• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران

اقدام سوئد در محاکمه حمید نوری بدون هزینه نخواهد بود

  • کد خبر : 43461
  • 20 دسامبر 2023 - 14:04

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام سوئد در محاکمه شهروند بی‌گناه ایرانی برای او بدون هزینه نخواهد بود.

به گزارش فراق، کاظم غریب‌آبادی شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه پرونده حمید نوری با پیگیری فرقه تروریستی رجوی تشکیل شده است، اظهار داشت: زمانی که دو نفر از اعضای این فرقه از انگلیس بر می‌گشتند، طراحی‌ها را آنجا انجام دادند و بنده شخصا اعتقادم این است که در این پرونده، انگلیسی‌ها هم دست داشتند و پرونده‌ای نبود که صرفا سوئد تصمیم گرفته باشد، چون ما وقتی به سابقه روابط خود با سوئد نگاه می‌کنیم ما با آن‌ها مشکلات اینچنینی نداشتیم.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما در سوئد شاهد استقرار برخی از گروهک‌های تروریستی بوده‌ایم، ولی این کشور هیچ‌گاه فراتر از این، اقدامی انجام نداده بود که بخواهد مقابل جمهوری اسلامی قرار بگیرد و رسما از این گروهک‌ها حمایت کند و پرونده‌ای علیه ما تشکیل دهد.

وی گفت: ده‌ها دلیل در رد این دادگاه می‌شود عنوان کرد، اما یک دلیل اساسی این است که بیش از سه سال طول کشید تا دادستان سوئد، کیفر خواست را تقدیم دادگاه کند و این اتفاق نشان می‌دهد که آن‌ها عدله‌ای علیه این فرد نداشتند.

غریب‌آبادی افزود: سوئد پرونده حمید نوری را به پرونده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد. سوئد برای چه کسی این کار را کرد؟ برای فرقه تروریستی رجوی؟! ما بارها به آن‌ها گفته‌ایم شما که مدعی حقوق بشر هستید چرا یک پرونده علیه گروهک‌های تروریستی تشکیل ندادید و یک پرونده در حمایت از آن‌ها تشکیل دادید؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43461

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!