• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
مدرس دانشگاه و تاریخ پژوه آلبانیایی با اشاره به کینه قدیمی مجاهدین خلق از آیت الله رئیسی

مقامات تهران مقر «مانز» را به دقت زیر نظر دارند / دومین رئیس‌جمهور ایران توسط سازمانی شهید شد که امروز آلبانی به آن پناه داده

  • کد خبر : 46391
  • 21 می 2024 - 7:39

کارشناس آلبانیایی گفت: مجاهدین خلق بارها خواستار قتل یا دستگیری رئیس جمهور ایران شده اند، از این رو مقامات تهران به دقت وضعیت مقر مجاهدین خلق در مانزا را دنبال می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل فراق، اولسی یازیچی، مدرس دانشگاه و کارشناس امور خاورمیانه در خبری که از تلویزیون MCN این کشور پخش شد، درباره شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران صحبت و تاکید کرد که تحقیقات، احتمال حمله تروریستی را در این حادثه رد نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که مجاهدین خلق بارها خواستار قتل یا دستگیری آیت الله رئیسی شده اند، از این رو مقامات ایرانی به دقت اظهارات و وضعیت مجاهدین خلق در مانزا را دنبال می کنند.

یازیچی تصریح کرد: شهادت رئیسی، اگرچه اتفاقی جدی است اما تأثیری بر سیاست و حاکمیت ایران نخواهد داشت.

این تاریخ پژوه آلبانیایی با اشاره به این که هنوز خیلی زود است که مشخص شود چه اتفاقی افتاده و مقامات ایرانی هنوز در حال بررسی این حادثه هستند، گفت: می دانیم که سال هاست آمریکا و رژیم اسرائیل با ایران در حال جنگ بوده اند و در جنگی هم که در غزه رخ داده، رژیم صهیونیستی، ایران را به عنوان حامی اصلی مقاومت فلسطین متهم می کند.

او در پاسخ به این سوال که پس از شهادت رئیسی در ایران چه خواهد شد، گفت: هیچ اتفاقی نمی‌افتد. او اولین رئیس‌جمهور ایران نیست که شهید می‌شود. دومین رئیس‌جمهور ایران توسط سازمانی کشته شد که امروز آلبانی به آن پناه داده است.

تاریخ پژوه آلبانیایی ادامه داد: مقامات ایرانی، روسیه و ترکیه در حال بررسی این موضوع هستند که آیا آنچه برای رئیس جمهور رخ داده یک حادثه یا یک حمله تروریستی بوده است. حملات تروریستی در ایران اغلب توسط موساد و با هماهنگی مجاهدین خلق انجام می شود، آن ها (مجاهدین خلق) در چند مورد ترور دانشمندان و نخبگان ایرانی را هدایت کردند.

روزنامه نگار آلبانیایی افزود: سرکرده سازمان تروریستی مجاهدین سال هاست که به دنبال حذف یا دستگیری آیت الله رئیسی بوده و درخواست‌های تروریستی آشکار برای ترور رئیس‌جمهور ایران وجود داشته است، اما هنوز نمی‌دانیم که این، یک حادثه یا یک حمله تروریستی بوده است.

لازم به توضیح است که آذربایجان، همسایه ایران نیز یکی از پایگاه های موساد می باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=46391

نوشته های مشابه