• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

واکنش ماشین تبلیغاتی تروریست‌ها به دادگاه ایران

  • کد خبر : 43479
  • 21 دسامبر 2023 - 13:03

ماشین تبلیغاتی مجاهدین خلق در معدود واکنش‌هایش نسبت به جریان برگزاری دادگاه‌های محاکمه سران فرقه از «فضیحت دادگاه» در قوه قضاییه ایران می‌گوید اما همزمان به حملات عواملش به ساختمان دادگاه ها در تهران و ورامین افتخار می‌‎کند.

به گزارش فراق، مزدا پارسی، فعال رسانه‌ای نوشت: سایت فرقه مجاهدین خلق با رویکرد متناقض همیشگی پیشنهاد رییس دادگاه برای معرفی وکیل را به سخره می‌گیرد. دادگاهی که برای محاکمه افرادی که صراحتا مسئولیت حملات تروریستی را به عهده گرفته‌اند، برگزار شده است را نمایشی می‌خواند، در عین حال به نمایش آتش بازی‌های کانون‌های به اصطلاح شورشی در رسانه‌هایش مباهات می‌کند و با این کار بر اتهاماتی که در دادگاه‌ها علیه مجاهدین خلق اقامه شده است، صحه می‌گذارد.

با وجود آن که قوه قضایی ایران برای متهمین دادگاه مجادین خلق وکیل تسخیری انتخاب کرده است، قاضی دهقانی، رئیس دادگاه رسیدگی به اتهامات مجاهدین خلق تاکید کرد که متهمین می‌توانند برای خود از هر کشوری که مایل هستند، وکیل تعیین کرده و برای حضور در دادگاه معرفی کنند. او در بخشی از سخنانش گفت: « وکلا از بین کانون‌های وکلای هر کشوری انتخاب می‌شوند تا بتوانند به جهت تسلط و اعتماد بر آن تسلط از حقوق متهم دفاع کنند.» در مطلبی که در سایت مجاهدین خلق منتشر شده است دقیقا همین جمله از سخنان قاضی حذف شده است.

این در حالی است که قوه قضاییه حکومت ایران همچون هر دولت دیگری، در چارچوب قوانین بین المللی ملزم است که با وکلای بین المللی همکاری‌های لازم را در جهت برقراری عدالت به عمل آورد. بدین ترتیب سران مجاهدین خلق که مدعی دفاع از حقوق بشر و دمکراسی هستند، چرا از همین فرصتی که برای آن ها فراهم شده است استفاده نمی‌کنند و برای یک بار که شده در پیشگاه ملت ایران از خود دفاع نمی‌کنند؟

پاسخ این پرسش روشن است، در طول حیات نیم قرنی مجاهدین خلق، سران این تشکیلات هرگز پاسخ‌گوی احدی نبوده‌اند. آن‌ها همواره خود برای دیگران دادگاه برگزار کرده‌اند. برای افراد، به جرم حزب اللهی بودن دادگاه برگزار کردند، در غیاب آنها حکم قتل صادر کرده‌اند و آنها را ترور کرده ‎اند. در میان قربانیان قضاوت‌های مجاهدین خلق، زنان، کودکان و غیرنظامیان بسیاری هستند. لیلا نوربخش دختر بچه سه ساله‌ای که در اتوبوسی در شیراز به دست عوامل مجاهدین خلق در آتش سوخت در کدام دادگاه محاکمه شده بود؟ یا محمد بیت سالم پسربچه ۷ ساله‌ای که در امانیه اهواز در حملات خمپاره‌ای تروریست‌های مجاهدین خلق قطع عضو شد، در کدام دادگاه محاکمه شده بود؟

تازه این ها حملاتی است که رسانه‌های رسمی مجاهدین خلق مسئولیت آن را به عهده گرفتند. این تشکیلات در درون حصارهای خود برای اعضای خود دادگاه‌هایی برگزار می‌کند که فرد متهم نه وکیل تسخیری دارد و نه حق انتخاب وکیلی تعیینی به او داده می‌شود. در خاطرات طالب جلیلیان عضو پیشین فرقه رجوی می‌شنویم که در این دادگاه‌ها مهناز بزازی قاضی است و ابراهیم ذاکری دادستان و باقی فرماندهان نیز مسئول بازجویی و اجرای حکم زندانی و شکنجه و اعدام هستند، در حالی که هیچ کدام این افراد درس حقوق و قضا نخوانده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43479