• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

جزئیاتی جدید از وضعیت «سیدالمحدثین» راسوی اشرف

  • کد خبر : 45126
  • 24 مارس 2024 - 9:26

محمد سیدالمحدثین یکی از هفت فرمانده اصلی فرقه رجوی هست که تشکیلات رجوی را بارور نموده و از پیش برندگان استراتژی های این فرقه علیه ایران بوده است.

به گزارش فراق، محمد سیدالمحدثین متولد سال ۱۳۳۳ شمسی به دنبال روابط گرم ستاد تحت مسئولیتش با سازمان اطلاعات عربستان سعودی، مسعود رجوی را به عربستان وصل کرد و در سال ۱۳۶۶ مسعود رجوی و برخی مسئولین ارشد مجاهدین را در سفر به مکه و مدینه همراهی نمود.

مسعود رجوی برای جلب حمایت سعودی ها با «جانشین سازمان اطلاعات و امنیت عربستان» طی چند روز به مذاکره پرداخت که متعاقب آن حمایت های بی دریغ سعودی ها در کنار صدام حسین، بنیان های مالی مجاهدین را سرشار کرد.

از هنگام استقرار رهبری مجاهدین در عراق، دیپلماسی نظامی محدثین نقش بارزتری را در پیشبرد اهداف مجاهدین ایفا داشت. در اکثر ملاقات‌ها با صدام حسین، سازمان اطلاعات و امنیت و سران حزب بعث در کنار مسعود رجوی، مهدی ابریشمچی، محمودعطایی، محمود مهدوی، ابراهیم ذاکری، عباس داوری و مهدی براعی قرار داشتند.

محمد المحدثین یکی از هفت فرمانده اصلی رجوی بوده که در عرصه های سیاسی، نظامی، تشکیلاتی و ایدئولوژیک، تشکیلات رجوی را بارور نموده و از پیشبرندگان استراتژی مجاهدین در عملیات تروریستی از عراق بر علیه ایران می باشد.

با گسترش عملیات های نظامی مجاهدین از عراق به داخل ایران، دیپلماسی او تبلیغ و تطهیر تروریسم رجوی بود. او در تمامی عملیات های بزرگ مجاهدین لباس نظامی و رزم پوشیده و علاوه بر تبلیغات سیاسی، فرماندهی نظامی بخشی از عملیات ها را نیز به عهده داشته است.

المحدثین در عملیات تسخیر شهر مهران (چلچراغ)، عملیات تسخیر اسلام آباد و کرند (عملیات فروغ جاویدان)، عملیات کردکشی سال ۱۹۹۱ در مناطق کفری، طوزخورماتو، سلیمان بک، جلولا وخانقین مستقیما شرکت داشته و بسیاری را به کشتن داده و یا کشته است.

نامبرده در عملیات فروغ جاویدان که از ۳ تا ۷ مرداد ماه سال ۱۳۶۷ شمسی صورت گرفت به همراه همسرش فاطمه رمضانی و اعضای ستاد سیاسی اش لباس رزم پوشیده و فرماندهی چند تیپ زرهی و پیاده را به عهده داشتند.

از مجموع ۴۸۰ نفری که او و همسرش فرماندهی می کرد، به دلیل نداشتن دانش نظامی به طور کامل منهدم گردیده و فقط تعداد انگشت شماری از آنان توانستند جان خود را نجات داده و به عراق بازگردند. در این عملیات اکثر قریب به اتفاق کسانی که دولت فرانسه به گابن اخراج کرده و در مذاکرات سال ۱۳۶۶ با محمد سید المحدثین و مهدی ابریشمچی به فرانسه بازگشته بودند، شرکت داشته و تعداد قابل توجهی از آنان کشته و زخمی شدند.

نقش بارز او هم اکنون در فرقه پلید رجوی، دفاع و ترویج انقلاب ایدئولوژیک است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=45126