• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

آزادی بیان به سبک سوئد این گونه است / ۳ روز انفرادی برای یک سِلفی

  • کد خبر : 45742
  • 09 آوریل 2024 - 13:09

مجید نوری در حالی به بهانه تصویربرداری از اداره پلیس سوئد، سه روز در بازداشت انفرادی بود که نه تنها تصاویر بلکه نقشه سه‌بعدی ساختمان اداره پلیس نیز در اینترنت موجود است.

به گزارش فراق، مجید نوری پنج شنبه دهم فروردین ماه که برای ملاقات با پدر خود به کشور سوئد سفر کرده بود، توسط پلیس این کشور دستگیر شد و پس از سه روز پیگیری‌های وزیر امور خارجه و معاونت بین‌الملل قوه قضاییه، مجید نوری از زندان آزاد و تحویل کنسول‌گری ایران شد.

حمید نوری پدر او نیز ۱۸ آبان ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس سوئد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. محاکمه حمید نوری به اتهام زندانبانی اعضای مجاهدین، ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و بررسی پرونده ۹۲ جلسه به طول انجامید. ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز آخرین جلسه دادگاه بدوی سوئد برگزار و ۲۳ تیرماه همان سال نیز رأی حبس ابد برای وی صادر شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از منابع فراق، کادرهای رده بالای فرقه رجوی، چند روز پیش از دستگیری مجید نوری در نشستی محرمانه با انگیزه آگاه شدن از سفر فرزند نوری به سوئد به این موضوع پرداخته بودند که باید با پلیس و دادستانی سوئد معامله کرده و به هر نحوی شده پسر نوری را مانند پدرش بازداشت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=45742

نوشته های مشابه

01می
روابط خارجی سازمان رجوی بخشی از استخبارات عراق بود + فیلم
افشاگری‌های علی اکرامی در دادگاه محاکمه سرکردگان فرقه رجوی

روابط خارجی سازمان رجوی بخشی از استخبارات عراق بود + فیلم

01می
عوامل رجوی شکم اعضای خود را پاره کردند + فیلم
صفاالدین تبراییان، پژوهشگر تاریخ

عوامل رجوی شکم اعضای خود را پاره کردند + فیلم