• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

چه‌کسی بمب‌گذاری‌های ۶۳ و ۶۴ را هدایت می‌کرد؟ / مسئولیت کنونی خمپاره‌زن تروریست‌ها در آلبانی

  • کد خبر : 43529
  • 24 دسامبر 2023 - 12:08

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌هایی است که از تحریم و خون همین ملت کاسبی می‌کنند.

به گزارش فراق، مهدی براعی، فرزند محمدحسن متهم ردیف هفتم دادگاه، در سال ۱۳۴۷ با تشکیلات نفاق آشنا و جذب آن شده و در اواخر سال ۱۳۵۷، به‌اتفاق دیگر هم‌کیشان خود دفتر مجاهدین در قم را تأسیس می‌کند و سپس در سال ۱۳۶۰، به عضویت مرکزیت تشکیلات در می‌آید.

مهدی براعی یکی از طراحان اصلی اقدامات تروریستی و مسلحانه ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بوده است و در همان سال نیز با یکی از اعضای مجاهدین به‌نام مرضیه غفاری ازدواج تشکیلاتی کرده و پس از عملیات‌های نظامی تروریستی به‌اتفاق وی به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و به مقر فرقه در فرانسه ملحق می‌شود.

براعی مسئول اول مالی و امکانات فرقه در سال ۱۳۶۰ بوده و مسئول به‌اصطلاح بخش اجتماعی تشکیلات در فرانسه نیز است.

مسئول اطلاعات نیرو‌های پیشمرگ فرقه رجوی در سال ۱۳۶۲ در کردستان عراق؛ مسئول هدایت بمب‌گذاری‌های سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴؛ مسئول محور در حمله به اسلام‌آباد غرب در عملیات نظامی تروریستی فروغ جاویدان و مسئول چک و بررسی عملیات‌های تروریستی خمپاره‌زنی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ این شخص بوده است.

گفتنی است وی هم‌اکنون در حوزه روابط و ملاقات‌ها با مسئولان آلبانیایی فعالیت دارد، ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۵۸۲/۶-A است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43529