• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
فرقه تروریستی رجوی سال ۹۱ مدعی شده که شهید حاج صادق را شناسایی کرده

وقتی وطن فروشان تاریخ شنگول می‌شوند

  • کد خبر : 44221
  • 22 ژانویه 2024 - 11:19

ترور فرمانده اطلاعات سپاه قدس در سوریه، موجب شد مزدوران فرقه تروریستی رجوی با انتشار گسترده اخبار مرتبط با این جنایت به این موضوع که آن ها سال ها پیش اطلاعات فرمانده بزرگ مقاومت را انتشار کردند، افتخار کنند و از این اقدام خود شنگول شوند.

به گزارش فراق، بر اساس سندی که در سایت رسانه اصلی فرقه تروریستی رجوی موجود است، آن ها سال ۹۱ مدعی شدند که شهید حاج صادق را شناسایی کرده اند.

در سال‌های گذشته فرقه تروریستی رجوی در شناسایی فرماندهان محور مقاومت و مقر ها به رژیم صهیونیستی کمک می کرد. از جمله می‌توان به ترور شهید مصطفی بدرالدین در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که شناسایی این شهید توسط مزدوران فرقه رجوی به‌عنوان یکی از بازوهای اطلاعاتی اسرائیل انجام گرفته بود.

با توجه به سند مذکور و‌‌ سابقه این فرقه در سالهای اخیر، این احتمال وجود دارد این نوکراسرائیل در شناسایی این سردار سپاه دخیل بوده باشد.

سایت های فرقه تروریستی رجوی با انتشار خبر شهادت این بزرگ مرد و مدافع وطن باز هم مانند گذشته به مزدوری خود افتخار کردند.

۱-مزدوری در جنگ تحمیلی و در اردوگاه‌های اسرا

از سال ۱۹۸۶ که فرانسه فرقه رجوی را مجبور به خروج از کشور خود نمود، رجوی به‌همراه بیشتر اعضا به عراق رفته و با تشکیل نیرویی تحت ‌عنوان «ارتش آزادیبخش ملی ایران» از جنگ‌های چریکی به جنگ‌های کلاسیک روی آوردند.

در مجموع در طول جنگ، آن ها بیش از صد عملیات نظامی علیه ایران ترتیب دادند و بنابر ادعای خود آنها ۶۷ هزار سرباز ایرانی را به شهادت رسانده‌اند. فعالیت هایی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی، جاسوسی و ارائه اطلاعات داخل کشور، شنود مکالمات تلفنی و بیسیم‌ها، تخلیه تلفنی از مراکز نظامی و دولتی، بازجویی و شکنجه اسرای ایرانی، ترور فرماندهان و رزمندگان در شهرهای کشور، لو دادن عملیات‌ها، گرا دادن به دشمن بعثی برای بمباران مناطق مهم نظامی و غیرنظامی کشور، انجام عملیات‌های خرابکارانه و مشارکت در عملیات‌های جنگی عراق، تنها بخشی از خیانت‌های آنهاست. حسب آمار موجود، ماحصل این خیانت‌ها تنها در سال ۱۳۶۷ موجب شهادت ۱۶۵۴ شهروند ایرانی شد.

این خیانت‌ها در شرایطی شکل گرفت که یکی از اولین جرایمی که در جوامع بشری قابل مجازات دانسته شده و در قوانین داخلی بسیاری از کشورهای دنیا شدیدترین مجازات‌ها را دربردارد، جاسوسی و خیانت به وطن بویژه در شرایط جنگی است.

رجوی‌ها در جبهه‌های جنگ، به کرات علیه غیرنظامیان و رزمندگان ایرانی نیز مرتکب جنایات جنگی شدند. فقط به‌عنوان نمونه در عملیات فروغ جاویدان به بیمارستان امام خمینی اسلام آباد حمله کرده و تمامی پرسنل و بیماران آن که اتفاقا بیشتر غیرنظامی (زن و کودک) بودند قتل عام کردند. جنایات فجیع آنها علیه غیرنظامیان در سطح این شهر هم در حافظه تاریخی اهالی ثبت گردیده است. رفتار غیرانسانی با اسرا و مجروحان جنگی هم در اسناد و خاطرات جنگ ثبت گردیده است.

۲-سرکوب شیعیان و اکراد در عراق در اوایل دهه ۹۰ میلادی

در سال ۱۹۹۱، متعاقب شورش کردهای شمال عراق و شیعیان در جنوب عراق علیه دولت عراق شورش، رژیم صدام به کمک نیروهای عملیاتی فرقه با خشونت کم سابقه اقدام به کشتار مخالفان نمود. این امر سبب شد تا پس از سرنگونی رژیم بعث عراق، در سال ۲۰۱۰ دادگاه عراق حکم دستگیری ۳۹ تن از اعضای فرقه رجوی را صادر کند.

شدت جنایات ارتکابی و سطح مداخلات اعضای فرقه در سرکوبها بحدی بود که دادگاه ملی عراق بسیاری از سران این گروه منجمله مسعود و مریم رجوی و مهدی ابریشم چی را به اتهام جنایت علیه بشریت بواسطه مشارکت در قتل عام کردها و شیعیان تحت تعقیب قرار داد. بعلاوه حسب اطلاعات موثق بسیاری از اعضای گروه که در قتل عام مذکور نقش داشته و تحت تعقیب هستند، هم اکنون در آلبانی مستقر هستند.

۳-عاملیت در ترور دانشمندان هسته ای طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲

در خلال سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ و در اوج تنش‌های فزاینده میان ایران و دولت‌های غربی در موضوع برنامه هسته ای ایران، چهار تن از دانشمندان و چهره‌های برجستۀ مرتبط با برنامه هسته ای، در عملیات‌های جداگانه به شهادت رسیدند.

نکتۀ قابل توجه آنکه در همان سال ۲۰۱۲، «ان. بی. سی نیوز» از قول چندین مقام آمریکایی مرتبط با آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، اعلام کرد که ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط اسراییل و با همکاری سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است. طبق ادعای این رسانه، نیروهای سازمان مجاهدین خلق برای انجام این عملیاتها از سوی اسراییل آموزش دیده و تامین مالی و تجهیز شده بودند. ان. بی. سی نیوز، اهداف اسراییل از طراحی این ترورها را ایجاد رعب و هراس گسترده و ترغیب دانشمندان هسته ای ایران به دست کشیدن از همکاری در پروژه‌های هسته ای ایران و همچنین تحریک آن‌ها به خروج از کشور و در نهایت، اختلال در برنامه هسته ای ایران دانست. (این گزارش در رسانه‌های اسراییلی و بویژه روزنامۀ ‌هاآرتص نیز بازتاب گسترده ای یافت.)

اما نکتۀ بسیار تامل برانگیز در این رابطه که تا حدود زیادی ابعاد اجرایی عملیات‌های تروریستی تحت همکاری موساد و سازمان خیانتکار مجاهدین خلق طی سالهای اخیر را افشا ساخت (و در واقع با صراحت و بنحو مستندتری این حملات را حاصل طراحی، پشتیبانی و هدایت سرویس جاسوسی اسراییل و با عاملیت اعضای سازمان مجاهدین خلق می‌داند)، انتشار کتاب «برخیز و اول [تو] بکش» از سوی رانن برگمن، تحلیلگر امنیتی و ژورنالیست مطرح روزنامۀ یدیعوت آحارانوت بود. برگمن در این کتاب اشاره می‌کند که اسراییل طی هفتاد سال گذشته حدود ۲۷۰۰ عملیات ترور (موفق و نافرجام) داشته است. یکی از عملیات‌هایی که در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته و زوایای پنهان آن آشکار گردیده است، ترور دانشمندان هسته ای ایران است.

 برگمن، همچنین در ۵ مارس ۲۰۱۸ مقاله ای را در وبسایت «پولیتیکو« (تحت عنوان؛ هنگامی که اسراییل برنامۀ مخفیانۀ ترور دانشمندان هسته ای را طرح ریزی کرد) منتشر نمود که در این مقاله، چگونگی طراحی و هدایت ترور دانشمندان هسته ای ایران را شرح داده است که در این مقاله با اشاره به نگرانیهای موساد در خصوص برنامه هسته ای ایران، از زبان روسای موساد اشاره میکند که تغییر این برنامه فقط در صورت تغییر هویت سیاسی ایران [سقوط نظام حاکم] یا تغییر نظر رهبران ایران امکانپذیر است. در نهایت به این نتیجه میرسند که از طریق انجام عملیات‌های مختلف، چنان فشاری بر نظام حاکم بر ایران وارد گردد که مقامات این کشور را متقاعد کند که برنامه هسته ای دستاورد چندانی برای ایران نداشته و اجرای آن را متوقف کنند.

طرح مورد نظر موساد ابعاد مختلفی داشت. در کنار فشارهای سنگین دیپلماتیک و تحریم‌های فلج کنندۀ اقتصادی، حمایت از گروه‌های مخالف و اقلیت‌ها و جلوگیری از رسیدن مواد و تجهیزات ضروری به ایران و … اجرای عملیات‌های مخفیانه، منجمله خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران و از میان برداشتن شخصیت‌های کلیدی برنامۀ هسته ای در زمرۀ برنامه‌های مدنظر موساد برای ایجاد اختلال در مسیر برنامۀ هسته ای ایران بود. لذا در سال ۲۰۱۰، عملیات ترور دانشمندان هسته ای با همکاری سازمان مجاهدین خلق به صورت جدی آغاز گردید.

در سالهای اخیر نیز بسیاری از منابع غربی بر عاملیت اعضای سازمان مجاهدین خلق در ارتکاب ترورهای مذکور و انجام اقدامات ایذایی در روند فعالیت‌های هسته ای، تحت آموزش‌ها، تسلیح، هدایت و کنترل موساد تاکید داشته اند. در ژوئن ۲۰۱۸ هم مقاله ای افشاگرانه تحت عنوان «چگونه اسراییل برای نابودی برنامه هسته ای ایران تلاش کرد: ترور دانشمندان» نوشته سباستین روبلین در “نشنال اینترست” منتشر گردید که به تشریح جزئیات تلاش‌های اسراییل برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران با مباشرت خائنین مجاهدین خلق و از رهگذر ترور دانشمندان هسته ای می‌پردازد.

۴-ترور دکتر محسن فخری زاده

بعد از ظهر هفتم آذرماه ۱۳۹۹ دکتر محسن فخری زاده یکی از متخصصین حوزه پدافند هسته ای در منطقۀ آبسرد دماوند آماج حملۀ مسلحانه قرار گرفت.  موضع رسمی دولت ایران در قبال این حمله و بانیان احتمالی آن در نامۀ نمایندۀ دائم ایران به دبیرکل ملل متحد و شورای امنیت انعکاس یافته است که در آن، تصریح می‌کند که نشانه‌های جدی مسئولیت اسرائیل در پس ارتکاب این ترور وجود دارد. در این نامه با اشاره به ترور چندین دانشمند برجستۀ ایرانی در حملات تروریستی دهۀ گذشته، بر وجود نشانه های جدی از مسئولیت اسرائیل در این اقدام تاکید شده بود. افزون بر این، نشانه های جدی دال بر نقش سازمان مجاهدین خلق در ارتکاب این اقدام خشونت آمیز وجود داشت. گرچه سازمان مجاهدین خلق منکر نقش آفرینی در این ترورها ازجمله ترور دکتر فخری‌زاده بوده است.

اینکه چرا انگشت اتهام به سمت موساد و البته با عاملیت و پادویی اعضای فرقۀ خائن مجاهدین خلق نشانه رفته، به این دلیل است که صرفنظر از تجربیات تاریخی مشابه، نام دکتر فخری زاده بارها در کنفرانس‌های ضدملی سازمان مجاهدین خلق، توسط سخنگوی این سازمان بعنوان یکی از عناصر اصلی پیشبرد برنامه هسته ای ایران ذکر گردیده بود. نخستین بار سخنگوی مجاهدین خلق (به عنوان بازوی عملیاتی موساد در ترور دانشمندان هسته ای) در ژوئیۀ ۲۰۱۱ در یک مصاحبۀ اختصاصی با آسوشیتدپرس در واشنگتن دی سی، ادعا کرد که یک سازمان جدید تحت مدیریت وزارت دفاع و با سرپرستی محسن فخری زاده مهابادی –برترین دانشمند هسته ای ایران- تشکیل گردیده و بر تمامی فعالیتهای تسلیحاتی اتمی ایران نظارت دارد. (در سال ۲۰۱۳ نیز مهدی ابریشمچی در کنفرانسی مطبوعاتی ادعای ساخت یک مرکز هسته ای زیرزمینی در ایران در حدود ۱۰ کیلومتری شهر مبارکه را مطرح کرد که طبق ادعای او، اداره آن بر عهدۀ یک نهاد سری است که مدیریت آن بر عهدۀ محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای ایران است).  بعدها نیز سخنگوی این سازمان در یک کنفرانس خبری در واشنگتن با نشان دادن تصاویر ماهواره ای از مراکز وزارت دفاع ایران گفت که ساخت تاسیسات سرخه حصار از سال ۲۰۱۲ آغاز شده و از سال ۲۰۱۷ بخشی از فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی که تحت نظارت فردی به نام محسن فخری زاده مهابادی انجام می‌پذیرد به این محل منتقل شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=44221