا بیان کنید.
ج- اساسا باید بمن جواب داده شود که آیا سازمان ملل متحد حق ما برای انجام این ملاقات ها را برسمیت میشناسد؟ اگر میشناسد چرا جلوی رجوی را نمیگیرد که فرزندان ما را دریک محیط بسته نگه دارد وما وآنها را ازیک دیدار ساده محروم کند؟
این چه وضعی است که من در آن نتوانم فرزندم را دور ازکنترل مامورین مخصوص رجوی ملاقات نمایم؟ آیا مرجعی برای رسیدگی باین تخلف رجوی وجود دارد؟
اگر وجود دارد، چرا به وظیفه خود عمل نمیکند؟
س- بخاطر حضور دردفتر انجمن  وبیان صریح نظرات خود، ازشما تشکر میکنم.
ج- منهم ازشما که اینهمه در راه احقاق حقوق خانواد ها تلاش می کنید، سپاسگذارم.

مصاحبه کننده:سعید

منبع: انجمن نجات مرکز آذربایجان شرقی


MKO Families' Campaign

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=4907