• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات سرکرده‌های فرقه رجوی برگزار شد

  • کد خبر : 43959
  • 09 ژانویه 2024 - 10:03

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات سران فرقه تروریستی رجوی صبح امروز سه‌شنبه – ۱۹ دی – در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران و به صورت علنی آغاز شد.

به گزارش فراق، کیفرخواست پرونده جنایات و اقدامات سرکردگان فرقه تروریستی رجوی در بیش از ۷۰۰ صفحه تنظیم شده است و در این دادگاه که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود، علاوه بر جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور، شاهدان عینی جنایات هولناک تروریست‌های دهه ۶۰ در دادگاه حاضر هستند همچنین پنج وکیل تسخیری متهمان این پرونده نیز در دادگاه حضور دارند.

تاکنون و در جلسات پیشین دادگاه در مجموع اتهامات و اقدامات مجرمانه ۳۳ متهم از مجموع ۱۰۴ متهم این پرونده در دادگاه همراه با مستندات تصویری و مکتوب به صورت علنی با دستور قاضی دادگاه توسط نماینده دادستان قرائت و نمایش داده شده است.

 در ابتدای این جلسه قاضی دادگاه با قرائت آیه ۱۳۵ سوره مبارکه نساء اظهار داشت: جلسه دادرسی برای رسیدگی به پرونده حاضر که کیفرخواست آن از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در شعبه ۱۱ کیفری یک استان تهران دریافت شده است، آغاز شده و ضمن علنی بودن و رسمی بودن دادگاه از نماینده دادستان می‌خواهم برای ادامه قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گیرد.

وزیری، نماینده دادستان در ادامه کیفرخواست متهمان ردیف ۳۴ تا ۴۲ این دادگاه را قرائت کرد که در بین آن ها اظهارات چند تن از خانواده‌های قربانیان ترور و جداشده های فرقه رجوی نیز شنیده شد.

در پایان نماینده دادستان اظهار کرد: اعضای مجاهدین خلق در دانمارک به ماشین دیپلمات ایرانی حمله کردند، در ماه آوریل سال ۱۹۹۵ میلادی مجاهدین خلق در ضرب و شتم افراد موافق دولت ایران دست داشته که اعضای آن‌ها متهم شده و در دادگاه حضور نیافته و حکم بازداشت برای عده کثیری از اعضای مجاهدین خلق صادر شد.

وی افزود: در ماه ژوئن ۱۹۹۸ اعضای مجاهدین خلق به وزارت امور خارجه آ مریکا و اداره امنیت دیپلماتیک مامورین خاص و به وزیر وقت امور خارجه ایران یعنی کمال خرازی در نیویورک حمله بردند که چهار نفر از اعضای مجاهدین خلق بازداشت شدند، اما آن‌ها متعاقبا در دادگاه فدرال حضور نیافته که احکام توقیف برای آن‌ها صادر شده است.

وزیری بیان کرد: در این گزارش در شبکه حامی به صورت واحد‌های سازمان یافته‌ای توسط کادر رهبری مجاهدین خلق به سوی آمریکا و خارج از این کشور از عراق و فرانسه فرستاده می‌شود. این شبکه مسئول تبلیغات، تظاهرات، تامین منابع مالی، نظارت و مرعوب ساختن طرفداران و کارگزاران دولت ایران بوده است. با توجه به سوابق گروهک تروریستی در گزارش آف بی‌ای آمده است که سازمان مجاهدین خلق، سازمان تروریستی بیگانه قلمداد شده اند که این عنوان به دلیل سابقه طولانی خشونت گروهک مجاهدین خلق و فعالیت‌های تروریستی آن‌ها در کشور‌های غربی در گذشته شامل گروگانگیری و حمله به هیئت و مقر دیپلماتیک و مقامات ایرانی بوده است.

در این لحظه قاضی دهقانی با اعلام ختم این جلسه اظهار داشت که جلسه بعدی دادگاه سه‌شنبه هفته آینده ۲۶ دی برگزار خواهد شد و برای تسریع در قرائت کیفرخواست احتمالا در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43959

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!