• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کارشناس مسا‌ئل سیاسی

دادگاه فرقه رجوی به آگاهی‌بخشی افکار عمومی غرب کمک می‌کند

  • کد خبر : 43863
  • 04 ژانویه 2024 - 10:46

یک کارشناس مسا‌ئل سیاسی با اشاره به ابعاد بین المللی دادگاه سرکردگان فرقه رجوی، گفت: محاکمه سران فرقه رجوی می‌تواند به تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی اروپایی‌ها کمک کند چراکه جریان نفاق در اروپا به‌عنوان یک جریان سیاسی شناخته می‌شود که حتی در برخی از مجامع و محافل برای این گروه کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان به بررسی اهمیت محاکمه منافقین از منظر بین‌المللی پرداخت و اظهار کرد:  اقدام قوه قضاییه در کاهش تألمات ملت ایران به‌ویژه افرادی که از جنایت‌های تروریستی فرقه رجوی آسیب‌های جدی دیدند، بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اقدام قوه قضاییه از لحاظ بین‌المللی می‌تواند بسیار موثر باشد، بیان کرد: وقتی این دادگاه با رعایت همه قوانین و مقررات حقوقی و مصوب در ایران انجام می‌شود، به گونه‌ای که سران فرقه رجوی می‌توانند وکیل داشته باشند و به طور غیرحضوری از خود دفاع کنند، این امر نشان می‌دهد که جنایت‌ها و خیانت‌های آن‌ها به ملت چه در حوزه اقدامات تروریستی و فروش اطلاعات در دوران دفاع مقدس و چه دروغ‌پردازی‌های آن‌ها در زمینه صنعت هسته‌ای ایران، بی‌جواب نخواهد ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی، اضافه کرد: برگزاری دادگاه سران فرقه رجوی می‌تواند بر رویکرد کشور‌های غربی و اروپایی که شعار حقوق بشر و مقابله با تروریسم را به‌طور مستمر تکرار می‌کنند، تاثیر داشته باشد.

صدرالحسینی درباره تاثیر دادگاه منافقین بر دادگاه‌های بین‌المللی و کشور‌های دیگر و ایجاد محدودیت برای آن‌ها، گفت: برگزاری دادگاه منافقین می‌تواند بر برگزاری دادگاه‌های بین‌المللی، کاهش فعالیت منافقین که مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های اروپایی قرار دارند نیز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف تروریستی منافقین در کشور‌های غربی، بیان کرد: نباید فراموش کنیم که نشست‌ها و اجلاس‌های مختلفی از سوی منافقین در کشور‌های اروپایی با حمایت حامیان غربی جریان نفاق و همچنین حمایت پلیس و دستگاه‌های امنیتی این کشور‌ها در سال‌های گذشته برگزار شده است و این نشان می‌دهد که ضمن دشمنی مقام‌های کشور‌های غربی با ایران، ناآگاهی افکار عمومی غرب درباره جنایت‌های فرقه تروریستی رجوی وجود دارد.

صدرالحسینی با بیان اینکه برگزاری این دادگاه می‌تواند به آگاهی‌بخشی افکار عمومی غرب درباره جنایت‌های صورت گرفته از سوی فرقه رجوی کمک کند، عنوان کرد: محاکمه این سرکردگان می‌تواند به تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی اروپایی‌ها کمک کند چراکه جریان نفاق در اروپا به‌عنوان یک جریان سیاسی شناخته می‌شود که حتی در برخی از مجامع و محافل برای این گروه کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌شود.

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: در صورت آگاهی افکار عمومی غرب از جنایت‌های منافقین، حتما تغییری در رویکرد‌های افکار عمومی این کشور‌ها ایجاد خواهد شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از سران فرقه رجوی  و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران در جریان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43863