• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
در دومین جلسه دادگاه محاکمه سران فرقه رجوی چه گذشت؟

تروریست‌ها سرانجام به خانه باز می‌گردند! / از اشک‌های فرزند شهید آقا‌میری تا اشتیاق فرزند سپهبد برای محاکمه جنایت‌کاران /  امید‌ها برای از بین رفتن بوی آزاردهنده خون و خیانت

  • کد خبر : 43463
  • 20 دسامبر 2023 - 14:27

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های فرقه رجوی بازخوانی تاریخ رنج مردم ایران از تروریست‌های تحت حمایت کشورهای غربی است.

به گزارش فراق،  ساعت ۸:۰۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ خبرنگاران و خانواده‌های شهدای ترور به‌تدریج وارد سالن شده و باب گفت‌وگو‌ها به سرعت باز می‌شدند؛ دستگاه‌های ضبط صوت، گوشی‌های موبایل، دوربین‌های تصویربرداری از اندازه‌های جیبی تا سوار بر کرین (ابزار تسهیل حرکت دوربین در جهات مختلف) و دوربین‌های عکاسی در حال ثبت روایت‌های مختلف حول محور یک موضوع بودند؛ جنایت‌های سیاه فرقه رجوی.

آنچه در سالن دیده می‌شد، عبارت بودند از خانواده‌های شهدای ترور نشسته در دو ردیف اول و دوم صندلی‌های سمت راست سالن؛ رنگ سفید شش زونکن مربوط به بخشی از صفحات بسیار زیاد شکایت‌ها؛ رنگ آبی ۲ مجلد قوانین و مقررات حقوقی قضایی کاربردی و رنگ قرمز ۲ مجلد قوانین و مقررات کیفری کاربردی روی میز هیئت رئیسه.

در این میان، اما خیانت و جنایت‌های فرقه رجوی در سالن غیر از رنگ سیاه، بوی خون داشت، صدای درد و حس رنج داشت.

فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی همانگونه که پیش از آغاز روند دادگاه از اشتیاقش برای محاکمه این جنایت‌کاران سخن گفته بود، این جلسه هم از نخستین اعضای خانواده‌های شهدای ترور بود که در سالن حضور داشت؛ چهره‌های آشنای دیگری نیز در این دو ردیف دیده می‌شدند.

فرزند شهید صیاد شیرازی می‌گفت که دادگاه در جلسه نخست با قوت کار خود را آغاز کرد و مسیر خوبی را طی می‌کند.

ورود وکلای تسخیری فرقه رجوی به سالن با حرکت دسته‌جمعی شماری از خبرنگاران به سمت ردیف نخست صندلی‌های سمت چپ سالن همراه شد.

محمدی از وکلای تسخیری پرونده فرقه رجوی با اشاره به اینکه تاکنون با موکلانش ارتباطی نداشته، ابراز امیدواری کرد که در روز‌های آینده، آن‌ها برای ارسال اسناد و مدارک با وی مرتبط شوند.

محمدی، گفت: حتی اگر آن‌ها مدارکشان را ارسال نکنند، من خودم را برای روز دفاع آماده کرده‌ام؛ ممکن است در روز دفاع شگفت‌زده شوید.

یکی دیگر از وکلای فرقه رجوی گفت که مبنای دفاعش اسنادی شامل اقاریر، شهادت‌ها، … است؛ وی تاکید کرد: نبود متهمان در جلسه دادگاه از وجهه قانونی آن نمی‌کاهد؛ ضمن اینکه قانون برای افراد غایب حقوقی مانند واخواهی و انتخاب وکیل را محفوظ نگه داشته است.

وکیل دیگر فرقه رجوی گفت: ما در موضع دفاع حق نداریم مسائل و دیدگاه‌های شخصی خود را دخیل کنیم؛ شان ما براساس وکیل تسخیری، شان دفاع است و ما وکیل مدافع متهمان هستیم.

هر پنج وکیل تسخیری این پرونده می‌گفتند که تاکنون از سمت موکلان خود تماس یا ارتباطی نداشته‌اند و مشتاق هستند که اسناد و مدارک آن‌ها را برای دفاع دریافت کنند.

فرزند شهید آقا میری که با تصویر پدرش به سالن دادگاه آمد، گفت که اطلاع درستی درباره واقعه ترور پدرش ندارد، زیرا صحبت کردن و پرسیدن از پدر برای مادر و خانواده تداعی داغی بزرگ بوده است.

او که چند ماه پس از شهادت پدر متولد شد، در حالی که نمی‌توانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد، می‌گفت: پدر من هنگام شهادت بسیار جوان بود؛ من فقط یک سوال از منافقین دارم؛ چرا من را از داشتن پدر محروم کردند؟

محمدمهدی چیذری که در اسفند ۱۳۷۸ بر اثر حمله خمپاره‌ای عوامل منافقین به یک مجتمع مسکونی از ناحیه پای چپ جانباز شده بود، تاکید کرد: منافقین چنین اقدام‌هایی را تنها با هدف اثبات مزدوری انجام می‌دادند؛ مزدوری برای کشور‌هایی مانند آمریکا.

برادر شهید شفیعی با اشاره به تهدید‌های مکرر منافقین پیش از واقعه ترور برادرش گفت که این افراد پس از محکومیت باید به ایران مسترد شوند.

خانم مسنی که همراه فرزندش در جایگاه خانواده‌های شهدای ترور به‌عنوان شاکیان اصلی پرونده حضور داشت، خود را همسر شهید ثمرقندی معرفی کرد و از درد مشترک بسیاری از خانواده‌های شهدای ترور از منظر یک همسر شهید گفت؛ بزرگ کردن فرزندانی که پس از شهادت پدرانشان با کوهی از مشکلات و دشواری‌ها مواجه بودند.

روایت فرزند شهید محمد مقدم از واقعه ترور پدرش به‌دست منافقین با الگوی خاصی از ترور‌های منافقین در دهه ۱۳۶۰ مطابقت داشت؛ تعیین کردن هدف به دلایلی مانند نصب عکس امام و دیگر چهره‌های انقلاب در محل کسب، نزدیک شدن به سوژه برای طرح پرسش‌هایی در رابطه با شغلشان و در نهایت انجام جنایت ترور.

ساعت ۹:۰۰ با ورود هیئت رئیسه دادگاه، رسمیت جلسه اعلام شد؛ حاضران در صندلی‌های خود مستقر شدند و سکوت برقرار شد تا دومین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه منافقین برای رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و ۱۰۴ عضو این گروهک آغاز شود.

پس از صحبت‌های مقدماتی قاضی دادگاه، نماینده دادستان در جایگاه خود حاضر شد تا بخش دیگری از کیفرخواست را قرائت کند.

قرائت کیفرخواست با معرفی متهم ردیف پنجم آغاز شد و تا معرفی متهم ردیف بیست‌وچهارم ادامه یافت.

حجم، گستردگی و جنایت‌کارانه بودن اعمال منافقین اگرچه برای بیشتر ایرانی‌ها شناخته شده است، اما قرائت این کیفرخواست که با پخش ویدیو‌های منطبق با آن انجام می‌شد، تلخی سیاه رنگی را پیش چشمان می‌آورد و در کام حاضران می‌نشاند.

حتی مانیتور‌های بزرگ نمایش‌دهنده ویدیو‌های منطبق با کیفرخواست و مشخصات متهم‌ها که در دو سوی میز هیئت رئیسه دادگاه نصب شده بودند، برای نمایش این حجم از جنایت و سبعیت کوچک به نظر می‌رسیدند.

نماینده دادستان، گفت که منافقین کودک‌کشی، همسرکشی، مردم‌کشی، خیانت به مردم و کشور، ازدواج‌های درون سازمانی و طلاق‌های تشکیلاتی، … را با نهادن نام‌هایی مانند عملیات چلچراغ، عملیات فروغ جاویدان، عملیات مهندسی و انقلاب ایدئولوژیک بزک می‌کردند.

بخشی از گزارش مارس ۲۰۲۰ اینترسپت درباره فرقه تروریستی رجوی به موضوع عضویت زنان در این فرقه اختصاص داشت؛ در این گزارش به نقل از اعضای زن جدا شده فرقه آمده بود: سازمان برخلاف ادعاهایش ارزشی برای زنان قائل نیست و زنان عملا ابزار کنترل و سرکوب اعضای مرد هستند.

گزارش اینترسپت به‌عنوان مفصل‌ترین گزارش سال‌های اخیر از درون دیوار‌های بلند اشرف در عراق و آلبانی، به جداسازی کودکان، تشویق زنان به درخواست رابطه جنسی با مسعود رجوی و عقیم‌سازی اجباری پرداخته بود.

درستی گزارش مذکور درباره زنان عضو فرقه زمانی بیشتر به چشم می‌آمد که از ۲۲ متهم نخست پرونده ۱۰ نفر زن بودند؛ زنانی که براساس قرائت کیفرخواست فرصت زندگی، زنانگی و مادرانگی را از دست داده بودند.

با قرائت هر بند کیفرخواست این واقعیت که نوانخانه تروریستی اروپا متکفل هزینه‌های منافقین از جهات مختلف است، آشکارتر می‌شد.

کشور‌های اروپایی به فرقه رجوی فرصت تشکیل دفتر داده‌اند؛ به اعلان‌های قرمز صادرشده از سوی اینترپل برای اعضای منافقین بی‌توجهی می‌کنند؛ هات‌برد و یوتل‌ست فرانسه بستر پخش تلویزیونی منافقین را فراهم می‌کنند؛ نشریه و رادیو مجاهد را مورد حمایت قرار می‌دهند؛ …

قاضی دهقانی در ساعت ۱۰:۴۵ پس از تشکر از خانواده‌های شهدا، حاضران در سالن دادگاه و اصحاب رسانه، وقت تنفس را اعلام کرد و از نماینده دادستان خواست تا از جلسه بعد هنگام قرائت کیفرخواست، توضیحات را کوتاه‌تر کند.

پایان جلسه دوم دادگاه با تعیین تاریخ جلسه سوم یعنی سه‌شنبه آینده اعلام شد؛ در حالی که حاضران سالن دادگاه را ترک می‌کردند، وکلا برای امضای صورت‌جلسه دادگاه به سمت میز کناری نماینده دادستان رفتند.

امید‌ها برای از بین رفتن بوی آزاردهنده خون و خیانت چند دهه‌ای فرقه رجوی در جلسات دادگاه هربار پررنگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43463

نوشته های مشابه

22آوریل
«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش
اولین اثر جلسه مخفیانه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرکردگان فرقه رجوی رونمایی شد

«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود